انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-نوزدهم بهمن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
19بهمن راهنما کیست؟

«...راهنمای NA عضوی از معتادان گمنام است، که از برنامه بهبودی ما پشتیبانی میکند و

مایل به برقراری رابطهای ویژه، حمایتگر و دوطرفه با ماست.»

جزوه اصلاح شده راهنما گرفتن و راهنما شدن

v

راهنما کیست؟ شما فردی که پس از اولین جلسه خود با او قهوه میل میکنید، میشناسید. فرد سخاوتمندی که مرتباً تجربه بهبودی را به رایگان با دیگران در میان میگذارد. کسی که مرتباً با بینش حیرت آوری درباره نواقص شخصیتیتان شما را شگفت زده میکند. کسی که به طور مرتب تکمیل قدم چهارم را به شما یادآوری می کند، کسی که به قدم پنجم شما گوش می دهد و به کسی نمی گوید که چه آدم عجیب و غریبی هستید.

وقتی به حضور فردی که به او احساس تعلق می کنیم، عادت می کنیم، به تدریج مسلم پنداشتن این مسائل برای ما کاملاً آسان میشود. شاید برای مدتی عصبانی شویم و به خود بگوییم «بعداً با راهنمای خود تماس میگیرم، اما اکنون باید خانهام را تمیز کنم، به خرید بروم، به دنبال آن چیز جذاب بروم...» بنابراین با مشکل مواجه می شویم و از اینکه کجا اشتباه کردهایم متعجب خواهیم شد.

راهنمای ما نمیتواند ذهن ما را بخواند. مراجعه و درخواست کمک، به خود ما بستگی دارد. چه در کارکرد قدمهای خود به کمک نیاز داشته باشیم یا خیر، واقعیتی دائماً به کمک ما میآید تا افکار عجیب و غریب خود را سر و سامان دهیم یا صرفاً دوستی به کمک ما میآید و این وظیفه ماست که از او درخواست کنیم. راهنمایان افراد صمیمی، باخرد و شگفتانگیزی هستند و تجربه آنها از بهبودی از آن ماست—تنها باید از آنها بخواهیم.

v

فقط برای امروز: از وقت، عشق و تجربهای که راهنمایم با من در میان گذاشته، سپاسگزاری میکنم. امروز با راهنمای خود تماس میگیرم.
19 بهمن
پس از سال‌ها زندگي در كنار اصول برنامه و دقت در آن دريافتم، كه من نه تنها در مقابل بيماري وابستگي خودم ناتوان هستم. بلكه قادر نيستم كسان ديگر را هم در مقابل وابستگي‌ها آشنا سازم. امروز مي‌دانم كه توانايي من بسيار محدود و انرژي كسب شده هر روزه براي 24 ساعت دوام دارد. اقرار به عجز و ناتواني در برابر وابستگي‌ها و كنترل ديگران و تغيير دادن شرايط و دنيا نه تنها ما را به درماندگي نمي‌كشد، بلكه تسليم بدون قيد و شرط پيروزي است. امروز قادر نيستم كسي را نجات بدهم فقط امكان آن را دارم كه تا تقسيم تجربيات شخصي خودم و دعا كردن بتوانم در مسير بهبودي به كسي كمك كنم. آيا هنوز هم نقش خداوند را بازي مي‌كنم؟ امروز سعي مي‌كنم تنها با امكانات و تجربيات خودم به يك تازه‌وارد به گونه‌اي كمك كنم. كه وي حق انتخاب داشته باشد. امروز آغوش خود را به روي همدردي مي‌گشايم و با بوسيدن و نوازش وي شايد مقداري از درد وي را تسكين دهم. تا در محيطي امن و مطمئن تصميم خودش را بگيرد. من هرگز نیروی‌برتر کسی نمی‌شوم و اجازه نمی‌دهم کسه هم نیروی‌برتر من شود.
فقط انتقال تجربه!
اندیشه امروز a day at a time
19 بهمن

من آمده ام که پیروزیهایم را به روش کاملا جدیدی ارزیابی کنم . موفقیتهای امروز من در چهارچوب پیروزیهای اجتماعی و اقتصادی خلاصه نمیشود . مادامیکه من به خداوند خود ایمان دارم و دامنه ارتباطات خود را با او وسعت می بخشم موفق خواهم بود . من امروز موفقم چرا که افق دید و درک خود را گسترش داده ام و زمان و انرژی خود را به نحو مطلوب و موثری بکار میگیرم . من امروز موفقم چرا که سعی در همکاری و هماهنگی با دیگران دارم .
آیا من درک کرده ام که خداوند قدرت توفیق و کامیابی را در وجود من از طریق اراده اش به ثمر خواهد رساند ؟
آیا من توانسته ام مفهوم جدیدی از موفقیت را که بر صفات خوبی که از چشمه پاکی و دوستی خداوند سرچشمه گرفته است ، توسعه بخشم ؟
آیا من می دانم تنها موفقیتهایی که با تکیه بر اراده خداوندی و از گنجینه نعمات او به من می رسد حقیقی است و در زندگی من ماندگار خواهد بود ؟
آیا من امنیت خود را در پناه الطاف خداوندی بدست آورده ام ؟

" موفقیتروحانی مرا ایمن می سازد."

کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت www.forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .
19 بهمن
اگرچه راههای زیادی برای رام کردن اسب وجود دارد، اما نقطه نظر عمومی بر این است که: تنها چیز مهم به هم نریختن تعادل روحی اسب است. کره اسب، توله سگ و بچه های کوچک مملو از احساسات خوش زندگی هستند. برای خوشی من چه اتفاقی رخ داده است؟ الکلیسم که هر نقطه از زندگی منو لمس کرده، روح مرا ویران کرده است. الانان، حمایت ، راهنما، قدم ها وسنتهای دوازده گانه ای به من میبخشد ، که به من اجازه میدهدتا روح شکسته خود را بهبود بخشم. بهبودی من وقتی شروع شد که جنگ کردن با خدایی را که به روح فراموش شده من احترام میگذاشت را پیدا کردم. آن خدایی است که میتواند مرا به خود واقعی ام برگرداند.
امروز خالصانه تلاش می کنم تا در شبدرها گردش کنم، طغیان نکنم و برای سرزنده بودنم جشن بگیرم. این راهی است که خداوند خود را لمس می کنم.

یادآوری امروز

بگذار امروز برای خوشی روحم جشن برپا کنم.به نوبه خود مانند یک بچه حس کنجکاوی، شگفتی، شوق و لذت خود را حفظ می کنم.ممکن است لمس کردن آنرا به دست نیاورده باشم،اما میدانم که هنوز وجود دارد.من مشکلاتم را برای مدت کمی کنار خواهم گذاشت و آنچه را بطور اساسی به معنای سرزنده بودن می باشد را تصدیق میکنم.
« زندگی برای من یک شمع کوچک نیست.بلکه مشعل تابانی است که آن را لحظه ای در دست نگاه میدارم و می خواهم که آن را تا حد امکان روشن و تابان حفظ کنم، قبل از بدست گرفتن آن برای نسل ها و دوره های آینده.»