انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-هفتم بهمن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یادگیری شیوه جدید زندگی 7 بهمن

«شیوههای جدید زندگی را یاد میگیریم. دیگر محدود به عقاید کهنه خود نیستیم.»

کتاب پایه

v

ممکن است مانند بچهها تشخیص کار درست از خطا و سایر اصول زندگی را آموخته و یا نیاموخته باشیم. در هر حال، وقتی بهبودی پیدا میکنیم، اکثر ما درباره شیوه زندگی صرفاً عقاید بسیار مبهمی داریم. انزوای ما از سایر افراد جامعه موجب شده است مسئولیتهای انسانی اساسی را نادیده بگیریم و برای سازگاری با دنیایی که در آن زندگی میکنیم، مهارتهای عجیب و غریبی را برای حفظ بقای خود پرورش دهیم.

برخی از ما نمیدانستیم حقیقت را چگونه بگوییم؛ برخی نیز در بیان آن بسیار صریح بودیم، با هر کسی که صحبت میکردیم او را جریحهدار میکردیم. برخی از ما نمیتوانستیم با سادهترین مشکلات شخصی خود کنار بیاییم، در حالی که برخی دیگر نیز قصد داشتیم مشکلات تمام دنیا را حل کنیم. حتی وقتی برخورد ناعادلانهای با ما میشد، برخی از ما هرگز عصبانی نمیشدیم؛ برخی دیگر نیز عجولانه بر علیه هر کس یا چیزی شکایت میکردیم.

فرقی نمیکند مشکلات ما چیست یا وخامت آنها چقدر است، در معتادان گمنام، همه ما فرصت یادگیری شیوه جدید زندگی را در اختیار داریم. شاید لازم باشد مهربانی و نحوه برخورد با دیگران را یاد بگیریم. شاید لازم باشد مسئولیتهای شخصی را بپذیریم. یا شاید باید بر ترس خود غلبه کنیم و قدری ریسک کنیم. میتوانیم از یک چیز مطمئن باشیم: هر روز صرفاً از طریق زندگی کردن، چیز جدیدی را یاد میگیریم.

v

فقط برای امروز: نسبت به دیروز چیزهای بیشتری درباره شیوه زندگی میدانم، اما نه به اندازه فردا. امروز چیز جدیدی یاد میگیرم.

اندیشه امروز 7 بهمن ( a day at a time )
ارتباط من با خداوند کاملا بستگی به من و خواست من به این ارتباط دارد . قدرت خداوند در دسترس من است و استفاده از آن بستگی به انتخاب من دارد . این قدرت همیشه در دسترس من بوده و هست و تصمیم استفاده از آن حق انتخاب من است . گفته شده است : "خداوند در وجود تمام مخلوقاتش حضور دارد ولی همه مخلوقات به یک اندازه از حضور او آگاهی ندارند. "
من هر روز تلاش خواهم کرد که به خود یادآور شوم که آگاهی من به حضور خداوند تا چه اندازه زندگی مرا تحت تاثیر قرار خواهد داد و سعی خواهم کرد که یاری و کمک او را در هر کاری که انجام می دهم بپذیرم .
آیا من بخاطر خواهم داشت که خداوند می داند چگونه مرا یاری کند و می تواند به من کمک کند و می خواهد کمک کند ؟
آیا من برای همیشه آگاهی یافته ام که قدرت و صلح خداوند مانند چشمه ای در من جاریست و من می توانم تا جایی که در توان دارم از این چشمه لایزال خود را سیراب کنم ؟تنها چیزی که نیاز دارم اراده است . چشمه در من جاریست ...... آزاد ، تازه ، شفادهنده و تمیز .

" من از چشمه قدرت خداوندی سیراب می شوم . "

کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد .
7 بهمن
وقتي صحبت از اصول برنامه بود وجود من پر از ترس مي‌شد، به عنوان تازه‌وارد از اصول و تربيت برنامه و جلسات ذهنيت سختي براي خودم درست كرده بودم. دوستان قديمي‌تر با لبخند گفتند كه ما هم مثل تو فكر مي‌كرديم و ترس داشتيم. اين را بدان كه هيچ يك از ما به صورت كامل و آنطور كه برنامه‌ مي‌گويد رهنمودها را اجرا نكرده‌ايم، ولي حالمان بسيار خوب است. امّا اگر اصول و رهنمودها را درست انجام داده بوديم، فكر كن كه چه مي‌شد. امروز اصول برنامه مرا به سمت رُشد و تغيير هدايت مي‌كند. تا پيشرفت روحاني حاصل شود. آموختن و رُشد كردن به كندي و به مرور صورت مي‌گيرد و ما هم در طي اين آموزش خود را به صورتي باورنكردني ملاحظه خواهيم كرد، كه چگونه پيشرفت مي‌كنيم و معماي لاينحل به گونه‌اي ساده حل مي‌شود. آفريدگارا: مرا به گونه‌اي راهنمايي فرما تا از مسير بهبودي و حقايق منحرف نشوم. بهاي رُشد و تغيير در مسير بهبودي صبر كردن، آموختن و دوست داشتن خود و ديگران است!

اصول برنامه جدي ولي آسان است!
بازتابهای روزانه الکلیهای گمنام
گنجینه گذشته
وقتی به کسانی که عذاب می کشند نشان دهیم که چگونه دیگران به ما کمک کرده‌اند ، زندگی برایمان خیلی معنا پیدا میکند . باور داشته باشید که در پناه خدا، گذشته بزرگترین دارایی شماست ؛ این کلیدزندگی و شادی برای دیگران. است . به این ترتیب می توانید مرگ و بدبختی را از ذهن آنها دور کنید. الکلیهای گمنام
وقتی فهمیدم تمام آن سالهایی را که فکر میکردم هدر داده ام ، بی حاصل نبوده‌است ، برایم بزرگترین هدیه بود . پست ترین و خفت بارترین تجربه ها حالا به قدرتمندترین ابزار برای کمک به بهبودی دیگران تبدیل شده است . با درک کردن عمق شرمندگی و ناامیدی حالا دستانی پر مهر و بخشنده دارم و میدانم که لطف خداوند همیشه شامل حالم میشود.
7 بهمن
فقط برای امروز.....یک کار نیک برای فردی انجام می دهم، اما نمی گذارم او یا هیچ کس دیگری بفهمد که من انرا انجام داده ام و اگر کسی فهمید آنرا به حساب نمی آورم. چه تمرین وحشتناکی! این تمرین به من کمک می کند تا رهایی از عادات مهربانی یا بخشندگی را شکسته تا چیزی را به دست بیاورم. فقط وقتی که یک عمل محبت آمیزی را با هیچ انتظاری انجام می دهم موهبت واقعی از این بخشش بدست می آورم.
من یاد میگیرم که بخشیدن نباید از من یا هر فرد دیگری دور شود _ اگر هیچ رشته اتصالی وجود نداشته باشد_ هر فردی برای بهره برئن حاضر می شود. هر خوبی و هر ژست محبت آمیزی روح مرا آرامش می بخشد و برای داشتن یک دنیای سالم تری همکاری می کند. این گمنامی اعمال مثبتی هستند که خشت های یک رفاه معنوی را بنیان می کنند. عزت نفس من رشد میابد، چون من می توانم احساس خوبی در مورد اعمالم داشته باشم. من متعهد به انجام اعمال ارزشمندی می شوم.

یادآوری امروز


امروز عشق بلاعوضی در اعمالم قرار می دهم. وقتی بخششی را بدون انتظار داشتن عمل متقابلی در قبال آن عمل انجام می دهم، همواره بیش از آنچه که بخشیده ام بدست می اورم.
« من با عشق خلق شده ام. به این دلیل هیچ چیزی نمی تواند زیبایی مرا بیان کند و نمی تواند مرا آزاد سازد، بجز خود عشق. »