انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست و پنجم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

25 آبان دیگر تنها نیستیم

«به تدریج و با احتیاط خود را از انزوا و تنهایی اعتیاد بیرون میکشیم و وارد جریان زندگی میشویم.»

کتاب پایه

v

بسیاری از ما بیشتر دوران مصرف خود را در تنهایی گذراندیم و به هر قیمتی از افراد دیگر، به خصوص افرادی که مصرف نمیکردند، دوری کردیم. پس از سالها انزوا، تلاش برای یافتن جایگاهی برای خود در انجمنی پرچنب و جوش و گاهی پرهیاهو همواره آسان نیست. شاید گاهی احساس انزوا کنیم و به جای تمرکز بر شباهتهای خود به تفاوتهای خود توجه کنیم. احساسات دردناکی که اغلب در اوایل بهبودی برانگیخته میشود—احساس ترس، عصبانیت و عدم اعتماد—نیز میتواند ما را منزوی نگاه دارد. ممکن است احساس غریبی کنیم، اما باید به یاد داشته باشیم که انزوا مربوط به ماست نه NA.

در معتادان گمنام، فرصت بسیار ویژهای برای دوستی به ما عرضه شده است. با افرادی دور هم جمع شدهایم که ما را به گونهای درک میکنند که هیچ فرد دیگری قادر به انجام این کار نیست. تشویق شدهایم احساسات، مشکلات، پیروزیها و شکستهای خود را با این افراد در میان بگذاریم. همدردی و شناختی که در NA به دست میآوریم، به تدریج جای خالی ناشی از انزوا را در دلهای ما پر میکند. همان طور که شنیدهایم اگر به برنامه اجازه دهیم، مؤثر واقع میشود.

v

فقط برای امروز: دوستی سایر اعضای انجمن، هدیهای جاودان و مادامالعمر است. با دوستی عرضه شده در NA ارتباط برقرار میکنم و آن را میپذیرم.

فقط برای امروز:
به هر نحوی باشد به بهبودی خودم ادامه میدهم از رنجش ها نسیت به اعضا و گروه خود را با اقرار و نوشتن تراز قدم چهار رها میکنم
فقط برای امروز سعی میکنم به هر نحوی باشد خود را از گروه دور نکنم و همیشه داخل گروه باشم
فقط برای امروز سعی میکنم که به بیماری با دید باز بنگرم و صداقت را برای بهبودیش به خرج دهم و به اجرا در بیاورم

بازتاب بیستم و پنجم آبان ماه

تاخیر روزانه

تعویق روزانه در حفظ وضعیت معنوی ما مؤثر است.
الکلی های گمنام

حفظ وضعیت معنوی من، همانند کارهای دیگر روزانه ام است، برنامه ریزی برای ماراتن، شنا، دویدن، حفظ وضعیت خوب معنوی نیازمند عبادت و مراقبه است. مهمترین و ساده ترین راه برای بهبود ارتباط آگاهانه من با قدرت برتر عبادت و مراقبه است. همچون امواج که تمایل به بازگشت به دریا را دارند من در مقابل الکل ضعف شدیدی داشتم و هیچ قدرت انسانی قادر به غلبه بر اعتیاد من به الکل نبود. اکنون من قادر به تفس هوای شادی، خوشبختی و حکمت هستم. من قادر به دوست داشتن دیگران هستم و می توانم به حوادث اطرافم واکنش نشان دهم و با چشم ایمان چیزهایی را که به آسانی آشکار نیست می بینم. تعویق های روزانه به این معناست که مهم نیست امروز چقدر همه چیز سخت و دردناک به نظر می رسد من می توانم تمام قدرتم را به کار ببرم تا از حیله، سردرگمی و بیماری قدرتمند دور باشم.
25 آبان coda  فقط برای امروز بیست و پنجم ابان کدا
گاهی مي‌گويند: از كجا آمده‌اي؟ تو كي هستي؟ با كي آمده‌اي؟ این سؤالات مهم نيستند، بلكه مهم اين است كه مقصدمان کجاست و ما به كجا مي‌رويم. به راستي مقصد كجاست؟ آيا مي‌دانم كه فلسفه وجودي تمام اين سؤالات در تغييرات و رُشد در من است که جواب داده مي‌شود؟ مقصد هر كجا كه باشد هر اتفاقي كه در پس اين ترس‌ها باشد، مهم نيست. چون تغييرات و رُشد دروني ما به خدا معتقد است و مي‌داند كه خداوند خود تمام آن جواب‌ها را دارد و من با باور راهنمایی خداوند با اعتماد و آرامش به راهم ادامه مي‌دهم. در دوران گذشته با بي‌ايماني و بي‌اعتقادي چهره‌ی زشت اسارت يك انسان درمانده و بيچاره را كه در جاده‌ی زندگي اسیر دست ابلیس شده بود و بدون هدف و بلاتكليف سرگردانی و بیچارگی را به نمايش درآورده بودم. سال‌ها من تجربه‌ی اسارت و بندگی شیطان را داشتم. اکنون چرا یک موجود خبیث در وجودم با نام بردن خداوند، جان می‌کند؟ خداوندا: به من كمك كن تا بدانم بدون اميدواری و باور به تو، هيچ کسی نيستم. تا بدانم آنچه بودم و آنچه خواهم بود با قدرت تو است.
به جلودار اعتماد داشته باشیم!

 
25 آبان از کتاب اندیشه امروز  a day at a time
بزرگی گفته است (( دعا کردن هیچ تاثیری بر خداوند ندارد اما کسی را که دعا میکند متاثر می سازد)) آنهایی از ما که در برنامه آموخته ایم که روزانه و بطور معمول دعا کنیم ، هیچ روز را بدون ذعا آغاز نمی کنیم. همانگونه که بدن ما نیازمند آب و اکسیژن و غذا می باشد ، روح ما نیز احتیاج به دعا کردن دارد. همه ما نیازمند آنیم که به نوعی با خداوند صحبت کنیم و از طریق دعا و نیایش خود را به دیگران و خداوند متصل نمائیم.آیا من خداوند را بخاطر تمام چیزهایی که بمن داده است ، تمام تواقصی که در من مرتفع کرده و تمامی صفات خوبی که در من بجا گذاشته است سپاسگزار هستم؟خداوندا ؛ ترا بخاطر آرامشی که جایگزین سردرگمی بخاطر هماهنگی که بین من و دیگر انسانها ایجاد کرده ای سپاسگزارم.((تمیز بودن)) من در برنامه بازپروری یکی از معجزات خداوند است که دریچه دنیای وسیع و دگرگونی را بر من گشوده است . من خداوند را بخاطر وسعتی که به دنیای من داده و موقعیت هایی که در اختیار من گذاشته سپاسگزارم.
<<دعا هر چقدر هم که ساده باسد روح را صیقل میدهد>>