انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وچهارم شهریور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پر کردن خلأ24 شهریور

«... فکر میکنیم اگر بتوانیم غذا، ارضای جنسی یا پول کافی به دست بیاوریم، راضی خواهیم بود و همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.»

کتاب پایه

v

در دوران اعتیاد هرگز نمیتوانستیم مواد یا پول یا ارضای جنسی کافی یا هر چیز دیگری را به دست آوریم. حتی میزان زیادی از این چیزها نیز هرگز کافی نبود! خلأیی روحانی در درون ما وجود داشت. اگر چه سعی میکردیم حداکثر تلاش خود را برای پر کردن این خلأ به کار گیریم، هرگز موفق نمیشدیم. در نهایت متوجه شدیم که قدرت لازم برای این کار را نداریم؛ نیرویی برتر از ما میتوانست این کار را انجام دهد.

بنابراین مصرف را قطع کردیم و از تلاش برای پر کردن خلأ درونی خود با چیزها دست کشیدیم. به نیروی برتر خود رجوع کردیم و خواستار توجه، قدرت و راهنمایی شدیم. تسلیم شدیم و راه را برای این نیرو هموار کردیم تا فرآیند پر کردن خلأ درونی ما را آغاز نماید. از تمسک به چیزهای دیگر دست کشیدیم و شروع به دریافت هدیه رایگان عشق از سوی نیروی برتر خود کردیم. خلأ درونی ما به آرامی پر شد.

اکنون که هدیه عشق نیروی برتر به ما ارزانی شده است، باید با آن چه کار کنیم؟ اگر به این هدیه سفت و سخت بچسبیم، آن را از بین خواهیم برد. باید به خاطر بسپاریم که عشق تنها در صورتی رشد میکند که با دیگران به مشارکت گذاشته شود. تنها با مشارکت کردن رایگان این هدیه میتوانیم آن را حفظ کنیم. عالم اعتیاد، عالم گرفتن و از دست دادن است؛ عالم بهبودی، عالم بخشیدن و دریافت کردن است. کدام عالم را برای زندگی انتخاب میکنید؟

v

فقط برای امروز: زندگی سرشار از بهبودی را انتخاب میکنم. از طریق به مشارکت گذاشتن رایگان آنچه که به رایگان با من در میان گذاشته شده، ارتباط آگاهانه خود را با خداوندی که درک میکنم، گرامی میدارم.
انسان شاد کیست؟
آن کس که هیچ چیز نمی خواهد،
چیزی را ادعا نمی کند،
توقع چیزی را ندارد واز نفرت وترس رهاست.[/b]
24 شهريورcoda
امروز متوجه شده‌ام که من به اندازه‌ی كافي خوب هستم. برای تأیید خودم نیاز ندارم که امور دیگران را انجام دهم و یا سرپرستی آنها را بر عهده بگیرم. من فرصتي به بيماريم نمي‌دهم كه دادگاهي تشكيل دهد، تا مرا با به زیر زره‌بین بردن برای مقایسه کردن با این و آن به گرداب غم و افسردگی سرازير كند! امروز سعي مي‌كنم به نكات منفي و قسمت خالی ظرف در زندگيم توجه نكنم! امروز در آغوش برنامه و تجربیات راهنما و يا يك دوست بهبودي به خودم يادآوري مي‌كنم، كه دوست داشتني هستم و در آغوش گرم دوست بياموزم، كه به خودم توجه کنم و عشق بورزم. آيا امروز با بستن دريچه‌هاي ذهن و قلبم سعي ندارم، به صداهاي درون ذهن بيمارم بهاء دهم و به افكار مخرب و نابود گرم فرصت فعالیت دهم؟ امروز گوشم را به صداي موسيقي و شعر كه از عشق‌ورزي صحبت مي‌كند، باز خواهم گذاشت! رفتار احترام آميز با خود و مهربان بودن به من كمك مي‌كند، تا با حس انتقام و رنجش از خودم، مبارزه كنم. با تمركز روي چيزهايي كه براي زندگيم مفيد است و با رها كردن دنيا به حال خودش، در مسير بهبودي هستم.
عشق به خود عشق به خداوند است!


 
24شهریور a day at a time  از کتاب اندیشه امروز
آرام‌ آرام‌ من‌ توانسته‌ام‌ كه‌ بر وسوسه‌ كارهاي‌ امروز را به‌ فردا موكول‌ كردن‌ غلبه‌ كنم‌.من‌ عادت‌ داشتم‌ كه‌ تمام‌ كارهاي‌ امروز را فردا انجام‌ دهم‌ و البته‌ واضح‌ است‌ كه‌هيچكدام‌ به‌ نتيجه‌ نمي‌رسيد. شعار من‌ در زندگي‌: «از فردا......» و يا: «فردا روزمتفاوتي‌ خواهد بود و من‌........».هنگام‌ نئشگي‌ نقشه‌هاي‌ بزرگ‌ مي‌كشيدم‌ و در هنگام‌ خماري‌ چنان‌ گرفتار تهيه‌جنس‌ براي‌ روبراه‌ كردن‌ خود بودم‌ ك‌ وقت‌ انجام‌ كار ديگري‌ را نداشتم‌.در برنامه‌ آموخته‌ام‌ كه‌ كسي‌ كه‌ كاري‌ انجام‌ نمي‌دهد در نتيجه‌ اشتباه‌ هم‌ نخواهدكرد. ترس‌ از اشتباه‌ نبايد موجب‌ گردد كه‌ با موكول‌ كردن‌ كارها به‌ فردا از انجام‌ آن‌شانه‌ خالي‌ كنيم‌.آيا من‌ ياد گرفته‌ام‌ كه‌ كار امروز را بايد امروز انجام‌ داد؟خداوندا، مرا ياري‌ كن‌ تا بر عادت‌ هميشه‌ «دير كردن‌» غلبه‌ كرده‌ و كارها را سر وقت‌و در موعد مقرر انجام‌ دهم‌.آيا من‌ قادر خواهم‌ بود كه‌ كليه‌ تعهدات‌ خود را از بازگرداندن‌ يك‌ كتاب‌ به‌ كتابخانه‌در تاريخ‌ تعيين‌ شده‌ تا پروژه‌هاي‌ اساسي‌ ديگر به‌ موقع‌ انجام‌ دهم‌؟آيا من‌ درك‌ كرده‌ام‌ كه‌ همانگونه‌ كه‌ بي‌ نظمي‌ و بدقولي‌ ازخ‌ صوصيات‌ زندگي‌ يك‌معتاد است‌ اكنون‌ نظم‌ و ترتيب‌ است‌ كه‌ من‌ منيازمند آنم‌؟
«من‌ بر تماميل‌ به‌ تعويق‌ انداتن‌ غلبه‌ خواهم‌ كرد»