انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-دهم تیر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
برنامه ساده10 تیر

«این برنامه به بیانی ساده: مشارکت، کار کردن

قدمهای دوازدهگانه، حضور در جلسات و تمرین اصول برنامه است.»

کتاب پایه

v

اگر بر چند چیز ساده تمرکز کنیم، زندگی ما پیچیدگی بسیار کمتری پیدا میکند—مشارکت تجربه، نیرو و امید خود با دیگران، حضور منظم در جلسات و به کارگیری اصول برنامه در زندگی روزانه خود.

از طریق مشارکت تجربه، نیرو و امید خود با سایر معتادان، الگوی مؤثری را جهت پیروی برای تازهواردها فراهم میکنیم. تلاشی که صرف کمک به دیگران میکنیم، به رهایی از خودمحوری که در قلب بیماری ما قرار دارد، کمک میکند.

بسیاری از ما گروهی را به عنوان "گروه همیشگی" انتخاب میکنیم و در جلسات آن فداکارانه حضور مییابیم. شرکت منظم در جلسات به زندگی ما نظم و برنامه میدهد و به دیگران این امکان را میدهد که در صورت نیاز بدانند کجا میتوانند ما را پیدا کنند.

به کارگیری قدمهای دوازدهگانه در زندگی روزانه، بین بهبودی متعادل و مصرف نکردن صِرف تفاوت ایجاد میکند. قدمها راهنماییهایی که در اداره امور روزمره لزوم بیشتری دارند، در اختیار ما قرار میدهند.

بله، ما افراد پیچیدهای هستیم. اما برنامه NA زندگی را برای ما ساده میکند و ما را قادر میسازد تا رها از اعتیاد فعال به زندگی خود ادامه دهیم. وقتی از راهنمایی اصول ساده برنامه در زندگی خود استفاده میکنیم، زندگی ما میتواند سرشار از امید و آرامش شود.

v

فقط برای امروز: به خاطر میسپارم با وجود اینکه فرد پیچیدهای هستم، NA برای من سادهترین راهی است که میتوانم از پیچیدگی زندگی خود بکاهم.
درک زندگی واجزایش از قلب بر می خیزد،
ذهن می تواند در فروغ حقایق واطلاعاتی که از قلب دریافت می کند به تصمیمات خردمندانه برسد.
واگر قلب آشفته باشد،فرد شیوه اشتباه را در پیش می گیرد.
از این رو قلب را مطهر دار.
آن را نظم ببخش ومتعهد به خداوند.
10 تير
گاهي از طريق اجبار بیماری ديگران مورد تحديد و يا كنترل قرار مي‌گيريم و يا خودمان مي‌خواهيم اطرافيان خود را تغيير دهيم و یا درکارشان دخالت کنیم، یا سرپرستی آنها را که هیچ ارتباطی با ما ندارند، به‌عهده بگیریم، هرچند تجربیات نشان داده است، که هرگز موفق نشده‌ايم. شايد گاهی با اخم و فرياد يا ضرب و شتم، ديگران را می‌ترسانديم، ولي اين‌كارها ارزش ندارد، چون پايه و اساس درستي ندارد. امروز مي‌دانم كه زندگي امروز من مال خودم است. بهتر است كه آن‌را به ارزاني به بیماری دیگران نفروشم، يعني به راحتي زندگيم را تحت اختيار عوامل بيماري کسی قرار ندهم. آيا مي‌دانم كه من احساساتي هستم و به راحتي تحت تأثير قرار مي‌گيرم؟ آيا مي‌دانم كه فقط خداوند مي‌تواند ديگران را تغيير دهد؟ آیا متوجه شده‌ام وظيفه من اين است كه دنبال بهبودي خودم باشم و آن‌را در رأس تمام امور قرار دهم؟ من بهبوديم را به آسانی به‌دست نیاورده‌ام و به آسانی هم از دست نخواهم داد. امروز خداوند را سپاسگزارم كه مرا از دست عوامل وابستگی و هم‌وابستگي‌ها رها و آزاد كرده است. آيا در تجربیاتم متوجه شده‌ام که ريسك كردن موفق بوده است؟
قمار كردن با بهبودي اشتباه است!
10 تیر
درخواست یک راه حل فوری برای موقعیتی دشوار طبیعی است . یک عضو الانان به شوخی میگوید : خداوندا ...به من شکیبائی "صبر" عطا فرما _ ولی عجله کن " آیا من در زندگیم رنج و سختی میخواهم ؟اجازه بده از عهده آن برآییم و یا اینکه همین حالا از دستش خلاص شویم آیا آن موقعیتی که من 20 سال با ان زندگی کرده ام و شاید تمام عمرم را با آن گذراندم ، به الکلیسم مربوط میشود ؟آیا ریشه های ان واقعا در ضمیر وجودی من هستند ؟ در آنصورت من در جلسات برنامه و پیامها و مشارکتها را کسب خواهم کرد . آیا هنوز باید صبر کرد ؟خیلی خوب _ من یک مبارزه بزرگ با انتقاد از خودم را آغاز خواهم کرد . چه چیز اشتباه در مورد من وجود دارد ؟ چرا در مورد مسائلی که مهم نیستند چنین احساسی دارم ؟ مطمئنم که همه اینها را خودم بوجود آوردم به عبارتی دیگر من مقصر هستم .
یاد آوری امروز
.قدرت اراده نمیتواند بیماریها و یا مشکلاتی را که سالها در زندگیم ریشه دوانیده و رشد کرده اند را از بین ببرد . بهبود اوضاع نیازمند گذشت زمان است تو نمیتوانی با کوبیدن چکش بر روی یک تکه سنگ یک تندیس بسازی و همینطور نمیتوانی با زور بازو ، روح یا روان انسان را رها سازی "