انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-هجدهم بهمن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
این یک آزمایش نیست 18 بهمن

«...خداوندی مهربان را پیدا کردهایم که میتوانیم به او پناه ببریم.»

کتاب پایه

v

برخی از ما با این احساس به بهبودی روی میآوریم که سختیهای زندگی مجموعهای از آزمایشهای دنیوی است که جهت آموختن چیزی به ما طراحی شده است. این اعتقاد وقتی حادثهای دلخراش روی میدهد و ما ناله میکنیم که «نیروی برتر من دارد مرا آزمایش میکند!» کاملاً مشهود است. متقاعد میشویم که وقتی شخصی به ما مصرف مواد را پیشنهاد میدهد، بهبودی ما در معرض آزمایش قرار گرفته است یا وقتی با موقعیتی روبرو میشویم که میتوانیم عملی غیر اخلاقی را بدون گرفتاری انجام دهیم، شخصیت ما مورد آزمایش قرار گرفته است. حتی ممکن است فکر کنیم وقتی به خاطر مصیبتی بزرگ در زندگی گرفتار عذابی دردناک شدهایم، ایمان ما مورد آزمایش قرار گرفته است.

اما نیروی برتر مهربان بهبودی، شخصیت یا ایمان ما را آزمایش نمیکند. گاهی در زندگی اتفاقاتی میافتد که به ما آسیب میرساند. بسیاری از ما بدون مرتکب شدن به اشتباه عشق را از دست دادهایم. برخی از ما تمام ثروت مادی خود را از دست دادهایم. تعداد کمی از ما حتی در غم از دست دادن فرزندان خود به سر میبریم. در مواقعی ممکن است زندگی شدیداً دردناک باشد، اما نیروی برتر دردی را بر ما تحمیل نمیکند. در عوض، این نیرو دائماً ما را حمایت میکند و در مواقعی که خود قادر به حرکت نیستیم به ما کمک میکند. زخمی در زندگی وجود ندارد که خداوندی که درک میکنیم نتواند بر آن مرهم گذارد.

v

فقط برای امروز: ایمان دارم که اراده نیروی برترم برای من خوب است و من مورد رحمتش قرار گرفتهام. در مواقع نیاز از نیروی برترم یاری میخواهم.
18 بهمن
ما قادر نيستيم ديگران را از وابستگي‌هاي مادي و عاطفي و افکاری و رفتاری رها سازيم. توانايي نداريم تا ديگران را نصيحت كنيم. ولي امروز با تقسيم تجربيات و همدردي در گروه و به عنوان يك دوست به هم كمك مي‌كنيم و چگونگي رهايي از وابستگي را از زبان رهاشدگان مي‌شنويم. امروز مي‌دانم كه من به صورت معجزه‌آسا قادر به تغيير و يا غلبه كردن به وابستگي‌ها و يا کنترل فكر كسي نيستم و يا كسي را به صورت يدك كشيدن، تمام شرايط بهبودي را برايش فراهم نمي‌كنم. هر كسي نياز دارد كه تغييرات و رُشد در برنامه را خودش شخصاً تجربه و شروع كند و اعضاي قديمي گروه هم آماده هستند، تا در موقع كمك خواستن به او كمك نمايند. زماني كه درمانده و بي‌هدف بوديم از خداوند تقاضاي كمك كرديم. وقتي نااميد از همه جا شديم به سمت او دست دراز كرديم. وقتي در مقابل كنترل زندگي و بيماريمان عاجز و ناتوان شديم، در مقابلش تسليم شديم، آنگاه معجزه‌ها شروع می‌شود. آيا باز هم فكر مي‌كنم انسان‌ها و يا اراده‌ی خودم به تنهايي مي‌تواند به من كمك كند؟
بهبودي با یاری خداوند ميسر است!
اندیشه امروز a day at a time

من دیگر با افرادی که فکر می کنند رضایت از امیال طبیعی ما هدف اولیه زندگی ما می باشد مجادله نمی کنم . ما برای این برنامه را ادامه نمیدهیم که ره آودهای مادی برای ما داشته باشد . شاید هیچ گروه دیگری را در جامعه پیدا نکنید که باعث اینهمه خرابی و ویرانی در زندگی شده باشند و هنوز خود خواهانه درخواستهای غیر واقعی داشته باشند . در تمام زمینه ها ما همیشه اصرار داشته ایم که بیش از سهم خود دریافت کنیم . حتی در بهبودی نیز ما گاهی تصور می کنیم که می توانیم پیروزیهای چشمگیری در برنامه داشته باشیم .
آیا من می آموزم که رضایت مادی ناشی از اشیاء و محصولات هدف اصلی برنامه نمیباشد ؟
آیا من درک کرده ام که بازسازی شخصیت پیشرفت روحانی باید در درجه اول اهمیت باشد ؟
آیا من درک کرده ام که هیچگاه قادر به کنار آمدن با زیاده روی نبوده ام ؟
تجربه زندگی گذشته من نشان داده است که من از عشق ، پول ، مستغلات ، اشیاء ، مواد مخدر و غذا و هر چیز بیشتریت را می خواهم .
آیا برنامه به من خواهد آموخت که من باید بیشتر بر مسائل روحانی متمرکز گردم تا چیزهای مادی ؟

" برای پیشرفت روحانی حریص بودن پسندیده است . "

کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت www.forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .
18 بهمن
سالها سوگوار فقدان یک برچسب بودم تا بیماری روحی مرا تفسیر کند و مرا به انجمن آورد. می خواستم بگویم، من یک کنترل کننده، مقتدر، مراقب و تثبیت کننده هستم.
اگرچه آنها بعضی از نواقص شخصیتی مرا تفسیر می کنند، این برچسب ها نشان خود را از دست می دهند. من به سادگی به دنبال یک محدودیت یا مشکل در پی بهبودی نیستم.
هدفی که در الانان برای آن تلاش می کنم روی هم رفته شامل حس خوب بودن می باشد. فعالیت من در این هدف با جستجوی بهبودی یافتن از اثرات الکلیسم فرد مورد علاقه ام در زندگی ام، شروع می شود. اما الانان امروز حتی چیزهای بیشتری به من پیشنهاد می کند.همانطور که رشد و بهبود می یابم، در می یابم که مدت زیادی بطول نمی انجامد تا به سادگی بقا یابد.
اصول و ابزارهایی که مرا در این موضع قرار می دهند می توانند به من کمک کنند تا یک زندگی غنی و تکامل یافته ای را خلق کنم.
امروز وقتی می کویم که از اعضاء الانان سپاسگزارم، من در یک مشکل خاص صفر نیستم، اما همکاری کردن بیشتر در یک سری موقعیتها می تواند منجر به سلامتی روحی، جسمی و معنوی شود.



یادآوری امروز

همانطور که هرگز به سیر پیشرفت معنوی ام خاتمه نمی دهم، دید وسیع تری به بهبودی خواهم داشت.
« در الانان ما معتقدیم که زندگی برای رشد یافتن است، هم ذهنی و هم روحی.»