انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: بیداری روحانی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اگرچه همه ما قدمهای یکسانی را طی میکنیم، هر یک از ما بیداری روحانی حاصل از آنها را به روش خود تجربه میکنیم. شکلی که بیداری روحانی در زندگی ما به خود میگیرد، بسته به اینکه چه کسی هستیم متفاوت خواهد بود.

برای برخی از ما بیداری روحانی وعده داده شده در قدم دوازدهم، به احیای علاقه ما به مذهب یا عرفان منتج میشود. برخی دیگر از افراد شناختی از زندگی اطرافیان خود پیدا میکنند و شاید برای اولین بار همدردی را تجربه کنند. برخی دیگر نیز متوجه میشوند که قدمها آنها را نسبت به اصول رفتاری یا اخلاقی خود هشیار کرده است. اکثر ما بیداری روحانی خود را به صورت ترکیبی از این حالتها تجربه میکنیم و مانند فردی که بیدار شده است، هر یک از این ترکیبها نیز منحصر به فرد است.

اگر انواع مختلف بیداریهای روحانی بسیار زیاد است، از کجا بفهمیم یکی از این انواع را به درستی تجربه کردهایم؟ قدم دوازدهم دو علامت را به ما ارائه میدهد: اصولی را یافتهایم که میتوانند به خوبی ما را هدایت کنند، نوعی از اصول که مایل به اجرای آن در همه امور هستیم. به تدریج نسبت به مشارکت کردن رایگان تجربیات خود با سایر معتادان توجه کافی مبذول میداریم. فرقی نمیکند جزییات بیداری ما چگونه است، در هر حال، به همه ما راهنمایی و عشق مورد نیاز برای زندگی رضایتبخش و روحانی بخشیده شده است.

v

فقط برای امروز: بیداری روحانی من، صرف نظر از شکل ویژهاش، به من کمک کرده است تا جایگاه خود در دنیا را با عشق و زندگی پر کنم. بدین خاطر سپاسگزارم. از کتاب فقط برای امروزHeart
بیداری روحانی حالتی است که من رابطه ام با خدا و با خودم و با مردم بهتر شده است و دیگر با هیچ چیز و هیچ کس سر جنگ ندارم.بیداری روحانی با شروع کارکرد قدمها خصوصا قدم ششم به بعد کاملا ملموس است.بیل ویلسون و دکتر باب به عنوان پدران برنامه های 12 قدمی بیداری روحانی را اینگونه تعریف میکنند:
اعلام بیداری روح:

۱.یک کاری که تمایل به انجام ان را داریم انجامش دهیم و نگذاریم که

خود به خود انجام شود.

۲.به زندگی لبخند بزنیم.

۳.احساس تماس با دیگران وطبیعت

۴.قدر و ارزش تمام لحظات زندگی را بدانیم

۵.اسوده خاطر اندیشیدن بدون وحشت از تجربیات گذشته

۶.لذت بردن از تمام لحظات زندگی

۷.توان و قدرت غصه نخوردن را داشته باشیم.

۸.طاقت شکست را داشته باشیم.

۹.بیطرفانه در مورد دیگران تفسیر وتعبیر کنیم.

۱۰.بیطرفانه درباره دیگران قضاوت کنیم.

۱۱.بیطرفانه در مورد خودمان قضاوت کنیم.

۱۲.قدرتمان را عزم و جزم کنیم دیگران را دوست بداریم،بدون اینکه از انان

چشم داشتی داشته باشیم.

بياري يعني رسيدن به جاي که به جاي اين همه تصميمات اشتباه برسيم به تصميمات گروهي .وگروه رشد مي کند تا ماهم بزرگ شويم زندگي تغير کرده با خداوني که درک کرديم نزديک شديم اين نزديک شدن مارا به روحانيت مي رساند نه من را ما ما ما وتمام اعضا
بیداری روحانی به نظر من اینه که دست از خود محوری بردارم و خلا روحانی را با خدامحور بودن پر کنم.