انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست و دوم تیر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فروتنی در عمل 22 تیر

«اگر آزار می‌شویم و برای اکثر ما هر از گاهی این اتفاق میافتد، یاد میگیریم که کمک بخواهیم.»

کتاب پایه

v

گاهی اوقات بهبودی به تمام معنا دشوار میشود. فروتن شدن به حد کافی برای درخواست کمک، حتی دشوارتر هم میتواند باشد. فکر میکنیم: «این همه مدت پاک ماندهام. باید بهتر از این باشم!» اما واقعیت بهبودی ساده است: چه سی روز و چه سی سال از مدت زمان پاکی ما بگذرد، در هر حال باید برای درخواست کمک در هنگام نیاز تمایل داشته باشیم.

فروتنی در قدمهای دوازدهگانه ما موضوع رایجی است. برنامه معتادان گمنام درباره حفظ ظواهر نیست. در عوض، این برنامه به ما کمک میکند از بهبودی خود بیشترین بهره را ببریم. اگر انتظار داریم راه حلی برای مسائلی که در زندگی مطرح میشود پیدا کنیم، باید مشکلات خود را آشکار سازیم.

جملهای قدیمی هست که گاهی اوقات در معتادان گمنام شنیده میشود: نمیتوانیم همزمان آبرو و فروتنی خود را حفظ کنیم. آسان نیست که با داشتن چند سال مدت زمان پاکی در جلسهای صحبت کنیم و چون زندگی آن طور که هست ما را متوجه عجزمان کرده، صرفاً اشک بریزیم. اما وقتی جلسه تمام میشود و عضو دیگری به سراغ ما میآید و میگوید «همان طور که میدانید، من واقعاً به گوش دادن به آنچه باید میگفتید نیاز داشتم»، متوجه میشویم خداوندی هست که بر زندگی ما تأثیر میگذارد.

طعم فروتنی هرگز تلخ نیست. مزایای حاصل از نشان دادن فروتنی از طریق درخواست کمک، بهبودی ما را شیرین میکند.

v

فقط برای امروز: اگر به کمک نیاز دارم، آن را درخواست میکنم. فروتنی را در زندگی خود به کار میگیرم.

آیا می خواهید دنیا را اصلاح کنید؟
ابتدا ببینید آیا خود اصلاح شده اید؟
وخویشتن نوین خود را با نیایش وپرستش خدا وخدمت عاری از خود خواهی باز ساخته اید؟
22 تير
احترام به خود و ديگران، احترام به خداوند مهربان است. امروز مي‌خواهم بدون ترس از قضاوت خود و ديگران با اعمال و گفتارم به آنها بگويم كه دوستشان دارم و به آنها احترام مي‌گذارم. امروز مي‌خواهم از روي عشقی که خداوند به من داده است، ديگران را درك كنم و آنها را بفهمم و کاری به کارشان نداشته باشم. امروز مي‌خواهم بهترني لحظات و عواطف و احساسات را به خودم هديه كنم. امروز سعي مي‌كنم دست از خودخواهي‌هايم بكشم. هر چند متوجه هستم که عده‌اي در کنارم و زندگي‌ام هستند، كه با رفتار و گفتارشان مرا آزار مي‌دهند. من هم سعي مي‌كنم آنها را رها كنم و با دعا كردنشان از سر راه بیماری‌شان خودم را كنار بکشم. امروز متوجه هستم كه قابليت عشق ورزيدن را پيدا كرده‌ام. چون خودم را با تمام خطاها و خلاف‌هایی که داشتم، بخشیده‌ام. امروز سعي خواهم كرد كه اصول خودیاری و اصول آن را بدون ترس به انجام برسانم. امروز با تمركز بيشتر بر روي هداياي خداوند و انرژیی که در اثر ارتباطات معنوی پیدا کرده‌ام، سعي خواهم كرد. كه تصوير خوب عشق ورزیدن به خود و دیگران را به نمايش بگذارم. امروز بدون داشتن شرمندگی و خجالت، خودم را به‌حساب خواهم آورد. هم‌دردي، همدلي و هم‌زباني سه اصل عشق هستند!
22 تیر
هنگامیکه هر کاری خارج از آنچه که من فکر میکنم صورت پذیرد می توانم به این اشعار فکر کنم که "آسان بگیرید" بجای دو چندان کردن تلاشم ، میتوانم آرام باشم و شرایط را ارزیابی کنم . پاسخی که ممکن است آنرا پیدا کنم شاید باعث تعجب و حیرت من شود اما گاهی اوقات باید باید آنچه را که میخواهم انجام دهم . قبل از ایمکه بتوانم آنرا ببینم ، باید رهایش کنم من سعی کردم زیپ لباسم را بکشم اما تکان نمی خورد ، تا جاییکه توانستم فشار وارد کردم تا از جایش تکان بخورد (در مسیر بلغزد) اما فایده ای نداشت و من نمی توانستم این کار را انجام دهم . عاقبت متوجه شدم زیپ پشت کت را به زیپ جلو وصل میکنم پس تعجبی نداشت که قادر به انجام این کار نباشم . مشابه این عمل را چندین بار در زندگی ام انجام داده بودم ، به اجبار راه حلی را ارائه میکردم . من سعی میکردم خودم را با دیگران و شرایطی که با من تطابق نداشتند ، همراه و تحمیل کنم . در نتیجه در این مسیر ناکام و بی نتیجه می ماندم _ اما یاد گرفتم که کارها را آسان بگیرم و میتوانم صبر کنم و قبل از بستن زیپ دقت کنم و در تطابق دادن دیگران با خودم آن شرایط را ارزیابی کنم . زندگیم اکنون آرامتر شده است چون خودم را به هر جاییکه تعلق به آن ندارم ، تحمیل نمیکنم

یاد آوری امروز

اگر نقشه و برنامه من امروز به مانعی بر خورد کرد ، برای لحظه ای به عقب باز می گردم و قبل از جلو رفتن به آرامی شرایط موجود را ارزیابی می کنم . کارها را آسان بگیرید ........وقتی برای انجام کاری عجله دارید و فکر میکنید همه چیز اشتباه و نادرست بنظر میرسددر مورد ان موضوع فکر کنید ....شما تعجب خواهید کرد وقتی ببینید که چطور این ایده کوچک میتواند برای شما موئثر باشد