انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست و هفتم اسفند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شهامت واقعی 27 اسفند

«کسانی که در این مواقع موفق میشوند شهامتی از خود نشان میدهند که مال خودشان نیست.»

کتاب پایه

v

قبل از آمدن به NA بسیاری از ما تصور میکردیم صرفاً به این خاطر شجاع هستیم که تا به حال ترس را تجربه نکردهایم. همه احساسات خود را که ترس هم در میان آنها بود، تخدیر کرده بودیم تا خود را متقاعد کنیم که افرادی قوی و شجاع هستیم و تحت هیچ شرایطی شکست نمیخوریم.

اما یافتن شهامت در مصرف مواد، ارتباطی با شیوه زندگی امروز ما ندارد. در حالی که پاک هستیم و در بهبودی به سر میبریم، گاهیاوقات باید احساس ترس داشته باشیم. وقتی برای اولین بار احساس ترس به ما دست میدهد، ممکن است تصور کنیم که ترسو هستیم. چون فردی که آن سوی خط تلفن قرار دارد ممکن است ما را درک نکند، از برداشتن تلفن میترسیم. از درخواست راهنمایی از افراد دیگر میترسیم، چون ممکن است درخواست ما رد کنند. از پیدا کردن شغل میترسیم. از داشتن صداقت با دوستان خود میترسیم. اما همه این ترسها طبیعی و حتی سالم هستند. آنچه سالم نیست این است که اجازه دهیم ترس بر ما غلبه کند. 

وقتی به ترس خود اجازه میدهیم که رشد ما را متوقف کند، شکست خواهیم خورد. شهامت واقعی، فقدان ترس نیست، بلکه تمایل به مقابله با ترس است.

v

فقط برای امروز: من شجاعت به خرج خواهم داد. وقتی میترسم ، کاری را انجام میدهم که برای رشد در بهبودی لازم است.
27 اسفند
امروز من از عشق به عنوان ابزاري براي سلطه‌طلبي و به اسارت درآوردن دیگران بهره نمي‌برم. مي‌دانم كه با عشق نمي‌توانم كسي را اسير كنم. عشق مال و اموال يك فرد نيست. عشق به اندازه‌ی تمام كتاب‌هاي جهان تعریف و معنا دارد. عشق به همنوع و عشق به خود و احترام به ارزش‌هاي انساني خود و دیگران با رعایت اصول روحاني برنامه‌ی خودیاری مي‌باشد. امروز آنچه را كه خداوند به من هديه داده است، را به همدردانم هديه مي‌كنم. زيرا با ارزش‌ترين هدايا را بايد تقديم و خرج كرد. تا معني عشق را درك كنم. امروز مي‌دانم به سبب بيماريم كه مرا به انزوا و فرار از جامعه واداشت و چه فرصت‌هاي مناسبي را براي عشق ورزيدن و دوست داشتن خود و دیگران از دست داده‌ام و به همين سبب نمي‌خواهم فرصت خدمتگزاري را هم از دست بدهم. به همین دلیل به تازه‌واردان خوشامد می‌گویم و آنها را به آغوش می‌کشم و به آنها بگویم که برایم ارزشمندند. خداوندا: از تو تقاضا دارم به پاس حرمت خودت، محبت‌آميزترين كارهایي را كه امروز توانايي آن را دارم به من عطا كن!
عشق خود را خرج كن!
27 اسفند
یکی از آثار الکلیسم این است بسیاری از ما از نزدیک شدن به دیگران روی گردانیم.ما یاد گرفته ایم که درست نیست اعتماد کنیم و خیلی زیاد مسائلمان را آشکار کنیم و در نتیجه عمیقا مراقب باشیم.هنوز اغلب آرزو می کنیم که ایکاش می توانستیم روابط نزدیکتر و دوستانه تری را تجربه کنیم.الانان یک راه معتبری برای دست یابی به این هدف پیشنهاد میکند.گرفتن راهنما(رهجویی کردن)انتخاب راهنما با درخواست کردن از فردی برای اینکه راهنمای من باشد،تمایل خود را برای یک ارتباط عمیقتر بیان میکنم.وقتی که او در آنجا برای من حضور دارد،به تماس های من پاسخ میدهد.
پیشنهاد،حمایت و مراقبت میکند،من اساس یک اعتماد را توسعه میدهم.درک میکنم که راهنمای من نیز برای خودش زندگی دارد و گاهی اوقات در دسترس من نخواهد بود.چون روابطمان به من نشان میدهد که مردم میتوانند شایسته ی اعتماد باشند،من بهتر قادر خواهم بود در دوستی و حمایت از دیگران طلب کمک کنم.راهنمایم به من کمک میکند تا یاد بگیرم عشق را دریافت کنم،اما من درباره ی بخشیدن آن نیز،چیزی یاد میگیرم.کسی که عشق بلاعوض را اثبات میکند و هنوز از نیاز های فردی خود مراقبت میکند و فردی است که بدون گفتن به من که چه می خواهد انجام دهد،پیشنهاد حمایت میکند،می تواند یک الگوی خارق العاده وبی نظیر باشد.(من میتوانم آنچه را که یاد گرفته ام را با تمرین کردن و عمل کردن به آن،به بهترین نحو انجام دهم)


یادآوری امروز

صمیمیت زیاد میتواند یکی از مواحب بزرگ زندگی باشد.امروز من با دراز کردن دستم به سوی دوستان الانان از منفعت آن بهره خواهم برد
"تبادلات بین راهنما و رهجو،شکلی از یک ارتباط است که هر دو از آن سود خواهند برد" "رشد میکنند"