انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست و نهم آبان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

29 آبان دستیابی به احساس رضایت

«با احساس رضایت از خود آشنا نبودیم؛ همیشه به سوی پوچی و بیارزشی کشیده میشدیم.»

کتاب پایه

v

احتمالاً در دوران اعتیاد فعال، صدها بار آرزو کردیم که ای کاش به فرد دیگری تبدیل میشدیم. شاید آرزو میکردیم میتوانستیم جای خود را با افرادی عوض کنیم که صاحب ماشینی زیبا یا خانهای بزرگتر، شغلی بهتر، همسری جذابتر یا هر چیزی جز آنچه خود در اختیار داشتیم، بودند. نومیدی ما آن چنان شدید بود که به سختی میتوانستیم کسی را تصور کنیم که وضعیتش از ما بدتر باشد.

در دوران بهبودی، ممکن است دچار نوع دیگری از حسادت شویم. ممکن است به مقایسه درون خود با بیرون دیگران ادامه دهیم و احساس کنیم که انگار هنوز از هیچ چیز به قدر کافی در اختیار نداریم. شاید فکر کنیم همه افراد از جدیدترین عضو گرفته تا اعضا باتجربه و پاکی زیاد، در جلسات بهتر از ما به نظر میرسند. ممکن است تصور کنیم همه افراد دیگر برنامه بهتری را انجام میدهند، چون ماشین بهتر، خانه بزرگتر، پول بیشتر و غیره دارند.

فرآیند بهبودی که از طریق قدمهای دوازدهگانه تجربه میکنیم، ما را از روحیه حسادت و احترام به نفس پایین به جایگاهی حاکی از احساس رضایت روحانی و سپاسگزاری عمیق از آنچه قطعاً در اختیار داریم، ارتقا میدهد. درمییابیم هرگز مایل به عوض کردن جای خود با دیگران نیستیم، چراکه آنچه ما در درون خود یافتهایم، بسیار ارزشمند است.

v

فقط برای امروز: در زندگی من چیزهای زیادی هست که باید قدر آنها را بدانم. از احساس رضایت روحانی که در دوران بهبودی پیدا کردهام، حفظ و حراست میکنم.

29 آبان کدا انجمن هموابستگان گمنام
تولد دوباره خود را جشن مي‌گيريم. هر كدام از ما در طي سال روزي را به خاطر مي‌سپاريم كه اين روز تولد دوباره ما مي‌باشد، كه در اين روز ما به خاطر رهايي و آزادي از قيد و بند وابستگي‌های قدرتمند رها شده و در مسير بهبودي واقع هستيم. همیشه امروز به خاطر مي‌سپارم، كه چگونه وارد گروه شدم، تمثال فردي ورشكسته از لحاظ عاطفي، رواني، روحي و اقتصادي. یک بیمار ناامید و با لباسی مندرس و کاملاً تحت نفوذ بیماری اعتیاد و مواد مخدر و از روی بی‌اعتقادی و ناچاراً نااميد از ادامه‌ی زندگي، وابستگي به مواد مخدر و نیکوتین و الکل و داروهای محرک و روانگردان مرا به مرز نابودي همه‌ی ارزش‌ها كشانده و به انتها و ته خط رسانده بود. امروز روز تولد اراده‌ی خداوند، بر روی اراده‌مرگبار شیطان است. پويايي و معجزه‌ی برنامه‌ی خودیاری قدمها است. خدايا شكرگزارم كه مرا از نابودي به زندگي دوباره دعوت و هدایت كردي. زنده باد هر چه عشق است. برقرار باد اصول معنوي خودیاری قدمها. تولد دوباره‌ام را به خداوند، به گروه خودیاری، به خانواده‌ام و به خودم و راهنمای عزیزم تبريك مي‌گويم.
تولد مبارك!

 
29 آبان  a day at a time  از کتاب اندیشه امروز
برنامه به ما توصیه می کند که بر اساس تجربه کلیه افرادی که با موفقیت این اصول را بکار بسته اند ، هنگامیکه آمادگی آنرا می یابیم که بطور جدی رهنمودهای برنامه را در عرصه های مختلف زندگی بکار بندیم از دعای بخصوصی استفاده کنیم. ((خداوندا ، من خود را به تو می سپارم که مرا در ساختن و انجام کارها که ار اساس اراده تو استوار است یاری نمایی . مرا از اسارت رنج آور گذشته رهایی بخش تا بهتر قادر باشیم خواست ترا تحقق بخشم مشکلات مرا بر طرف کن تا نیروی خود را جهت مساعدت و دوستی دیگران در زندگی جدید خود بکار گیرم. پروردگارا ؛ مرا یاری کن تا همیشه در جهت خواست تو حرکت نمایم)) من به خاطر آزادی که امکان درک خداوند را برای من امکانپذیر ساخته است سپاسگذارم. من زندگی و تمام وجود خود را به خداوند بزرگ تسلیم نموده ام و می دانم مه او همچون پدری مهربان مرا یاری خواهد داد تا با خداحافظی با تمام چیزهایی که موجب جدایی من از جهان گردیده بود بار دیگر به زندگی باز گردم.

<< من خداوند را به خاطر ادراکی که بمن داده است تا او را درک کنم سپاسگذارم>>