انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیستم شهریور
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با وزش باد خم شو 20 شهریور

«یاد میگیریم انعطافپذیر شویم... وقتی چیزهای جدید آشکار میشود، احساس سرزندگی میکنیم.»

کتاب پایه

v

"انعطافپذیری" بخشی از لغاتی نبود که در روزهای مصرف به کار میبردیم. ذهن ما با لذت بردن تمام و کمال از مصرف مواد مخدر مشغول شده بود و احساس خود را نسبت به همه لذتهای ملایمتر، ظریفتر و بینهایت متنوعتر دنیای اطراف خود از دست داده بودیم. بیماری ما زندگی را به تهدید دائمی روانه شدن به زندان، مؤسسات بازپروری و مرگ تبدیل کرده بود، تهدیدی که حتی احساس خود را هر چه بیشتر نسبت به آن از دست میدادیم. در نهایت، آسیبپذیر شدیم. سرانجام با ملایمترین نفس باد زندگی خرد شدیم، شکستیم و شکست خوردیم و هیچ راهی به جز تسلیم نداشتیم.

اما نکته زیبا در بهبودی این است که در هنگام تسلیم، انعطافپذیری از دست رفته در دوران اعتیاد را که کمبود آن موجب شکست ما شده بود، به دست آوردیم. توانایی خم شدن در نسیم زندگی را بدون شکستن، دوباره به دست آوردیم. وقتی باد میوزید، نوازش دوستداشتنی آن را بر پوست خود احساس کردیم، در حالی که زمانی خود را آن چنان سفت و سخت میکردیم که انگار در برابر هجوم یک طوفان ایستادهایم.

بادهای زندگی هر لحظه در مسیر ما هواهای جدیدی را میوزند و با خود بوهای خوش، لذتهای جدید، متنوع و ملایمتر میآورند. وقتی با وزش باد زندگی خم میشویم، همه آن چیزی را که باید عرضه کند، احساس میکنیم، میشنویم، لمس میکنیم، میبوییم و میچشیم. وقتی بادهای جدید میوزند، احساس سرزندگی میکنیم.

v

فقط برای امروز: ای نیروی برتر، به من کمک کن با وزش باد زندگی خم شوم و از گذر آن سرفراز شوم. من را از انعطافناپذیری نجات ده.
زندگی ات را ترانه کن.
هرروز خدارا یاد آر.
نام مقدسش را تکرار کن.
وظایفت را به انجام برسان.
گرسنگان را غذا ده.
برهنگان را تنپوش وپرندگان را دانه.
20 شهريور
امروز درك مي‌كنم كه يك زندگي شاد و توأم با آرامش، یک احساس درونی است. هرگز تحت عوامل و شرايط خارجي حاصل نمي‌شود، بلكه بايد از درون به آن برسم. شادي خارج از وجود خودم قرار نداشت. اين شادي فقط توسط خودم و يا سفر دروني معنوی به دست مي‌آيد. امروز اصول برنامه مرا به سمت هدف‌هايی برای بيداري روحاني و معنوی كه معنايي جز مراقبت از جسم و روان ندارد، استفاده از اصول خودیاری رهسپار مي‌كند. امروز ارتباطم با خداوند، كانون تمام احساسات شاد و ارزش‌هايي بود، كه زندگيم را روي آن بنا نموده است. آموخته‌هاي امروز من از روي شايستگي مي‌باشد، كه خداوند آن را به من هديه داده است. آيا خداوند را به خاطر لحظات با شكوهش كه به من داده است تشكر مي‌كنم؟ اصول خودیاری شناخت خود واقعی و احیای کودک درون است و چیزی که در این روند مهم است، سرپرستی و حمایت از این کودک آزرده خاطر است. آیا به اهمیت شناخت خود و سرپرستی از این کودک را متوجه شده‌ام؟ تیمار و رسیدگی به بیمار بهترین عبادت از نظر نیروی‌برتر است.
سفر به درون، سفر ارزش‌هاست!
20شهریور
( با وزش باد خم شو )  
«یاد میگیریم انعطافپذیر شویم... وقتی چیزهای جدید آشکار میشود، احساس سرزندگی میکنیم.»
 کتاب پایه  *
" انعطافپذیری "
بخشی از لغاتی نبود که در روزهای مصرف به کار میبردیم. ذهن ما با لذت بردن تمام و کمال از مصرف مواد مخدر مشغول شده بود و احساس خود را نسبت به همه لذتهای ملایمتر، ظریفتر و بینهایت متنوعتر دنیای اطراف خود از دست داده بودیم. بیماری ما زندگی را به تهدید دائمی روانه شدن به زندان، مؤسسات بازپروری و مرگ تبدیل کرده بود، تهدیدی که حتی احساس خود را هر چه بیشتر نسبت به آن از دست میدادیم. در نهایت، آسیبپذیر شدیم. سرانجام با ملایمترین نفس باد زندگی خرد شدیم، شکستیم و شکست خوردیم و هیچ راهی به جز تسلیم نداشتیم.  اما نکته زیبا در بهبودی این است که در هنگام تسلیم، انعطافپذیری از دست رفته در دوران اعتیاد را که کمبود آن موجب شکست ما شده بود، به دست آوردیم. توانایی خم شدن در نسیم زندگی را بدون شکستن، دوباره به دست آوردیم. وقتی باد میوزید، نوازش دوستداشتنی آن را بر پوست خود احساس کردیم، در حالی که زمانی خود را آن چنان سفت و سخت میکردیم که انگار در برابر هجوم یک طوفان ایستادهایم.  بادهای زندگی هر لحظه در مسیر ما هواهای جدیدی را میوزند و با خود بوهای خوش، لذتهای جدید، متنوع و ملایمتر میآورند. وقتی با وزش باد زندگی خم میشویم، همه آن چیزی را که باید عرضه کند، احساس میکنیم، میشنویم، لمس میکنیم، میبوییم و میچشیم. وقتی بادهای جدید میوزند، احساس سرزندگی میکنیم.

 * فقط برای امروز: ای نیروی برتر، به من کمک کن با وزش باد زندگی خم شوم و از گذر آن سرفراز شوم. من را از انعطافناپذیری نجات ده.

 

 

 
20شهریور a day at a time  اط کتاب اندیشه امروز
خودستايي‌ و فخرفروشي‌ بزرگترين‌ دشمن‌ من‌ است‌ كه‌ گرچه‌ آنرا به‌ راحتي‌ در رفتارديگران‌ تشخيص‌ مي‌دهم‌ ولي‌ در مورد خود از درك‌ آن‌ ناتوانم‌. تعريف‌ ساده‌خودستايي‌ شايد اطمينان‌ به‌ برحق‌ بودن‌ ما در تمامي‌ موارد باشد و اينكه‌ امكان‌ آنكه‌اشتباهي‌ از ما سربزند وجود ندارد. از عوارض‌ خودستايي‌ مي‌توان‌ قضاوت‌ در موردافراد بر اساس‌ باورهايي‌ كه‌ گمان‌ مي‌كنيم‌ صحت‌ دارد را نام‌ برد.خودستايي‌ موجب‌ از بين‌ رفتن‌ درك‌ متقابل‌ و محبت‌ مي‌شود و توجيه‌ كننده‌ تمام‌صفات‌ مذمومي‌ است‌ كه‌ ما آنرا در ديگران‌ غيرقابل‌ تحمل‌ مي‌دانيم‌ ولي‌ خود رامحق‌ در داشتن‌ آن‌.آيا من‌ هنوز تصور مي‌كنم‌ كه‌ تمام‌ برداشت‌هاي‌ من‌ صحيح‌ است‌؟ پروردگارا، مرا ياري‌ كن‌ تا اين‌ صفت‌ ناپسند را در خود تشخيص‌ دهم‌ چرا كه‌، تازمانيكه‌ تحت‌ تأثير اين‌ احساس‌ هستم‌ از درك‌ و شناسايي‌ آن‌ عاجز خواهم‌ بود. آيا من‌ با تصور اينكه‌ هميشه‌ حق‌ با من‌ است‌ قار خواهم‌ بود كه‌ اشتباهات‌ خود راتشخيص‌ دهم‌؟ آيا من‌ درك‌ كرده‌ام‌ تا زمانيكه‌ با خودستايي‌ و فخر فروشي‌ عمل‌ مي‌كنم‌ قلب‌، روح‌ وفكر من‌ بحالت‌ سكون‌ باقي‌ خواهد ماند؟
«خودستايي‌ مانع‌ از رشد كامل‌ است‌»