انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-اول مرداد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دست کشیدن از اراده شخصی1 مرداد

«میخواهیم واصرار داریم اوضاع همیشه باب میل ما پیش رود. باید از تجربیات گذشته خود بدانیم که روش ما برای انجام کارها مؤثر نبود.»

کتاب پایه

v

همه ما عقاید، برنامهها و اهدافی برای زندگی خود داریم. چیزی در برنامه NA وجود ندارد که بگوید نباید برای خود فکر کنیم، ابتکار عمل داشته باشیم و برنامههای مسئولانهای را به اجرا درآوریم. وقتی زندگی ما با اراده شخصی هدایت میشود، با مشکل روبرو میشویم.

وقتی خودسرانه زندگی میکنیم، از فکر کردن برای خود فراتر میرویم—فقط به خود فکر میکنیم. فراموش میکنیم که ما فقط بخشی از دنیا هستیم و هر چه در توان داریم از نیرویی برتر نشأت گرفته است. شاید حتی فراتر رویم و تصور کنیم سایر افراد صرفاً برای انجام دستورات ما وجود دارند. به سرعت با همه کس و همه چیز اطراف خود دچار اختلاف میشویم.

در این لحظه، دو راه داریم. میتوانیم به بردگی خود نسبت به اراده شخصی ادامه دهیم، درخواستهای نامعقولی داشته باشیم و چون اوضاع به کام ما پیش نمیرود، ناامید شویم. یا میتوانیم تسلیم شویم، استراحت کنیم، آگاهی از اراده خداوند و قدرت اجرای آن را جستجو کنیم و با دنیا از سر صلح درآییم. تفکر، ابتکار عمل، برنامهریزی مسئولانه—این کارها تا وقتی در جهت تأمین اراده خداوند و نه فقط اراده ما هستند، هیچ عیبی ندارند.

v

فقط برای امروز: برای انجام اراده خداوند برنامهریزی میکنم، نه اراده خود. اگر با همه چیزهای اطراف دچار اختلاف شوم، از اراده شخصی خود دست میکشم.

زندگی وقتی به ظواهر طی می شود،سرشار از رنج ودرد خواهد بود.
زندگی در اعماق آرام شفاف است.
در اعماق خدا حضور دارد «معبود جاودانه ی ما وسرور کائنات»که پیوسته ندا می دهد؛
«شما که در هم شکسته واز پا افتاده اید!
ای کسانی که سرگردان وگم گشته اید!
به «من»روی آورید،آنگاه قلب های بی تابتان را آرامش خواهم بخشید.»
1 مرداد
بايد به خاطر داشته باشم كه امنيت عاطفي و بهبوديم در صورتي ميسر مي‌شود كه با محيط و شرايط سازگاري داشته و با آنها به صورت انفعالي برخورد نكنم. براي بهره‌مند شدن از يك زندگي سالم و شاد نيازمند تغييرات اصولي در طرز تفكر و اعمال خود هستم. مي‌آموزم كه رضايت كامل از شرايط و زندگي و شکرگزاری از همين امكانات موجود من را در مسير آرامش هدايت مي‌كند. آيا براي من رُشد و پيشرفت روحاني در درجه اوّل اهميت قرار دارد؟ آیا هنوز هم پول و شکل خوشایند از اشخاص برایم مهم است؟ شخصیت خام و شکل نگرفته‌ی من تحت تأثیر نوع نگرش سلیقه‌ای خودش هرچیزی را که بپسندد، همان را الگو می‌کند. آيا براي من امنيت عاطفي و معنوی مهم‌تر از امنيت مادي است؟ وقتي به گذشته مي‌انديشم مي‌دانم كه من مشكل مادي نداشتم، بلكه مشكل من نداشتن قناعت و برنامه‌ريزي درست در مسائل اقتصادي بود. من از پول و ارتباطات فقط برای جلب دیگران و تأییدات آنها اهمیت داشت و می‌خواستم دیگران را به‌نوعی بخرم. شعار من این بود که همه خریدنی هستند، فقط قیمت فرق می‌کند. آيا به بهبودي و رهايي و تولد دوباره‌ام فكر مي‌كنم؟
مي‌توانست از اين بدتر هم باشد!
انديشه امروز يکم مرداد 
a day at a time  
بسياري از ما در طول نيايش از خداوند درخواست مي کنيم که ايمان ما را به وجود پر محبت خويش افزون نمايد . در مراحل انتهايي زندگاني با اعتياد تمايل به مقاومت در برابر ايمان به خداوند ضعيف مي گردد و هنگاميکه کاملا شکست را باور کرده ايم ، مي پذيريم و آماده مي شويم که بر اراده خداوند گردن نهيم و در نتيجه زندگي جديدي را  آغاز ميکنيم و دريچه اي به سوي نور در زندگي ماگشوده ميشود: 
دريچه اي که ما را به آزادي واقعي رهنمون مي گرداند . 
آيا من ايمان آورده ام که تنها خداوند قادر است که مرا از اين زندگي سراسر درد و محنت رهايي بخشد ؟
آيا من آموخته ام که نيايشم به درگاه خداوند نه به صورت اعتراض به وقايع بلکه بايد به حالت پذيرش آنها در لحظات نوميدي و بي پناهي صورت پذيرد ؟
آيا من قادرم که به جاي دعا کردن جهت عملي شدن تمايلات خود تنها براي آگاهي از خواست خداوند دست به دعا و نيايش بردارم ؟
خداوند در تمام لحطات آماده کمک و دستگيري من مي باشد . 
"خداوند ما را تنها نخواهد گذاشت " 
انديشه امروز يکم مرداد 
a day at a time 
کپي از اين مطلب فقط با ذکر نام سايت www.forum.banianbehboodi.ir مجاز مي باشد . ​