انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز -بیست و ششم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

پشت سر گذاشتن درد 26 آبان

«صرف نظر از اینکه چه احساسی داریم، هرگز مجبور به مصرف مجدد نیستیم. همه احساسات سرانجام برطرف خواهند شد.»

کتاب پایه

v

بیش ازهروقت دیگر آزار می شویم . پس از یک شب بیخوابی از رختخواب برمیخیزید، با خداوند صحبت میکنید و هنوز هم احساس بهتری ندارید. صدای آرامی به شما میگوید: «این حالت بر طرف خواهد شد». در حالی که گام برمیدارید و زیر لب حرف میزنید و روز خود را ادامه میدهید، با تعجب میپرسید: «چه وقت؟».

نالان و هقهقکنان سوار اتومبیل خود میشوید و برای اینکه به افکار خود توجه نکنید، صدای رادیو را در تمام مسیر بلند میکنید. اما مستقیم به محل کار خود میروید و حتی درباره مصرف مواد هم فکر نمیکنید.

احساس میکنید از درون آتش گرفتهاید. درست وقتی این درد غیر قابل تحمل میشود، کرخت و ساکت میشوید. به جلسهای میروید و آرزو میکنید ای کاش شما هم مانند سایر اعضاء خوشحال بودید. اما دچار لغزش نمیشوید.

قدری بیشتر ناله میکنید و با راهنما تماس میگیرید. به خانه یک دوست میروید و حتی متوجه این صحنه زیبا نمیشوید، زیرا چشمانداز درونی شما بسیار تاریک است. ممکن است پس از دیدار با دوست خود، احساس بهتری نداشته باشید، اما لااقل به جای این کار با فروشنده مواد دیدار نکردهاید.

به یک قدم پنجم گوش میدهید. در جلسهای صحبت میکنید. به تقویم نگاه میکنید و متوجه میشوید که یک روز پاک دیگر را پشت سر گذاشتهاید.

سپس روزی بیدار میشوید، به بیرون نگاه میکنید و متوجه میشوید که روز زیبایی است. خورشید میدرخشد. آسمان آبی است. نفس عمیقی میکشید، دوباره لبخند میزنید و میدانید حالات مختلف واقعاً گذرا هستند.

v

فقط برای امروز: صرف نظر از اینکه امروز چه احساسی دارم، به بهبودی خود ادامه میدهم.

بنام خدا
فقط برای امروز آن راهی را که تا امروز پیموده ام و به سمت مثبت بوده را دنبال میکنم و سعی میکنم نسبت به دیگران قضاوت نکنم و در مقابل : هیچگاه به روح خودم اجازه نخواهم داد که قضاوت دیگران نسبت به من مرا از حرکت در مسیری که اصول روحانی به من آموخت جداکند و روحم را خدشه دار کند
امروز آگاهانه میدانم که قضاوت نسبت به دیگران و تاثیر گیری از قضاوت دیگران مرا به بیراهه خواهد کشاند
    فقط برای امروز جی پی واسوانی 26 ابان                                                                 برای داشتن آسایش خاطر در زندگی،امروز را با خدا گام بردار،وفردا را به «او»بسپار.
آن کس که این گونه زندگی می کند به هر آن چه یک انسان ممکن است نیاز داشته باشد می رسد.
سلامتی،
آرامش،
قدرت،
شکیبایی،
تحمل،
سرور،
آسایش،
این ها همه از سوی خدا پیوسته جاری است.


 
بازتاب بیستم و ششم آبان ماه  فقط برای امروز الکلیهای گمنام
غلبه بر تنهایی

تقریباً بدون استثنا، الکلی ها حتی قبل از اینکه دیگران ارتباط خود را با آنان قطع کنند، از تنهایی رنج می برند. تقریباً همه ما از این احساس رنج می بریم که به کسی تعلق نداریم.
از دیدگاه بیل

رنج و خلاء که من اغلب در درونم احساس می کردم، امروزه کمتر در زندگی من رخ می دهد. من آموخته ام که تنهایی را بپذیرم. زمانی که تنها هستم و آرام، قادرم با خداوند ارتباط برقرار کنم چرا که زمانیکه آشفته و در تب و تاب هستم او نمی تواند به من دست یابد.
خوب است که در همه زمان با خدا در ارتباط باشیم اما مهم است که زمانی که به نظر می رسد همه چیز اشتباه است، این ارتباط را با عبادت و مراقبه حفظ کنیم.


 
26 آبان از فقط برای امروز کتاب کدا

امروز حداقل خواسته‌ام، را به خداوند می‌گویم و با دعای آرامش و قدم سوم‌ روزم را شروع مي‌كنم. مي‌دانم كه با برآورده شدن اين خواسته‌ی كوچك اعتمادبه نفس در من قوي‌تر مي‌شود. من در گذشته چنان لیست درخواستی را به خداوند می‌دادم که فکر می‌کرد خداوند باید این لیست را برایم انجام دهد. چرا؟ چون فکر می‌کردم وظیفه‌اش این است که هرچه من خواستم باید برآورد کند. با شناخت اصول خودیاری امروزم را از كسي و حتي خودم توقع نخواهم داشت. امروز شعار معروف «زندگي كن، بگذار ديگران هم زندگي كنند» در تمام دقايق زندگيم را رعايت خواهم كرد. امروز بدون اضطراب و تلاطم به نقاط مثبت زندگی نگاه كرده و وجود آنها را در زندگيم تقويت مي‌كنم. امروز متوجه هستم که تفاوت بين پذيرش با تسليم و قبول كردن از روي اجبار در اين است كه پذيرش مفهومي غير از قبول واقعيت حضور خداوند در جریان است، ولي قبول كردن از روي اجبار تصميم بدون اراده و از روي ترس مي‌باشد. پذيرش خود يعني اينكه بدانم آنچه كه هستم در مقام خداوند خواستني است و من هم خواسته‌ی او را با عشق و تمايل مي‌پذيرم!
كم، به اندازه كافي بس است!