انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وپنجم شهریور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

25 شهریور تعادل عاطفی

«تعادل عاطفی یکی از اولین نتایج مراقبه است و تجربه ما این مسئله را ثابت کرده است.»

کتاب پایه

v

گرچه هر یک از ما "تعادل عاطفی" را به شکلی متفاوت تعریف میکنیم، همه ما باید آن را پیدا کنیم. تعادل عاطفی صرف نظر از آنچه ممکن است در اطراف ما روی دهد، میتواند به معنای یافتن و حفظ دیدگاه مثبت نسبت به زندگی باشد. برای برخی از ما تعادل عاطفی شاید به معنای شناخت عواطفی باشد که به ما امکان پاسخ و نه عکسالعمل به احساسات خود را میدهد. این مسئله میتواند بدین معنا باشد که ما احساسات خود را به همان شدتی که میتوانیم تجربه میکنیم، در حالی که ابراز بیش از حد این احساسات را نیز تعدیل میکنیم.

تعادل عاطفی از طریق انجام دعا و مراقبه حاصل میشود. ما آرامش پیدا میکنیم و افکار، امیدها و دغدغههای خود را با خداوندی که درک میکنیم در میان میگذاریم. سپس برای راهنمایی گوش میدهیم و منتظر دریافت قدرت لازم برای عمل کردن بر اساس این راهنمایی میشویم.

سرانجام، مهارتهای ما در حفظ تعادل تقریبی بهبود مییابد و نوسانات عاطفی بالا و پایینی که سابقاً تجربه میکردیم، برطرف میشود. میتوانیم به دیگران اجازه دهیم احساسات خود را درک کنند؛ نیازی به قضاوت درباره آنها نداریم. از احساسات متنوع شخصی خود کاملاً استقبال میکنیم.

v

فقط برای امروز: از طریق دعا و مراقبه به اهمیت تعادل عاطفی برای خود پی میبرم.
زندگی وظیفه است،آن را به انجام برسان!
زندگی بار است،آن را بر دوش کش.
زندگی گنجینه است،آن را با دیگران سهیم شو.
آن کس انسان حقیقی است که:
هیچگاه از وظایفش روی بر نمی تابد،
بارهای زندگی را بر دوش می کشد
ونعمت ای زندگی را با نیازمندان سهیم می شود.
25 شهريور کدا
امروز مطمئن هستم با اعتماد كردن به خداوند آنچه كه نيازم است و برایش دعا می‌کنم به من خواهد داد. امّا بهتر است چیزی را درخواست کنم که برایم خوب است، پس باید مراقب درخواست‌هایم باشم! وقتي به صورت کاملاً بي‌اعتقاد وارد گروه شدم. نمي‌دانستم كه چه چيزي باید بخواهم و چه چيزي را نخواهم و به نفع‌ام نیست. دوستان وقتي با اعتماد از خداوند صحبت مي‌كردند، با شگفتي به حرف آن‌ها گوش مي‌دادم. از خودم می‌پرسیدم آيا من‌هم مي‌توانم مثل آن‌ها از منبع پرانرژي و توجهات خداوندي استفاده كنم؟ امروز وقتي دستان دوستانم را در حال خواندن دعاي آرامش مي‌گيرم دست‌شان را محكم مي‌فشارم، احساس مي‌كنم كه خستگي سال‌ها دربدری و بی‌صاحبی كه تا سرحد مرگ مرا آزار مي‌داد از تنم خارج مي‌شود. امروز در كنار دوستان انرژي غير قابل باوري را مي‌يابم. امروز با رها كردن دنيا و مشكلات غير قابل رفع و حل به خودم فرصت زندگي بدون درد را هديه مي‌دهم. آيا خداوند مي‌تواند خواسته‌هاي معقولم را برآورده كند؟ وقتي با خودم مدارا مي‌كنم معجزات خداوند اتفاق مي‌افتد.
رهايي= اعتماد كردن به خداوند است!


 
25شهریوراز کتاب اندیشه امروزa day at a time
تقريباً هر روز در گوش‌ دادن‌ به‌ داستان‌ زندگي‌ دوستانم‌ در برنامه‌ بصورت‌ شگفت‌انگيزي‌ گويي‌ به‌ شرح‌ زندگي‌ خود گوش‌ مي‌كنم‌. اين‌ حسن‌ تصادف‌ها را من‌ شخصاًدر بسياري‌ از مواد تجربه‌ كرده‌ام‌.بعنوان‌ مثال‌ در ساعت‌ مشخصي‌ در جاي‌ مشخصي‌ بودن‌ يا تلفن‌ زدن‌ به‌ دوستي‌ كه‌ به‌من‌ دسترسي‌ نداشته‌ و به‌ طور عجيبي‌ نيازمند تماس‌ با من‌ بوده‌ است‌. در همان‌ لحظه‌بخصوص‌ و يا شنيدن‌ داستان‌ زندگي‌ خود در گورهي‌ كه‌ براياولين‌ بار درآن‌ شركت‌كرده‌ام‌. امروز من‌ انتخاب‌ كرده‌ام‌ كه‌ باور كنم‌ كه‌ بسياري‌ ازاين‌ حسن‌ تصادف‌ها درحقيقت‌ معجزات‌ خداوندي‌ است‌ كه‌ دراين‌ قالب‌ تجلي‌ يافته‌ است‌. آيا من‌ بخاطرمعجزه‌ بهبودي‌ خود سپاسگزار هستم‌؟ خداوندا، مرا ياري‌ كن‌ تا با آگاهي‌ از اين‌ معجزات‌، باورهاي‌ خود را در زندگي‌ بعد ومعناي‌ جديدي‌ بخشم‌. آيا هنگاميكه‌ واقعه‌اي‌ غير قابل‌ درك‌ اتفاق‌ مي‌افتد قادر خواهم‌ بود كه‌ آنرا معجزه‌بنامم‌؟ آيا من‌ قادر به‌ تشخيص‌ معجزاتي‌ كه‌ بطور مداوم‌ در زندگي‌ من‌ و دوستانم‌ در حال‌روي‌ دادن‌ هست‌، هستم‌؟ آيا زنده‌ بودن‌ و شركت‌ در برنامه‌ خود شاهدي‌ بر اين‌ معجزات‌ نمي‌باشد؟
«زندگي‌ من‌ يك‌ معجزه‌ است‌»