انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-سیزدهم دی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بزرگترین نیاز ما 13 دی

« سرانجام، باورها و شناخت خود را از نو تعریف میكنیم تا به این درک برسیم که بزرگترین نیاز ما آگاهی از اراده خداوند برای ما و

قدرت اجرای آن است.»

کتاب پایه

v

وقتی برای اولین بار به NAآمدیم، درباره نیازهای خود عقاید مختلفی داشتیم. برخی از ما به مالاندوزی چشم دوخته بودیم. فكر میكردیم بهبودی با موفقیت مادی برابری میكند. اما بهبودی با موفقیت برابر نیست. امروز بر این باوریم كه بزرگترین نیاز ما راهنمایی و قدرت روحانی است.

اعتیاد بزرگترین صدمه را به روحانیت ما وارد كرد. انگیزه اصلی ما تحت فرمان بیماری ما بود: به دست آوردن مواد مخدر، مصرف آن و یافتن راهها و روشهایی برای به دست آوردن مجدد آن. اسارت در دام نیاز شدید به مصرف مواد مخدر، زندگی ما را بیهدف و بیارتباط ساخته بود. از نظر روحانی سرخورده شده بودیم.

دیر یا زود متوجه میشویم بزرگترین نیاز ما در بهبودی «آگاهی از اراده خداوند برای ما و قدرت اجرای آن است.» جهت و احساس هدفمندی كه اعتیاد از ما پنهان ساخته بود را پیدا میکنیم. بنا بر اراده خداوند از اراده شخصی رهایی پیدا میکنیم. از آنجا كه دیگر تنها تحت هدایت نیازهای شخصی خود نیستیم، آزادانه و با موضعی برابر با دیگران زندگی میكنیم.

موفقیت مادی هیچ مشكلی ندارد. اما قطع نظر از میزان "موفقیت"، بدون ارتباط روحانی عرضه شده از طریق برنامه NA، بزرگترین نیاز ما در بهبودی برآورده نمیشود.

v

فقط برای امروز: به دنبال برآورده شدن بزرگترین نیاز خود هستم: برقراری ارتباطی هدایتكننده و حیاتی با خداوندی كه درك میكنم.
بهبودی روزانه " نویسنده صدف "

گفته می شود معتادان امروز خوشبخترند و در بعضی انجمنهای دیگر نیز گفته می شود ( پرخوران ، نیکوتینی ها ، الکلی ها و .....) امروز خوشبخترند چرا که با بکارگیری برنامه بهبودی 12 قدم می توانند از وابستگی مورد نظرشان رهایی یابند به راستی این واقعیت بزرگی است .
امروزه در گوشه گوشه دنیا و در اکثر نقاط جلسات بهبودی برگزار می گردد حتی کسانی که به جلسات واقعی دسترسی ندارند می توانند در جلسات مجازی شرکت کنند و با همدردانشان تجربه بدهند و تجربه بگیرند .
دانش و آگاهی در مورد 12 قدم با کمک نشریات ، جلسات آموزشی ، سایتهای اینترنتی و برگزاری همایشها روز به روز بیشتر می شود و وجود انجمنهای 12 قدمی باعث شیرینی و نشاط و شادمانی در زندگانی ما شده است . دیگز لازم نیست از تنهایی بمیریم . از خداوند به خاطر هدیه و راهی که به من نشان داد سپاسگزارم و آنرا فرصتی برای بالا بردن کیفیت زندگیم و خدمت یه اطرافیان و دنیا می دانم .
امروز لیاقت انرا پیدا کردیم که راهی روحانی و عملی برای رهایی از اعتیاد پیدا کنیم'معتادان زیادی در طول مدت اعتیاد میشناختیم که بسیاری از انها به زندان و تیمارستان و مرگ کشیده شدند' کتاب چگونگی عملکرد گفته:دربرابر ما فقط دو راه وجود دارد یا زندگی به روال بهبودی و یا زندان تیمارستان و مرگ'بعضی معتادین هر سه را تجربه کردند و ما لااقل مرگ را تجربه نکردیم و در کمال ناباروری زنده ایم! امروز من چطور میتوانم زکات بهبودیم را پرداخت کنم?واقعیت اینست که خداوند در حق ما لطف کرد و ما را انتخاب نمود تا با بکارگیری ۱۲ قدم پاک زندگی کنیم اما........،،،،،،، با اینکه پاکی با ارزش است و تنها یک اغاز است و نیاز به کارهای بیشتری میباشد'ما هر روز با شرکت در جلسات ضمن پاک ماندن با تغییر رفتار خود سعی میکنیم الگوی خوبی برای تازه واردین و افراد اجتماع باشیم' هرگز یادمان نمیرود که تازه واردین مهمترین افراد جلسه هستند و خون تازه ای در رگهای انجمن میباشند چرا که به ما یاداوری میکنند در دنیای اعتیاد خبری جز درد و رنج وتنهایی و بدبختی نیست' ((ما فقط با در میان گذاشتن انچه که داریم میتوانیم انرا حفظ کنیم))
13 دي
امروز با دیدن و لیست کردن نواقص و کمبودهایم کاملاً درك كرده‌ام، كه اعتماد و ايمان به قدرت وابستگي‌هاي كاذب و ناسالم هيچ‌گونه موفقيتي براي من كسب نكردند. امروز توانايي و قدرت دارم كه فقط براي يك شب و روز حق انتخاب داشته باشم و این حق به من داده شده است. اين را هم مي‌دانم كه با كسب اين توانايي توقع حل مسائل و رفع مشكلات را به تنهایی نخواهم داشت. توانايي و پيروزي من در مقابل رفع مشكلات و حل مسائل روزمره، یا پذيرش عدم توانایی من در جهت رفع آن مشكلات و حل مسائل است و قدرت و توانایي كه مرا براي رفع حل آنها ياري مي‌دهد. امروز اگر تصمیم بگیرم تا زندگيم را به قدرت مافوق قدرت‌ها بسپارم، بيشترين قسمت ترس از رفع مشكلات و حل مسائل زندگيم كه استرس و نااميدي و بلاتكليفي در من است، از بين خواهد رفت. امروز براي كسب شهامت برای تصمیم‌گیری دعا مي‌كنم، تا خداوند مرا ياري دهد که در مقابل فشارهای نگراني‌ها و اضطراب‌ها قدرت چاره‌انديشي داشته باشم. امروز با باور و شهامت گرفتن جهت تغيير دادن و رُشد پیدا کردن خودم را امتحان خواهم كرد. من کلید فقط برای امروزم را دارم و خداوند را شکرگزارم.
يك روز پاك، يك روز موفق!