انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-دوم مرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
2 مرداد نقابها باید کنار روند

«...احترام به نفس پایین را با مخفی شدن در پشت چهرههای دروغینی که انتظار داشتیم مردم را فریب دهد، پنهان کردیم. نقابها باید کنار روند.»

کتاب پایه

v

حساسیت بیش از حد، ناامنی و بیهویتی اغلب با اعتیاد فعال مرتبط هستند. بسیاری از ما این ویژگیها را با خود به بهبودی میآوریم؛ ترس ما از بیکفایتی، طرد شدن و نداشتن جهت، یکشبه ناپدید نمیشود. بسیاری از ما چهرهها یا شخصیتهای دروغینی داریم که یا برای محافظت از خود و یا برای خشنودی دیگران ساختهایم. برخی از ما از نقاب استفاده میکنیم، زیرا مطمئن نیستیم که واقعاً چه کسی هستیم. گاهی فکر میکنیم چهرههایی که برای محافظت از خود ساختهایم، ممکن است در بهبودی نیز از ما محافظت کنند.

از چهرههای دروغین برای مخفی کردن شخصیت واقعی خود و پنهان کردن احترام به نفس پایین خود استفاده میکنیم. این نقابها ما را از دیگران و همچنین از ضمیر واقعی خود مخفی میکنند. با زندگی دروغین نشان میدهیم نمیتوانیم با حقایق مربوط به خود زندگی کنیم. هر چه بیشتر ضمیر واقعی خود را پنهان میکنیم، به احترام به نفس خود آسیب بیشتری میرسانیم.

یکی از معجزات بهبودی پذیرفتن خود با وجود همه ویژگیهای مثبت و منفی است. احترام به نفس با این پذیرش شروع میشود. علیرغم ترس از آسیبپذیری، باید برای رهایی از چهرههای مبدل تمایل داشته باشیم. باید از نقابها رها شویم و برای اعتماد به خود آزاد باشیم.

v

فقط برای امروز: از نقابهای خود رهایی مییابم و امکان رشد احترام به نفس خود را فراهم میکنم.

خدایا!مرا موهبت تواضع عطا کن
وایمانی کودکانه به عشق ورحمت «تو»
آنگاه غرور واحساسات ناشایست را از دلم بزُدای!
2 مرداد
وابستگي به ... تبديل به يك شيوه و روش زندگی دردناك و رفتار شخصيتي مناسب از نظر من درآمده بود. سعي مي‌كردم با استفاده از الكل، نيكوتين و مواد مخدر دردم را تسكين داده و رفتارم را توجيه كنم، كه حق با من است. خودم را كاملاً در شرايط سخت قرار داده و احساس قرباني بودن مي‌كردم. احساس نفرت و كينه همه وجودم را پُر كرده بود. اگر جایی جنگ و کشت و کشتار بود خیلی خوشحال می‌شدم. به‌نظر من مردم لیاقت زنده ماندن نداشتند، آنچه که من رنج و درد و محرومیت داشتم را تقصیر دیگران می‌انداختم، انگار آنها جایم را تنگ کرده بودند، انگار آنها حقم را می‌خوردند. تغییر باور و نگرش چیزی آسان نیست، بلکه باید برایش کاری کرد. آيا امروز ديگران را بدون توجه به افکار و عقاید و عملكردشان دوست دارم؟ خدا را شکر که امروز يدك‌كش احساسات دردآور خود و دیگران نيستم. امروز باور دارم خداوند خصلت‌ها و فضیلت‌های انسانی را در من دوباره زنده كرده است. آيا در روابط روزانه به خودم و ديگران به صورت احترام نگاه كرده و آنها را دوست دارم؟ آیا متوجه شده‌ام که خداوند مرا براي عشق‌ورزي خلق كرده است.
از پيله‌ی تنهايي خارج شو!
انديشه امروز دوم مرداد 
a day at a time 
من مي دانستم که بايد زندگي جديدي را آغاز کنم و اطمينان داشتم که نقطه آغاز اين حرکت در برنامه و گروه است . بدون ترديد و در مکان ديگري قادر به انجام اين کار نبودم . جاييکه با رها کردن گذشته و آينده بتوانم زندگي در زمان حال را تمرين کنم . من در اينجا بود که پي بردم تا زمانيکه با يکدست به گذشته چسبيده ام و با دست ديگر سعي در کشيدن آينده به سمت خود مي کنم دست سومي براي گرفتن امروز ندارم . من آموخته ام که امروز را بايد با هر دوست گرفت و در آن زندگي کرد . 
آيا من هر روز جهت آگاهي از خواست خداوند درباره خود دعا ميکنم ؟
آيا از خداوند درخواست مي کنم تا توانايي عملي کردن  خواست و اراده خود را به من ارزاني دارد ؟
آيا من با پرهيز از بر زبان آوردن درخواستهاي مشخص و نيازهاي روزانه به سمت يک ارتباط سالم با خداوند گام بر ميدارم ؟
آيا من پي برده ام که ارتباط برقرار کردن با خداوند نيازمند هيچ زبان بخصوص و يا عبارات ويژه نيست و تنها درخواست صادقانه و فروتنانه آگاهي برخواست و اراده او راهنماي ما در پيمودن اين مسير مي باشد ؟
"خواست خداوند تحقق خواهد يافت . " 
انديشه امروز دوم مرداد 
a day at a time 
کپي از اين مطلب فقط با ذکر نام  سايت www.forum.banianbehboodi.ir مجاز مي باشد .