انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وچهارم دی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
24 دی خداوندی مهربان

«شناخت ما از نیرویی برتر به خود ما بستگی دارد.... تنها رهنمودهای پیشنهادی این است

که این نیرو دوستداشتنی، مهربان و برتر از خود ماست. »

کتاب پایه

v

به ما گفتهاند میتوانیم به هر نوع نیروی برتری که میخواهیم اعتقاد داشته باشیم، به شرط اینکه دوستداشتنی و البته برتر از خود ما باشد. اما برخی از ما با این شرایط مشکل داریم. یا به چیزی غیر از خود اعتقاد نداریم یا بر این باوریم که هر چیزی که "خداوند" نامیده شود، بیاحساس و غیر منطقی است و هر دم برای ما بدشانسی میآورد.

اعتقاد به نیرویی مهربان برای برخی از ما به دلایل بسیاری جهشی بزرگ است. فکر سپردن اراده و زندگی خود به چیزی که شاید به نظر ما به ما آسیب برساند، مطمئناً در ما بیمیلی ایجاد میکند. اگر با این اعتقاد وارد برنامه شویم که خداوند عجولانه درباره ما قضاوت میکند و بخشاینده نیست، باید قبل از اینکه بتوانیم با قدم سوم کاملاً احساس راحتی کنیم، بر این اعتقادات غلبه نماییم.

تجربیات مثبت ما در بهبودی میتواند در اعتقاد به نیروی مهربانی که درک میکنیم، به ما کمک کند. از بیماری اعتیاد که ما را برای مدت زیادی به خود مبتلا کرده است، رهایی یافتهایم. راهنمایی و قدرت لازم برای آغاز زندگی جدید را به دست آوردهایم. در حالی که زمانی احساس پوچی میکردیم، اکنون زندگی روحانی پرثمری را تجربه میکنیم. این جنبههای بهبودی ما از وجود خداوندی مهربان سرچشمه میگیرند، نه خداوندی بیرحم و تنفربرانگیز. هر چه بیشتر بهبودی را تجربه میکنیم، بیشتر به آن نیروی برتر مهربان ایمان میآوریم.



v

فقط برای امروز: با ذهنی روشن و قلبی گشوده به مهربانی خداوند ایمان میآورم و به نیروی برتر مهربان خود اعتماد میکنم تا آنچه در انجام آن ناتوانم را برای من انجام دهد.
پیام امروز:
وقتی چشم امیدتان به خدا باشد
هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که راست نباشد
هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که پیش نیاید
وهیچ چیزآنقدر عجیب نیست که دیر نپاید..
اندیشه امروز بیست و چهارم دیماه (a day at a time )

گاه گاهی که به شعارهای برنامه فکر می کنم بخاطر می آورم که چگونه در روزهای اول با اشتیاق آنها را تکرار می کردم . زمانی که افرادی را ملاقات می کردم که اعتیاد آنها را به زانو در آورده بود و تمام امید خود را از دست داده بودند شعارها به ما کمک می کرد تا آنان را متقاعد کنیم که از انکار خود در ناتوانی و عجز در مقابل مواد مخدر دست بردارند و اولین گام را در بهبودی بردارند امروز تکیه بر لطف و رحمت خداوند و سپاسگزاری به خاطر زندگی دوباره از دعای هر روز من می باشد . با نگاهی به گذشته همیشه به خاطر خواهم داشت که بهبودی ، برنامه ، گروه ، روش زندگی جدید و ارتباط نزدیک من با خداوند مرا بر آن می دارد تا در تمام طول روز سپاسگزار باشم .
آیا کسی ناامیدتر و درمانده تر از من بوده است ؟
آیا می دانم که چقدر خ.ش شانس هستم ؟
آیا باور کرده ام که جزء برگزیدگان هستم ؟
چرا که ممکن بود به جای راهیابی به برنامه و بهره بردن از زندگی جدید تا کنون مرده باشم و یا به مرز دیوانگی رسیده باشم . همانگونه که برای دیگران اتفاق افتاد . می دانم لطف و رحمت خداوند که مرا نجات داد شامل حال هزاران معتاد چون من خواهد شد تا ازاین دام مهلک رهایی یابم
"من الطاف خداوند را به چشم دیده ام "

کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت http://forum.banianbehboodi.ir/ مجاز می باشد.


24 دي روز به روز
امروز از خداوند درخواست مي‌كنم كه مرا کمک کند تا خودم را تغيير دهم. اگر اين دعا از روي صداقت و مخلصانه باشد خداوند مرا ياري خواهد كرد. قبلاً در شرايط و موقعيت‌هاي به خصوصي دست به دعا و نيايش برمي‌داشتم، امّا امروز متوجه شدم كه خواسته‌ها و رفتارم با خالق خود در گذشته به هيچ وجه محترمانه نبوده و حتي در بعضي موارد به او توهين هم مي‌كردم. با دستورات عجيب غريب و خواسته‌هاي جور واجور او را وادار به اجراي دستوراتم مي‌كردم. امروز دعاي من خواست اراده او و قدرت اجرايش از طرف خودم مي‌باشد. امروز نيازي ندارم تا خواسته‌ی خود را يك به يك به خداوند ديكته كنم، بلكه در كمال تواضع و فروتني زانو زده و جهت عملي شدن اراده‌اش دعا مي‌كنم. چون خداوند من را خلق كرده است و كاملاً مي‌داند كه من چه موجودي هستم و تمام نيازها و احتياجاتم را مي‌داند و برآورده مي‌كند. امروز قدرت من در مقابل تسليم شدن به خداوند تقويت بیشتر مي‌شود. امروز وقت خود را جهت تهيه‌ی ليست به خداوند تلف نمي‌كنم!

خودمحوري را به خدامحوري تبديل كن!
24 دي-روز به روز
امروز از خداوند درخواست مي‌كنم كه مرا کمک کند تا خودم را تغيير دهم. اگر اين دعا از روي صداقت و مخلصانه باشد خداوند مرا ياري خواهد كرد. قبلاً در شرايط و موقعيت‌هاي به خصوصي دست به دعا و نيايش برمي‌داشتم، امّا امروز متوجه شدم كه خواسته‌ها و رفتارم با خالق خود در گذشته به هيچ وجه محترمانه نبوده و حتي در بعضي موارد به او توهين هم مي‌كردم. با دستورات عجيب غريب و خواسته‌هاي جور واجور او را وادار به اجراي دستوراتم مي‌كردم. امروز دعاي من خواست ا

راده او و قدرت اجرايش از طرف خودم مي‌باشد. امروز نيازي ندارم تا خواسته‌ی خود را يك به يك به خداوند ديكته كنم، بلكه در كمال تواضع و فروتني زانو زده و جهت عملي شدن اراده‌اش دعا مي‌كنم. چون خداوند من را خلق كرده است و كاملاً مي‌داند كه من چه موجودي هستم و تمام نيازها و احتياجاتم را مي‌داند و برآورده مي‌كند. امروز قدرت من در مقابل تسليم شدن به خداوند تقويت بیشتر مي‌شود. امروز وقت خود را جهت تهيه‌ی ليست به خداوند تلف نمي‌كنم!