انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-چهاردهم دی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
14 دی عشق انجمن

«امروز در پناه عشق انجمن، سرانجام میتوانیم

به چشم انسان دیگری نگاه كنیم و برای آنچه که هستیم،سپاسگزار باشیم.»

کتاب پایه

v

وقتی مواد مصرف میكردیم، تعداد كمی از ما میتوانستیم به چشم كسی نگاه كنیم—از خود خجالت میكشیدیم. ذهن ما با چیز مناسب یا سالمی پر نشده بود و به این مسئله نیز واقف نبودیم. وقت، پول و انرژی ما صرف برقراری روابط عاطفی، صحبت كردن با دیگران یا تلاش برای بهتر كردن جوامع ما نشده بود. در مسیر مارپیچ وسوسه و اجبار كه فقط در یك جهت میرفت، گیر افتاده بودیم: به سمت پایین.

در دوران بهبودی، سفر ما به سمت پایین قطع گردیده است. اما چه چیزی وجود ما را فرا گرفته و ما را به سمت بالا و به طرف فضاهای باز دنیای آزاد و گسترده هدایت میكند؟ عشق انجمن این امر را میسر ساخته است.

میدانستیم در جمع معتادان دیگر رانده نخواهیم شد. از سایر معتادان برای به عهده گرفتن نقشی مثبت در زندگی پیرامون خود الگو گرفتیم. وقتی مطمئن نبودیم از كدام راه برویم، وقتی گمراه میشدیم، وقتی مجبور به جبران اشتباه خود بودیم، میدانستیم كه اعضای انجمن، ما را تشویق خواهند كرد.

به تدریج احساس آزادی خود را به دست آوردهایم. دیگر اسیر بیماری خود نیستیم؛ به میل خود به خودسازی میپردازیم، رشد میكنیم و در كنار دیگران نقش ایفا میكنیم. وقتی برای طی نمودن قدم بعدی به پشتیبانی نیاز داریم، آن را به دست میآوریم. امنیتی كه در اثر عشق انجمن احساس میكنیم، زندگی جدید ما را ممکن ساخته است.

v

فقط برای امروز: میتوانم بدون خجالت به چشم دیگران نگاه كنم. به خاطر حمایت همراه با عشقی كه این امر را ممكن ساخته است، سپاسگزارم.
اندیشه امروزچهاردهم دی ( a day at a time )

زمانی از یک نفر در برنامه شنیدم که جهت ذهن اهمیت بیشتری از پیشرفت آن دارد . اگر جهت و مسیر ما صحیح باشد بدون شک پیشرفت نیز حاصل خواهد شد . در ابتدا علت آمدن ما به برنامه دریافت چیزهایی برای خودمان بود ولی به زودی آموختیم که جهت به دست آوردن هر چیز باید آمادگی رها کردن و گذشت از آنرا داشته باشم . اگر جهت ذهن من و رفتار من در بخشیدن و ایثار باشد بدون شک چیزهایی را دریافت خواهم کرد موجب شگفتی من خواهد شد . در برنامه آموخته ام که اگر از صمیم قلب و با خلوص نیت دانسته ها و تجربیات خود را با دیگران قسمت کنم رشد و پیشرفت بهتری خواهم داشت .
آیا من قادرم " دادن " را با " گرفتن " مقایسه نکنم و درک کنم که ایثار در بطن خود دارای ارزش بیشتری می باشد ؟ آیا من دریافته ام که تنها در صورتی قادر به بهره مندی از برنامه می باشم که به دیگران کمک کنم که از آن بهره مند شوند . آیا با کمک به تازه واردین در برنامه جهت " پاک زیستن " و بنای یک زندگی شاد من قادر خواهم بود که پاک و شاد زندگی جدید خود را با اطمینان ادامه دهم ؟ آیا من درک کرده ام که تنها با این بده و بستان زیباست که من قادرم میسر بهبودی را به همراه دوستانم در گروه تا آخر ادامه دهم ؟

" بگیر و ببخش و بگیر و ببخش و ببخش ....... "

کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت http://forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .
آيا می‌دانم چه اتفاقات فوق‌العاده‌اي در زندگيم روي داده است؟ امروز ابزارهاي مختلفي از طرف اصول خودیاری در قدمها به من پيشنهاد شده است. يكي از اين ابزار دعا و مراقبه كردن است. ابزاري كه در زندگي گذشته‌ام توانايي استفاده از آن را به دلايل مختلف نداشتم. امروز قدرت من از دعاكردن باعث مي‌شود تا ترس و خشم كمتر و با مراقبه کردن آرامش و ايمان بيشتری نصیبم شود و قدرت پذيرش و دوست داشتن خود و ديگران را در هر روز تمرين كنم. امروز قدرت عشق و دوست داشتن و دوست‌داشتنی بودن را در خودم احساس مي‌كنم. كسي در وجودم قرار دارد كه مرا در مسير بهبودي از درگيري و تشنج و خودآزاري منع مي‌كند. آيا با دعا و مراقبه كردن توانايي سروسامان دادن به زندگي آشفته‌ام را دارم؟ امروز بدون ترسیدن و ترساندن از وجود مشكلات و يا مسائل مختلف و یا از دست دادن عزيزي و يا هر مورد ناراحت كننده ديگري به زندگيم ادامه خواهم داد. امروز بدون ترسیدن و بدون ترساندن خودم و یا کسی، با دوست داشتن و عشق ورزیدن به خود و دیگران امنیت و صلح واقعی را تجربه خواهم كرد. خداوند خواهان خير و حافظ من است و بیماری من به فکر نابودی من است و من برای این فکرم خداوند را دارم.
دعا و مراقبه کن، او را درك خواهي كرد!
: فقط برای امروز-روز به روز 365 روز شاپور الف