انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-شانزدهم بهمن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
باز هم به جلسات برگرد! 16 بهمن

«سپاسگزاریم از اینکه در جلسات استقبال بسیاری از ما شد و ما احساس راحتی کردیم.»

کتاب پایه

v

آیا به خاطر داریم وقتی برای اولین بار وارد جلسه NA شدیم چقدر واهمه داشتیم؟ حتی اگر به همراه دوستی وارد شدیم، اکثر ما به یاد داریم که شرکت در جلسه اول چقدر دشوار بود. چه چیزی باعث شد که باز هم برگردیم؟ اکثر ما از استقبالی که از ما شد و موجبات راحتی ما را برانگیخت، خاطرات خوشی داریم. وقتی دست خود را به عنوان تازهواردی بالا بردیم، با این کار در را بر روی سایر اعضاء گشودیم تا به ما نزدیک شوند و از ما استقبال کنند.

گاهی اوقات تفاوت معتادانی که از اولین جلسه خود بیرون میروند و دیگر به NA باز نمیگردند و معتادانی که به بهبودی خود ادامه میدهند، تنها در آغوش گرفتن آنها توسط عضوی از NA است. وقتی برای مدتی پاک میمانیم، کنار رفتن از صف تازهواردها آسان است—هر چه باشد رفت و آمد بسیاری از افراد را مشاهده کردهایم. اما افرادی که برای مدتی پاک ماندهاند، میتوانند بین معتادی که برنمیگردد و معتادی که رفتن به جلسات را ادامه میدهد، تفاوت ایجاد کنند. با دادن شماره تلفن، در آغوش گرفتن یا فقط استقبالی گرم، دست یاری معتادان گمنام را به معتادی که هنوز در عذاب است، میسپاریم.

v

فقط برای امروز: استقبالی که در اولین حضورم در NA از من شد را به یاد میآورم. امروز با در آغوش گرفتن یک تازهوارد سپاسگزاری خود را ابراز میدارم.
16 بهمن
در اثر ناآگاهي و انتخاب نادرست از جهان‌بيني به جاي عشق حقيقي خواسته و ناخواسته به سمت شهوت كشيده شدم. برایم رابطه‌ی بين زن و مرد و رفتار آنها براي من معناي عشق مي‌داد. هر چند همين شهوت هم جزء كوچكي از عشق است. امروز عشق معناي وسيعي به وسعت نام مقدس خداوند دارد. در حقيقت عشق يعني خدا و خدا هم يعني عشق. امروز توانايي و ظرفيت در مقابل عشق دادن به اندازه‌ی قلبم است، بيشتر از آن ادعا مي‌باشد. عشق يعني دوست داشتن خود و دیگران و پذیرش هرچیزی به همان صورت که هستند، آرامش، صلح، خدمتگزاري، خيرخواهي، همدردي و همدلي و همزباني و تيمار و نوازش خود و همدردان، امروز ذهنم را از رنجش، حرص، نفرت، انتقام و شهوت جنسی و مقام و منسب خالي مي‌كنم. به خودم و ارزش‌هايم نگاه مي‌كنم و عميق‌ترين احساسات و علاقه را نثار خودم مي‌كنم و خودم را با تمام ارزش‌هاي والايم تقديم خداوند مي‌كنم. به كسي كه معناي عشق را در وجودم تبديل به حقيقت كرد. امروز در حضور حضرت عشق به زيبايي، سرور و شادي ايمان، بهبودي، پاك ماندن، آرامش، انرژي مثبت و تقسيم آن با ديگران مي‌انديشم. براي رسيدن به خداوند نيازي به جاي خلوت و تاريكي و پناهگاه يا بيابان ندارم. چشمان زيباي زن و يا مرد چه بزرگ و چه كوچك راه ارتباطي من با خالقم مي‌باشد.
عشق زيباست!
اندیشه امروز a day at a time

بسیاری از ما در برنامه به طور سرسختانه ای به ایده های کاذب و موقعیتهای اشتباه وابسته ایم چرا که از آن وحشت داریم که در صورت اقرار به اشتباه در موضعی انفعالی قرار خواهیم گرفت . برای بسیاری از ما کوتاه آمدن و اقرار کردن هنوز بسیاز دشوار است و جذابیتی ندارد . ولی ما آمده ایم تا بیاموزیم که کنار گذاشتن غرور موجب بالا رفتن اعتماد به نفس و ایجاد احساس خوب نسبت به خود می شود . شانس افراد متواضع جهت داشتن احساس خوب مناعت درباره خود بسیار بیشتر از افرادی است که قربانی غرور خود شده اند .
آیا غرور بطور زیرکانه ای مرا از ادامه توجه به رهنمودها باز نمی دارد ؟ آیا اکنون که راه جدیدی را برای زندگی ام یافته ام ، قادرم که غرور خود را پشت سر رها کنم ؟
آیا من قادرم که دایره معیوب و ویرانگر غرور را که موجب ارضاء " من " میشود به مسیری مستقیم به سمت بهبودی تغییر دهم ؟
آیا من ارزش کوتاه آمدن و اقرار به اشتباه را درک کرده ام ؟

" غرور دشمن حیله گر مناعت طبع است . "

کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت www.forum.banainbehboodi.ir مجاز می باشد .
16 بهمن
" بازگشت به گذشته را متوقف کن." این عبارتی است که اغلب در الانان می شنویم. چرا این عبارت اینقدر مهم است؟چون بسیاری از ما آنقدر در نبردمان با الکلی های یا رها شدن از الکلی ها شدیداً رشد یافته ایم که بی اغراق دریافته ایم که آرام نشستن برای روند بهبودی مشکل است. ما باید فوراً پاسخی دادشته باشیم و یا بی درنگ عملی انجام دهیم. هنوز ما احساس می کردیم که در اولین جلسه برای آسودگی یک بار باید به عقب برگردیم و سپس دوباره و دوباره _ به آرامی یاد گرفته ایم که آرام بنشینیم، گوش کنیم و بهبود یابیم. مهم نیست که چند سال برنامه الانان را تمرین کنیم، ما می توانیم عدم بازگش به گذشته را به یاد داشته باشیم. اوقات سخت و مشکل می آیند و می روند، حتی پس از یک دوره طولانی مدت بهبودی در الانان. بسیاری از ما هنوز لازم است با هر چالش جدید به یاد داشته باشیم که هیچ شرایطی آنقدر سخت نیست و هیچ ناگواری ( ناراحتی) انقدر بزرگ نیست که کاهش نیابد.

یادآوری امروز

اگر احساس نا امیدی می کنم، به اصول برنامه الانان رجوع می کنم. به جلسات می روم، به راهنمایم تلفن می زنم و به قدم اول بر می گردم. فقط برای امروز ، اگر بازگشت به گذشته را متوقف کنم، می دانم که شرایطم بهبود خواهد بخشید.
" اگر واقعاً می خواهم یاد بگیرم که چطور به آسانی در محیط اطرافم و ارتباطم با دیگران راحت و خوشحال باشم، الانان چیزهایی برای من دارد."