انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست ویکم بهمن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
21بهمن تفریح!

«در دوران بهبودی عقاید ما درباره تفریح تغییر میکند.»

کتاب پایه

v

در نگاهی به گذشته، بسیاری از ما متوجه میشویم که در دوران مصرف، عقاید ما درباره تفریح تا اندازهای عجیب و غریب بود. برخی از ما لباس میپوشیدیم و راه پاتوق محله را پیش میگرفتیم. تا زمان طلوع خورشید میرقصیدیم، مینوشیدیم و مواد مصرف میکردیم. درگیریهای مسلحانه بیش از یک بار به وقوع میپیوست. چیزی که زمانی تفریح مینامیدیم اکنون عدم سلامت عقل مینامیم.

امروز عقیده ما درباره تفریح تغییر کرده است. امروز تفریح برای ما سیری در امتداد اقیانوس، نگاه کردن به جشن دلفینها همزمان با غروب آفتاب در پشت آنهاست. تفریح، گشت وگذار NA یا شرکت در نمایش خندهداری در همایش NA است. تفریح، لباس پوشیدن و رفتن به مهمانی و عدم نگرانی است از وقوع درگیریهای مسلحانه بر سر اینکه چه کسی چه بر سر دیگری آورد.

با لطف نیرویی برتر و انجمن معتادان گمنام، عقاید ما درباره تفریح اساساً تغییر کرده است. امروز وقتی طلوع خورشید را مشاهده میکنیم، معمولاً به این دلیل است که شب قبل، زود به رختخواب میرویم، نه به این خاطر که پاتوقی را در ساعت شش صبح با چشمانی تار به خاطر یک شب مصرف مواد ترک میکنیم و اگر این تنها چیزی است که از معتادان گمنام به دست آوردهایم، همین کافیست.

v

فقط برای امروز: از دوران بهبودی خود لذت میبرم!
21 بهمن
امروز آرامش براي من معنا و مفهومي به غير از پذيرش جهان هستي و افراد پيرامونم و شرايط نيست. در زندگي گذشته‌ام آرامش مفهومي به غير از مرگ و عدم وجود نداشت. آرامش، داشتن تعادل در بین روابط و افكار و احساسات است. با رها كردن و سپردن ديگران به خالق، با اجازه دادن زندگي کردن به ديگران، كنترل نكردن ديگران، احترام به اعتقاد و افکار و رفتار ديگران، ارزش دادن به ديگران و عشق ورزيدن به خود و ديگران و ... امروز تعريف من از آرامش يعني رها كردن ديگران به صورت عاشقانه به خداوند و دست كشيدن از جنگ و درگيري با همه‌چيز و رهانيدن خود از فشارهاي بيروني مي‌باشد. براي دريافتن انرژي مثبت از ديگران و احساس لذت از حضور خداوند اوّلين ابزار داشتن آرامش است. من نياز به آرامش دارم. تا حق انتخاب پيدا كنم تا ديگران را دوست داشته باشم و شرايط بهبودي را فراهم كنم. خداوندا: به من بياموز تا در آرامش باقي مانده و بدانم که در اين دنيا چه خبر است. آنچه مهم است من در راه و جریانی قرار دارم که باید به سمت جلو حرکت کنم.
خداوندا، آرامشي عطا فرما!
بیست و یکم بهمن ماه
الانان یک برنامه بهبودی معنوی است. کلمه " بهبودی " می گوید: چیزهایی را که روزی داشتیم اما از دست داده یا کنار گذاشته ایم را می توانیم دوباره بدست آوریم. در پریشانی زندگی کردن با فرد در حال نوشیدن، مسیر معنوی خود را از دست دادم. زندگی یک بازی بقا بود، یک کار سخت توأم با ترس روزمره.مهم نبود که چقدر خسته بودم، هیچیز برای کمک کردن به نظر نمی رسید.
شاید علتش همین بود که سعی می کردم آنرا با تمام وجوم انجام دهم.به الانان آمده ام تا بدانم راه چاره ای دارم که در اطراف من است و می تواند مرا راهنمایی کند تا بر ترسها و تصمیم های بحرانی ام غلبه کنم و آن یک نیروی برتر است. بدون توجه به نحوه توصیف یک نیروی برتر، این حقیقت برای من وجود دارد و همیشه با من است. من بسیار سپاسگزارم که به خاطر اتصال به معنویتم دوباره بهبود یافته ام و بخش اساسی وجودم را دوباره بدست آورده ام. در نتیجه امروز زندگی من حسی برانگیخته از هدفمندی است که هر لحظه مرا مثل یک موهبت گرانبها خلق می کند.


یادآوری امروز

من یک مخلوق معنوی، قابل اعتماد، امیدوار، همراه با احساسی زیبا هستم.
من منبع نامحدودی از نیروی و راحتی را در اختیار دارم. امروز زمانی را برای توسعه آن اتصال معنوی اختصاص خواهم داد.
هنگامیکه درگیر و پر مشغله هستید، نیم ساعت مراقبه جزء ضروری زندگی است. پس یک ساعت کامل ضرورت پیدا می کند.