انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز+اندیشه امروز-پنجم دی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
5 دی نیرویی که هیچ گاه ما را نومید نمیکند

«وقتی اعتماد به این نیرو را یاد میگیریم،

شروع به غلبه بر ترس خود از زندگی میکنیم.»

کتاب پایه

v

افرادی هستیم که به قرار دادن همه تخم مرغهای خود در یک سبد عادت کردهایم. بسیاری از ما ماده مخدر دلخواه خود را انتخاب کردیم. به آن تکیه کردیم تا هر روز ما را به پایان رساند و زندگی را قابل تحمل سازد. به این ماده مخدر وفادار بودیم؛ در حقیقت، بدون هیچ بهانهای خود را به آن پایبند کردیم. سپس این ماده به دشمن ما تبدیل شد. تنها چیزی که تا به حال به آن وابسته شده بودیم، به ما خیانت کرد و این خیانت ما را در عجز و ناتوانی تنها گذاشت.

اکنون که خود را به زحمت به اتاقهای بهبودی رساندهایم، ممکن است وسوسه شویم برای تأمین نیازهای خود به انسان دیگری تکیه کنیم. ممکن است از راهنما، معشوق یا بهترین دوست خود انتظار این کار را داشته باشیم. اما وابستگی به انسانهای دیگر مخاطرهآمیز است. آنها کامل نیستند. ممکن است وقتی به آنها نیاز داریم در تعطیلات و در حال استراحت باشند یا در وضعیت روحی بدی به سر برند.

وابستگی ما باید به نیرویی برتر از خود باشد. هیچ نیروی انسانی نمیتواند سلامت عقل را به ما باز گرداند، از خواست ما و زندگی ما مراقبت کند یا در هنگام نیاز، به طور بیقید و شرط در دسترس باشد و عشق بیشائبهای داشته باشد. به خداوندی که درک میکنیم اعتماد میکنیم، چراکه این نیرو هیچ وقت ما را نومید نمیکند.

v

فقط برای امروز: به نیرویی برتر از خود اعتماد میکنم، چراکه این نیرو هرگز من را نومید نمیکند.
گنجینه ای در خانه
چگونه می توان کسانی را که به ما آسیب رسانده اند ببخشید؟
در واقع هر سختی که بر ما رفته است نوعی دعوت به درون ،به ارتباط با خویش برترمان است.وقتی با درون ارتباط بیابیم آسیب ها را فراموش خواهیم کرد،فرد مزبور را خواهیم بخشید و حتی او را یاری خواهیم رساند.این کار مفهوم عشق ورزیدن به دشمنان است.
دادای محبوب گفته است :«حتی به دشمنان خود عشق بورزید.آن گاه اگر همانند خاری از شما نفرت داشته باشند،شما چون گل سرخ شکفته خواهید شد.»
شانتی دوا گفته است: «دشمن مانند گنجینه ای پنهان در خانه است برای بدست آوردن آن نیازی به کار معدن نیست.باید او را گرامی داشت،زیرا ما را در راه رسیدن به اشراق یاری می رساند.»
بنام خدا

فقط برای امروز سعی میکنم بی تفاوتی ها که منجر به برگشت من ویا درجا زدن من می شود را با تلاش بیشتر از بین بردارم و فقط برای امروز سعی میکنم هیچگاه ناامیدی در خود راه ندهم و به مسیری که انتخاب کرده ام ادامه دهم
5 دي
گاهي در اثر حركتي و يا ديدن صحنه‌اي که مرا به گذشته وصل می‌کند، در يك آن يك غم و درد كهنه و قديمي در وجودم شروع به خودنمايي و فعالیت مي‌كند، اين احساس امكان دارد از يك خلأ قديمي و يا آزار و محروميتي باشد که از دوران كودكي با خودم همراه دارم و يا در اثر مرگ عزيزي در من فعال شود. امروز اصول برنامه به من يادآوری مي‌کند، كه اين دردها و زخم‌هاي كهنه، به اندازه‌ی كافي قدرت دارند كه زندگي مرا تحت تأثير قرار دهند و زندگيم را به درد و تباهي كشند. امروز با شكرگزاري از خداوند متعال و مهربان نظم و كنترل بيشتري روي افكار و رفتار خودم داشته باشم. اصول خودیاری برنامه ابزارهاي مناسبي به ما جهت تنظیم اين افكار مي‌دهد. امروز توانايي دارم كه فكرم را در راه‌هاي بهتر و مفيدتري به كار گيرم. سعی دارم يك بار براي هميشه با نوشتن ترازنامه موشکافانه رنجش‌هايم را مقابل چشمانم ظاهر كرده و همه را به دور مي‌اندازم و کسانی را که به هر عنوان به من صدمه زده‌اند می‌بخشم. می‌دانم تنها با اين عمل از دردها و زخم‌هاي كهنه رها مي‌شوم. امروز با نگرش جديدي به دردها و غم‌هايم، حتي اگر بسيار بي‌اهميت باشند، احترام مي‌گذارم و با شكرگزاري از خداوند آن‌ها را رها مي‌كنم!
از حمل بار اضافي گذشته دست بكش!کتاب روز به روز 365 روز نوشته شاپور الف
بازتابهاي روزانه الکليهاي گمنام 

پنجم ديماه 

حل مشکل 
"کشف اصول معنوي هم به همين اندازه در حل تمام مشکلاتم موثر بود . " 

الکلي هاي گمنام 

طي فرآيند بهبودي در کتاب جامع توضيح داده شده است ، تشخيص دادم که همان دستوراتي که در حل مشکل اعتيادم به الکل کمک کرد ، براي بسياري از مشکلات ديگرم هم موثر است . هرگاه عصباني ام يا ترسيده ام ، آن را به چشم بروز مشکل اصلي  دروني ام مي بينم ، يعني مشکل اعتياد به الکل . وقتي در ميان اين گامها قدم بر مي دارم ، معمولا مشکلات قبل از اينکه به گام دوازدهم برسم بر طرف مي شوند و آن مشکلاتي که باقي مي مانند وقتي درمان مي شوند که سعي ميکنم پيام انجمن را به ديگران انتقال دهم . اين اصول مشکلات مرا حل ميکنند ! تا حالا به استثنايي برنخورده ام و به مسيري از زندگي کشيده شده ام که رضايت بخش و سودمند است . 


فقط براي امروز الکليهاي گمنام 
بازتابهاي روزانه