انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز+اندیشه امروز-اول دی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
1 دی شیوه جدیدی برای زندگی

«وقتی در انتهای راه متوجه میشویم که دیگر نمیتوانیم با یا بدون مواد به عنوان یک انسان عمل کنیم، همه ما با یک مسئله بغرنج مشابه روبرو میشویم.... یا تا حداکثر توان راه خود را به سوی پایان تلخ— زندان، تیمارستان یا مرگ— ادامه میدهیم و یا شیوه جدیدی برای زندگی پیدا میکنیم.»

کتاب پایه

v

بدترین جنبه اعتیاد فعال چه بود؟ برای بسیاری از ما این نبود که شاید روزی از بیماری اعتیاد خود بمیریم. بلکه بدترین بخش آن زندگی بدتر از مرگ و پوچی بینهایتی بود که هر روز تجربه میکردیم. مانند ارواح سرگردانی بودیم که جزءای از دنیای اطراف خود نیستند.

در دوران بهبودی، به باور رسیدهایم که بنا به دلیلی اینجا حضور داریم: تا دوست داشتن خود و دوست داشتن دیگران را تجربه کنیم. با کارکرد قدمها خویشتنپذیری را فرا گرفتهایم. خویشتنپذیری، احترام به نفس را به همراه آورده است. دریافتهایم همه اعمال ما بر روی دیگران تأثیر میگذارد؛ بخشی از زندگی اطرافیان خود و زندگی خود هستیم. اعتماد به افراد دیگر و قبول مسئولیت خود در قبال آنها را شروع کردهایم.

در دوران بهبودی، به زندگی باز گشتهایم. از طریق کمک به آسایش دیگران و تلاش روزانه برای انجام بهتر این کار، زندگی جدید خود را حفظ میکنیم و در این هنگام قدم دهم، یازدهم و دوازدهم مفید واقع میشوند. روزهای زندگی کردن به مانند یک روح سپری شده است، اما تنها تا وقتی که سعی کنیم در زندگی خود و اطرافیان خود فردی سالم، دوست داشتنی و بخشنده باشیم.

v

فقط برای امروز: شیوه جدیدی برای زندگی پیدا کردهام. امروز، سعی میکنم به دیگران خدمت کنم و خود را دوست بدارم.
قانون کامل برای زندگی که همیشه به ثمر می نشیند چنین می گوید:«همه چیزی های دیگر را رها کن فقط خداوند را دنبال کن!»
حوادث بسیاری در زندگی روی می دهد که اگر به آنها بیندیشیم،ناراحت،وحشت زده ون ومید می شویم.
متبرک کسی است که مشکلات و پیچیدگی های زندگی او را آزار نمی دهد و فقط خدا را دنبال می کند.
فقط برای امروز سعی میکنم با روال و برنامه روزانه ایی که برای خود دارم پیش بروم و با سپردن هیچگونه ترسی از آینده ونتیجه به وجود خود راه ندهم چون زندگی ارزش ترس و حال خرابی ندارد .
اندیشه امروز اول دی ( a day at a time )

در برنامه من آموخته ام که کاملا در برابر اعتیاد ناتوانم . از زمان پذیرش عجز و ناتوانی خود در مقابل مواد مخدر زندگی من یک تغییر شدید 180 درجه ای در جهت بهتر شدن کرده است . بهر حال من قدرتی دارم که از خداوند ناشی می شود و قادرم آنرا در جهت تغییر زندگی خود بکار گیرم . من آموخته ام که پذیرفتن و اقرار به ناتوانی به معنای تسلیم به یک شرایط نامطلوب نیست . این پذیرش به معنی قبول واقعیت موجود است و تصمیم گیری درباره اینکه آیا می خواهم در مورد آن کاری انجام دهم یا نه !
آیا من تلاش برای کنترل چیزهایی که خارج از قدرت من است را متوقف کرده ام ؟آیا شهامت آنرا یافته ام که چیزهایی را که می توانم تغییر دهم ؟
خداوندا مرا یاری کن تا تغییر دهم چیزهایی را که قادر به نغییر آن می باشم . آیا من می دانم که جهت انجام این تغییرات نیاز به راهنمایی و حمایت خداوند دارم ؟
آیا من از ناتوانی خود در برابر چیزهایی که قادر به تغییر آنها نیستم بعنوان بهانه ای جهت حفظ وضع موجود استفاده نمی کنم ؟
آیا من در تغییر چیزها و شرایط به این اصل معتقدم که من فقط مسئول رویارویی با مسائل زندگی خود هستم ؟
آیا من می دانم که چه چیز باید تغییر کند و واقعیت زندگی خود را دریافته ام ؟

" پذیرش تسلیم نیست و تغییر سلطه جویی نیست "

کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت http://forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .
1 دي
امروز مسئله‌ی تسليم شدن چه معنايي برايم دارد؟ زماني كه نااميد از حل مسائل و رفع مشكلات و ادامه زندگي هستم و در خودم توانايي حل و رفع مشكلات را ندارم، نااميدانه تسليم قضایا مي‌شدم. با خود مي‌گفتم من كسي را ندارم. كسي به فكر من نيست. كسي مرا درك نمي‌كند. من حامي و پشتیبان ندارم. كسي مرا دوست ندارد. ولي امروز تسليم شدن برای من معنايي وسيع‌تر از افكار بيمار گونه‌ام دارد. تسليم شدن مثل سپردن نتايج عملكردهايم كه هميشه مرا می‌ترساند و نااميد مي‌كرد و دست از خود خواهي و خودمحوری كشيدن است، از خودمحوري رها شدن و خدايي نكردن، در آرامش و صلح به سر بردن، آيا براي تغيير وضعيت هر چيز ابتدا با آن وضعيت روبه‌ رو مي‌شوم؟ امروز به خاطر داشتن حق انتخاب و تصمیم‌گیری هيچ‌گاه نااميدي، افسردگي و ترس و استرس را انتخاب نخواهم كرد. آيا به خاطر خواهم داشت كه وقتي با درهاي بسته روبه ‌رو مي‌شوم و خودم را ناتوان از باز كردن آن‌ها احساس مي‌كنم، در كمال فروتني در مقام خداوند زانو زده و مشكلات و اراده‌ام را به خداوند مهربان تسليم مي‌كنم؟ تسلیم شدن به اراده و قدرت خداوند، همیشه باعث پیروزی شده است.
حق انتخاب دارم بهترين‌ها را انتخاب مي‌كنم!
رهايي
1 دي
گذراندن سختي ها

رنج را بپذيريد وانگاه شادي را بياموزيد.
نيکي وجود دارد وبيشتر هم مي شود.
فراتر از وابستگي

هدفمان در بهبودي اين است که کاري کنيم احساس راحتي ،ارامش ورضايت کنيم،شاد باشيم.مي خواهيم با خود ومحيطمان در صلح وارامش باشيم.گاهي انجام ان لازم است گذراندن سختي را بپذيريم.

منظور من عادت به رنج وبیچارگي يا بوجود اوردن ناراحتي بي مورد نيست،منظور من ناراحتي معقولي است که گاهي در هنگام التيام يافتن لازم است تجربه کنيم.
وقتي تحت عمل جراحي قرار مي گيريم،روز بعد از جراحي شديدترين درد را داريم.وقتي مراحل بهبودي را مي گذرانيم روي خود عمل جراحي عاطفي،ذهني ومعنوي انجام مط دهيم.ان قسمت از خويش را که بيمار شده ومبتلا گشته جدا مي کنيم.
گاهي ان روند ناراحت کننده است.
براي تحمل ناراحتي واحساس موقتي عذاب عاطفي به اندازه کافي قوي هستيم.وقتي بخواهيم با ناراحتي ورنج خويش روبرو شده انرا احساس کنيم،تقريبا در مرز ازادي هستيم.

امروز مي خواهم با ناراحتي خويش روبرو شوم،با اعتماد به اينکه بعد از ان التيام ورهايي وجود دارد.خدايا کمکم کن هر چيزي را که براي التيام ورهايي من لازم است پذيرا باشم.هنگاميکه اين کار را انجام مي دهم،اعتماد دارم که خودم ،دوستانم ،نيروي بيکران هستي وکاَينات مراقب من هستند واز من حمايت مي کنند.


نارانان
تجربه ،نيرو واميد سه ماه زمستان

1 دي
جايگزيني ترس با ايمان


یک بار کتابي به نام Sad(نترس))را مي خواندم.اين کتاب پر از سخنان حکيمانه است.وذدرباره زندگي وچاله هايي که براي ما دارد،صحبت مي کند.عبارت ((نترس))به من کمک کرد که جنبه هاي مختلف زندگيم را ببينم.

کم کم مي فهمم که براي من،نارانان درست به همين معناست:"نترس."در زماني که ممکن است براي عزيز معتادم بهترين چيزها را بخواهم ،روي چيزهايي که در برنامه ياد مي گيرم متمرکز مي شوم.روي عبارت"نترس"تمرکز مي کنم .پي مي برم که لازم نيست براي اينده معتادبترسم.او تحت مراقبت نيروي برترش قرار دارد،درست همان طور که من هستم.
<<نترس>>براي من به اين معناست که من مي توانم همانطور که قدم سوم مي گويد،زندگيم را به اراده نيروي برترم بسپارم وايمان داشته باشم که همه چيز همان طور خواهد بود که بايد باشد.معتقدم که توانايي کنار امدن با هر چيزي را که پيش بيايد،خواهم داشت.

تفکري براي امروز:اين کلام کوتاه<<نترس>>در بهبودي من بسيار نيرومند است.وقتي که قدم هاي دوازده گانه نارانان را تمرين مي کنم،ياد مي گيرم ترسم را با ايمان جايگزين کنم.