انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست ونهم مرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
رویارویی با مرگ 29 مرداد

«اغلب در دوران بهبودی مجبور به رویارویی با نوعی بحران هستیم، نظیر مرگ یک عزیز...»

کتاب پایه

v

هر زندگی آغاز و پایانی دارد. اما وقتی زندگی فردی که او را خیلی زیاد دوست داریم، به پایان میرسد، پذیرفتن غیبت پایانی و ناگهانی او بسیار دشوار است. اندوه ما ممکن است آنقدر شدید باشد که بترسیم کاملاً ما را از پای درآورد، اما این طور نخواهد شد. غم و غصه ما ممکن است بیش از هر چیز دیگری که میتوانیم به خاطر بیاوریم، به ما لطمه بزند، اما این غصه به پایان میرسد.

نباید از احساساتی که در اثر مرگ یک عزیز برانگیخته میشود، فرار کنیم. مرگ و اندوه بخشهایی از زندگی بر اساس "زندگی آن طور که هست" است. از طریق آزاد گذاشتن خود برای تجربه این احساسات، در بهبودی و ویژگیهای ذاتی انسانی سهم بسیار بیشتری داریم.

گاهی اوقات واقعیت مرگ یک فرد دیگر موجب فناپذیری خود ما میشود که بسیار چشمگیرتر است. اولویتهای خود را دوباره ارزیابی میکنیم، قدر عزیزانی را که هنوز با ما هستند، بیشتر میدانیم. زندگی ما و زندگی ما در کنار آنها برای همیشه ادامه نخواهد داشت. میخواهیم از مهمترین چیزها تا زمانی که دوام دارند، بیشترین استفاده را ببریم.

شاید متوجه شویم مرگ فردی که او را دوست داریم، به تقویت رابطه آگاهانه ما با نیروی برتر کمک کند. اگر به یاد داشته باشیم که همواره میتوانیم در زمان گرفتاری به آن منبع قدرت رجوع کنیم، قادر خواهیم بود صرف نظر از اتفاقاتی که در اطراف ما جریان دارد، تمرکز خود را بر این منبع حفظ کنیم.

v

فقط برای امروز: از دست دادن فردی که دوست دارم را میپذیرم و جهت دستیابی به قدرت لازم برای پذیرفتن احساسات خود به نیروی برتر رجوع میکنم. به افرادی که امروز در زندگی من هستند، بیشترین عشق خود را ابراز میکنم.
قلب تعالیم مقدس یک واژه است؛
تسلیم؛هر آنچه را هستید ودارید به خدا تسلیم کنید.
در هر کاری که انجام می دهید بگوید:
«خدایا همه ی جلال از« تو»ست.»

29 مرداد
امروز اصول برنامه مي‌گويد به اين باور خواهي رسيد كه در اعماق وجودت يك اعتقاد ريشه‌اي نسبت به خداوند وجود دارد، كه در اثر درگيري روزمره و مشكلات بیماریت که سرچشمه‌ی ترس است، نمي‌توانستي آن را تشخيص دهي. پيشنهاد مي‌شود كه ابتدا آرامش پیدا کنم چون با آن مي‌توانم كارهایم را سر فرصت انجام دهم. به هر حال در ما اين باور و اعتقاد وجود دارد و در همه حال هم آماده است، تا با خواست ما به ما كمك كند. برای خیلی از دوستان در برنامه پي‌آمدهاي معجزه آساي شريك كردن خداوند در امور زندگي‌شان نتيجه بخش بوده است. اوّلين دليل آن رهايي و آزادي از قيد و بندهاي مرگبار وابستگي‌ها بوده است. که با خواست و دعای ما به دادمان رسید. آيا من به جستجوي خود براي يافتن باور به مهربانی و ترحم خداوند در زندگی خود، عليرغم تمام خیره‌سری و خلاف‌ها و موانعی که سرراه این ارتباط می‌گذاشتم، به این ارتباط ادامه مي‌دهم؟ اکنون به این نتیجه رسیده‌ام که اشکال در من و چگونگی درخواست و دعای من بود. آیا اکنون هم درخواستم را لیست می‌کنم؟ من فقط خداوند را مي‌پرستم و از او كمك مي‌خواهم.
بسپار و از این دردسرها رها شو!