انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وچهارم بهمن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پیوندهایی که ما را به هم متصل میکند 24 بهمن

«تا وقتی پیوندهایی که ما را به هم متصل میکند از آنهایی که ما را از هم جدا میکند، محکمتر باشد، همه چیز بخوبی پیش خواهد رفت.»

کتاب پایه

v

بسیاری از ما احساس میکنیم بدون NA مطمئناً در اثر بیماری خود میمیریم. بنابراین، وجود آن، تنها طناب نجات ماست. اما عدم وحدت در معتادان گمنام، گاهی اوقات بوقوع می‌پیوندد؛ ما باید یاد بگیریم به روش سازندهای نسبت به اثرات مخربی که گاهی اوقات در انجمن ما رخ میدهد، واکنش نشان دهیم. اگر تصمیم بگیریم به جای مشکل، بخشی از راه حل باشیم، به جهت درستی هدایت شدهایم.

بهبودی شخصی ما و رشد NA به حفظ جو بهبودی در جلسات بستگی دارد. آیا مایلیم به گروه خود در رویارویی با مشکلات به روش سازندهای کمک کنیم؟ به عنوان اعضای گروه آیا تلاش میکنیم تا مشکلات را با صراحت، صداقت و انصاف برطرف کنیم؟ آیا به جای دنبال کردن اهداف شخصی خود تلاش میکنیم منافع مشترک گروه را در نظر بگیریم؟ و به عنوان خدمتگزاران مورد اعتماد، آیا اثراتی را که اعمال ما ممکن است بر اعضای تازهوارد بگذارد در نظر میگیریم؟

خدمت میتواند هم بهترین و هم بدترین تأثیر را در ما به وجود آورد. اما اغلب از طریق خدمت است که به تدریج با برخی از نواقص شخصیتی مهمتر خود ارتباط برقرار میکنیم. آیا به جای رویارویی با چیزهایی که ممکن است درباره خود کشف کنیم، از زیر تعهدات خدمت شانه خالی میکنیم؟ اگر استحکام پیوندهایی که ما را به هم متصل میکند به خاطر بسپاریم—بهبود یافتن از اعتیاد فعال—همه چیز خوب خواهد بود.

v

فقط برای امروز: سعی میکنم که در خدمت انجمن خود باشم. از شناسایی هویت خود واهمه ندارم.
24 بهمن
امروز مي‌دانم كه مشكلات به هر شكل توانايي دارند، تا مرا دچار دردسر كنند. آيا مشكلات قدرت به هم زدن آرامش من را دارند؟ آيا من خودم اجازه رُشد به آنها را مي‌دهم؟ امروز اصول برنامه‌ی خودیاری قدرت و توانايي آن را دارد، كه مرا به مرور در مقابل مشكلات و اتفاقات قدرتمند كند. امروز مشكلات مي‌توانند با يك موضوع ساده مانند. قبض تلفن يا تركيدن لوله‌ی آب منزل، اتصالي برق پريز، خرابي راديو يا تلويزيون و يا دعواي خانوادگي و... خودنمايي كرده و مرا دچار دردسر كند. امروز متكي بودن به قدرت و اراده‌ی خود براي حل مسائل روزمره و رفع کردن مشكلات كافي نيستند، بلكه پذيرش شرايط و اتكا به اراده و قدرت خداوند مي‌تواند، ما را در رويارويي با مشكلات موفق نمايد. آيا انتظار داريم همه‌ی مشكلات یکباره رفع شوند؟ مي‌دانم كه خيلي از مشكلات پيش آمده قابل رفع شدن نيست و تنها مي‌توان با پذيرش آن مشكلات، از آزار آن رها شد. مشكلاتي مثل مرگ عزيزي يا بلايي مثل تصادف و يا سيل و زلزله و ... خداوندا: به من قدرت رويارويي با مشكلات را عطا فرما!
زندگي بدون مشكلات معنا ندارد!
بهمن
24 بهمن
وقتی به الانان آمدم می دانستم یکی از نزدیکانم بسیار می نوشد و می دانم که خیلی خوشحال نبودم، اما فکر نمی کردم به کمک زیادی احتیاج دارم هر هفته به جلسه می رفتم، مگر اینکه کار دیگری وجود داشت و راهنما نمی گرفتم، من رشد کردم اما به آرامی. یک بحران باعث نزدیک شدن بهبودی من شد. وقتی فردی را که خیلی برایم خاص و عزیز بود، از دست دادم، درد و رنجم بیش از آن چیزی بود که بتوانم تحملش کنم. من خوش شانس بودم یاد گرفته بودم تا گوشی تلفن را برداشته و به یکی از دوستان الانانی ام زنگ بزنم این شخص برای حل این بحران به من کمک کرد، اما این فقط یک شروع بود می دیدم که چطور به نیروها و مهارتی الانان برای عرضه داشت، نیاز داشتم.
شروع کردم چندین جلسه در هفته به جلسات بروم، کارهای خدماتی انجام می دادم و با دوستان الانان تماس می گرفتم. بهبودی من واقعاً برانگیخته شد امروز تمرین کردن برنامه در زندگی ام حق تقدم دارد چون می دانم کجا بدون آن بحران مسأله ای را خاتمه بخشم.


یادآوری امروز

گاهی اوقات پیشرفت های عظیم از خلال دردها ناشی می شوند، اما این خود درد نیست که به رشد من کمک می کند، بلکه پاسخ من به آن است که به من کمک می کند، آیا من از جریان تجربه و تداوم دردهایی که باعث الهام بخشیدن تغییراتی که به رشد من کمک می کنند، رنج می برم؟ انتخاب حق من بود.
" من در الانان یاد گرفته ام که در هر موقعیتی بدنبال فرصتی برای رشد کردن باشم. این رفتار به من اجازه می دهد تا غنائم معنوی بسیاری از دردهایی که تجربه می کردم بدست آورم."