انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وپنجم بهمن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
25بهمن صداقت و روحانیت

«حق ما نسبت به خداوندی که درک میکنیم، کامل و بدون قید و شرط است. از آنجا که این حق در اختیار ماست، اگر قرار است از لحاظ روحانی رشد کنیم، لازم است درباره اعتقاد خود صداقت داشته باشیم.»

کتاب پایه

v

در جلسات، در مواقع تفریح، در صحبت با راهنما، از دوستان NA درباره روش درک نیروی برترشان میشنویم. «سازگاری با شرایط» و پذیرفتن عقاید دیگران آسان است. اما همان طور که هیچ فرد دیگری نمیتواند بهبودی ما را به عهده بگیرد، روحانیت هیچ فرد دیگری نمیتواند جای روحانیت ما را بگیرد. ما باید شناختی از خداوند را که واقعاً برای ما مؤثر است صادقانه جستجو کنیم.

بسیاری از ما این جستجو را با دعا و مراقبه آغاز میکنیم و با تجربیات خود در بهبودی ادامه میدهیم. آیا در مواردی نیرویی فراتر از نیروی خود برای رویارویی با مشکلات در اختیار ما گذاشته شده؟ در مواقع گرفتاری وقتی با آرامش به دنبال راهنمایی بودهایم، آیا آن را یافتهایم؟ به اعتقاد ما چه نوع نیرویی ما را هدایت کرده و موجب استحکام ما شده است؟ چه نوع نیرویی را جستجو میکنیم؟ با پاسخ به این پرسشها، از نیروی برتر خود شناخت کافی پیدا میکنیم تا به هنگام درخواست از او برای مراقبت از اراده و زندگی خود احساس امنیت و اطمینان پیدا کنیم.

شناخت موقتی از خداوند میتواند در کوتاه مدت مؤثر واقع شود. اما در دراز مدت باید نسبت به نیرویی برتر شناختی شخصی پیدا کنیم؛ زیرا وجود این نیرو ما را در دوران بهبودی هدایت میکند.

v

فقط برای امروز: نیرویی برتر از خود را جستجو میکنم که میتواند به رشد روحانی من کمک کند. امروز اعتقادات خود را صادقانه بررسی میکنم و نسبت به خداوند شناختی شخصی پیدا میکنم.
25 بهمن
وقتي تلاش مي‌كنم امور را طبق روش سلیقه‌ای خودم اجرا كنم، جز شكست و نااميدي بهره‌اي نخواهم برد. امروز سعي مي‌كنم به جاي تلاش بي‌نتيجه‌ی حل مسائل آنها را رها كنم و بگذارم با روش و اراده‌ی خود مشكل را رفع و حل كند و من با اطمينان خاطر نيرو و انرژي خود را صرف برطرف كردن نواقص شخصيتي و بهبودی و امور عادی زندگی خود كنم. امروز با دعا و مراقبه كردن از خداوند خواهش مي‌كنم. كه اراده و خواست خودش را بر روی زندگی من اجرا كند و قدرتي به من عطا فرمايد، تا از پس انجام آن برآيم. آيا متوجه هستم كه من مشكل بیماری عادت و وابستگي دارم و نیاز است براي رفع آن يك برنامه‌ريزي مستمر و هر روزه بكنم، تا از پس آن برآيم. كساني در برنامه‌ی خودیاری موفق هستند. كه دائم در جلسات و مشارکت‌ها شركت مي‌كنند و بهبودي خود را در رأس همه‌ی برنامه‌هاي خود قرار می‌دهند. زندگی در نزد یک وابسته ارزش واقعی خود را ندارد. با ساده‌ترین فکر و رفتار خودش را به‌خطر می‌اندازد. آیا ارزش زندگی و بهبودی خودم را می‌دانم؟ آیا من قدر برنامه را می‌دانم؟
زندگي طبق اصول برنامه ارزش دارد!
25 بهمن

احساس عدم تعلق یک مشکل در تمام زندگی ام شده بود این احساس بطور خاصی در اولین جلسه ای که به الانان آمدم، تحقق داشت. حضور یافتن اشتباه به نظر می رسید چون هیچ فرد الکلی در خانواده ام نبود. این پدربزرگ و مادر بزرگ من بودند که می نوشیدند. در اولین جلسه یاد گرفتم که الکلیسم یک بیماری خانوادگی است. این بیماری نه تنها بر فرد مصرف کننده، بلکه بر افراد تحت مراقبت او نیز مؤثر است. به علاوه اثرات این بیماری از یک نسل به نسل دیگر منتقل می شود. وقتی که برخی اثرات این بیماری را شنیدم، مقطعی از شخصیت خود را تشخیص دادم. برای اولین بار در زندگی ام با مردمی بودم که می دانستند در این مدت چه تحمل کرده ام. امروز بوضوح می بینم که در حقیقت تحت تأثیر این بیماری خانوادگی بوده ام. الانان راهی به من پیشنهاد کرد که به سهم خود این الگوی خانوادگی را بشکنم. من می توانم با انتخاب بهبودی از شر این گردونه رهایی یابم.


یادآوری امروز


در الانان افرادی را پیدا کردم که همچون تعداد کمی از مردم درک می کردند. اگر من تحت تأثیر نوشیدن فرد دیگری واقع شده ام، شکی نیست که من به آنجا تعلق دارم.
" مهم نیست چه مشکلی وجود دارد و مهم نیست که ممکن است چه احساس خاصی داشته باشم ، در این همبستگی مردان و زنانی با داستانهایی مشابع وجود دارند که کمک ، راحتی و امید را در خلال بهبودی در الانان یافته اند."