انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وششم اسفند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
26اسفند ترازنامه

«هدف از تهیه ترازنامه اخلاقی بیباکانه و جستجوگرانه، تجسس در میان سردرگمی و تناقض زندگی خود برای یافتن هویت واقعیمان است.»

کتاب پایه

v

معتادان مصرفکننده گروهی از افراد سردرگم و پیچیدهای هستند. از لحظهای به لحظهای دیگر مشکل است بفهمیم این افراد چه کاری میخواهند انجام دهند یا چه کسی میخواهند باشند. فرد معتاد معمولاً درست مانند هر فرد دیگری از این موضوع متحیر است.

وقتی مصرف میکردیم رفتار ما با نیازهای اعتیاد ما تعیین میشد. بسیاری از ما هنوز هم متوجه شباهت شخصیت خود با رفتار خود در دوران اعتیاد میشویم و این امر موجب شرمندگی و نومیدی ما میشود. امروز نباید مانند گذشته بر اساس اعتیاد خود عمل کنیم؛ بهبودی امکان تغییر را به ما داده است.

برای اینکه نیازهای فراتر از نیازهای دوران مصرف خود در گذشته را درک کنیم و دریابیم که امروز چه کسی میخواهیم باشیم، میتوانیم از ترازنامه قدم چهارم استفاده کنیم. نوشتن درباره رفتار خود و توجه به احساسات خود درباره این رفتار به ما در درک اینکه چه کسی میخواهیم باشیم کمک میکند. ترازنامه به ما در درک نیازهای فراتر از نیازهای اعتیاد فعال و فراتر از تمایل ما به دریافت عشق و پذیرفته شدن از سوی دیگران کمک میکند—درمییابیم اساساً چه کسی هستیم. به تدریج درک میکنیم که چه چیزی برای ما مناسب است و زندگی دلخواه ما چگونه است. این لحظه، آغاز تبدیل شدن به هویت واقعی خودمان است.

v

فقط برای امروز: اگر میخواهم بفهمم چه کسی هستم، نگاه میکنم به اینکه چه کسی بودهام و چه کسی میخواهم باشم.
26 اسفند
امروز با سپاسگزاری و ارزش نهادن به هداياي خداوند از آنها مراقبت مي‌كنم. زنده ماندن من، سلامتي من، آرامش من، دوستان جديد من، بودن اعضای خانواده در کنارم و اصول برنامه‌ی من. تمام اين هدايا از طرف خداوند به من داده شده و من هم در نگهداري آنها تلاش مي‌كنم. امروز مهم‌ترين وظيفه‌ی من مراقبت از بهبودي و راه‌های اصولی برای قطع و رهايي از وابستگي‌هاي گوناگوني است، كه زندگيم را مختل مي‌كردند. آيا مي‌دانم بايد تجربه‌ی خود را به ديگران انتقال دهم تا از بهبوديم مراقبت كنم؟ آيا مي‌دانم اصول برنامه‌ی خودیاری قدمها مبتني بر درك دیگران و تجدید مجدد و هرروزه‌ی عشق و دوستي و صلح مي‌باشد؟ امروز به بهانه‌ی داشتن صداقت و تحت عناوين مختلف ديگر اصول برنامه، مجاز نيستم كه به صورتي غيرمنطقي و خشن با ديگران و خودم رفتار كنم. خداوندا: با عشق و محبت و كرم و عدالت خودت راه عشق و دوست داشتن را به من نشان بده. مي‌توانم فقط با ياري خداوند و قدرت گرفتن از او به همدردانم خدمتگزاري كنم. ارزش من در این مسئله قرار دارد.
بالاترين درجه و مقام خدمتگزاري مي‌باشد!
26 اسفند
ممکن است که ما برای درک کامل تر زندگی به نقطه نظرات زیادی نیاز داشته باشیم . هر چند در مجموع دید هیچ فردی کامل نیست .بنا بر این وقتی شریک من . فرزندم . همکارم . یا یکی از دوستان الانانی ام موضعی مخالف من دارد . من حق انتخاب دارم . میتوانم در نظر بگیرم که یکی از ما در اشتباه است و از خودم دفاع کنم . یا میتوانم سپاسگزار باشم که شانس دیدن راههای دیگر نگاه کردن به زندگی وجود دارد . اگر ذهن خود را باز نگه دارم آگاهی های زیادی در دسترس من است . من سعی میکنم این رفتار را هنگامیکه من و فرد مورد علاقه ام در هر موردی بحث می کنیم تمرین میکنم . حتی دیدن تلویزیون . ما اغلب یک برنامه تلویزیونی را آنقدر متفاوت نگاه می کنیم که سخت است باور کنیم که ما یک کانال را نگاه کرده ایم . من عادت کرده بودم که این مخالفت ها را شخصا در نظر بگیرم . یکی از ما حتما در اشتباه بود . و ایده من باید پذیرفته میشد . امروز فکر میکنم که هیچ چیز شخصی در مورد یک اختلاف عقیده وجود ندارد اگر شما فکر میکنید دریا آبی ست و من فکر میکنم سبز است . من نباید تمام وقت خود را صرف متقائد کردن شما کنم الانان به من کمک میکند تا خودم را باور کنم و به دیگران احآنها برای انجام همان کار حق دارند .

یاد آوری امروز

نباید بخاطر تصدیق نظریات خودم . نظریات دیگران را در نظر نگیرم همه حق مخالفت دارند .امروز به حق دیگران بخاطر متفاوت فکر کردنشان احترام خواهم گذاشت ....."برای خودت فکر کن و بگذار دیگران نیز از حق انجام آن لذت ببرند
.......................................................................26 اسفند

"هدف از تهیه تراز نامه اخلاقی بی با کانه وجستجو گرانه .تجسس در میان سر در گمی و تناقض زندگی خود برای هویت واقعی مان است..

"کتاب پایه"
معتادان مصرف کننده گروهی از افراد سردر گم و پیچیده ای هستند از لحظه ای به لحظه دیگر مشکل است بفهمیم این افراد چه کاری می خواهند انجام دهند یا با چه کسی می خواهند باشند .فرد معتاد معمولا درست مانند هر فرد دیگری از این موضوع متحیر است .
وقتی مصرف می کردیم رفتار ما با نیاز های اعتیاد ما تعیین می شد .بسیاری از ما هنوز هم متوجه شباهت شخصیت خود با رفتار خود در دوران اعتیاد می شویم .این امر موجب شرمندگی و نومیدی ما می شود امروز نباید مانند گذشته بر اساس اعتیاد خود عمل کنیم .بهبودی امکان تغییر را به ما داده است .

فقط برای امروز:: اگر می خواهم بفهمم چه کسی هستم .نگاه می کنم به اینکه چه کسی بودهام وچه کسی می خواهم باشم.