انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-اول تیر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

پذیرفتن زندگی همان طور که هست ................ 1 تیر

«در دوران بهبودی، پذیرفتن واقعیت را ضروری میدانیم. وقتی بتوانیم این کار را انجام دهیم، مصرف مواد را با قصد تغییر احساسات خود لازم نمیدانیم.»

کتاب پایه

v

مواد مخدر، ما را از رویارویی با نیروی کامل زندگی باز میداشت. وقتی مصرف مواد را قطع میکنیم و وارد بهبودی میشویم، مستقیماً با زندگی روبرو میشویم. شاید نومیدی، ناکامی یا خشم را تجربه کنیم. رویدادها ممکن است باب میل ما رخ ندهند. خودمحوری که در دوران اعتیاد خود پرورش دادیم، به احساسات ما نسبت به زندگی لطمه وارد کرده است؛ صرف نظر کردن از احساسات خود و پذیرفتن زندگی همان طور که هست، دشوار است.

با کارکرد قدمهای دوازدهگانه معتادان گمنام پذیرفتن زندگی خود را یاد میگیریم. به شیوه تغییر نگرشهای خود پی میبریم و از نواقص شخصیتی خود رهایی پیدا میکنیم. دیگر لازم نیست حقیقت را تحریف کنیم یا از موقعیتها فرار کنیم. هر چه بیشتر اصول روحانی نهفته در قدمها را تمرین کنیم، پذیرفتن زندگی دقیقاً همان طور که به نظر ما میرسد، آسانتر خواهد شد.

v

فقط برای امروز: با کارکرد قدمهای دوازدهگانه خویشتنپذیری را تمرین میکنم.
مجبور نیستم به دیگران یاری رسانیم.
بلکه باید به آن ها عشق بورزیم ودر این صورت آنها یاری مارا دریافت کرده اند.
خدا عشق است،
مهر است،
محبت است،
وقتی که به کسی عشق می ورزیم ومحبت می کنیم،در واقع خدارا به او می دهیم
وخدابقیه ی امور را خود به خود به انجام خواهد رساند.
1 تير
امروز به خاطر زاهد و باتقوا شدن و يا پرهيزگار شدن دعا نمي‌خوانم. چرا؟ چون مي‌دانم كه هرگز به تقوا و پرهيز و زهد نخواهم رسيد، من فقط نياز دارم كه نيايش كنم و از انرژي حاصله، براي فقط امروز، كه در رأس آن بهبودي خودم و رساندن پيام و خدمتگزاري در گروه استفاده خواهم برد. امروز دعا كردن برايم مثل فانوسي شده است كه در سياهي شب راهم را روشن مي‌كند، در اين حالت است كه به قدرتي اتصال پيدا مي‌كنم، كه بدانم در كجاي مسير، در حركت به سمت خداوند قرار دارم. آيا اميدوار هستم كه دست از خود خواهي و خود ستايي بردارم تا بدانم كه عاجز و ناتوان هستم، سپس با قدرت بي‌انتهاي خداوندي به توانايي برسم؟ آيا اجازه مي‌دهم كه جوانه‌هاي عشق در من به گلبرگ‌هاي زيباي دوست داشتن خودم و دیگران و خداوند تبديل شود؟ آيا مي‌دانم كه فقط با تسليم شدن به قدرت عشق خداوند، قادر هستم كه به معايب و نواقص شخصيتی‌ام به عنوان يك انسان پي‌ببرم؟ من باید به‌خاطر بسپارم که من فقط برای درست کردن افکار و رفتار خودم به برنامه آمده‌ام، نه برای عیب‌جویی و درست کردن هویت و شخصیت دیگران، من خود نیازمند اصول برنامه هستم.
مي‌گذارم خداوند خدايي و من هم بندگي كنم!
1 تیر
بسیاری از ما به این دلیل اصرار داشتیم به جلسات الانان بیاییم ، چون نمی خواستیم هیچ کس در مورد مشکل ما چیزی بداند . ما می ترسیدیم رئیسمان یا دوستمان متوجه شوند یا اینکه علتش به الکلی بر میگشت . این ترسها به من کمک کرد تا اولین بار به جلسات الانان بروم . درست همان لحظه که نشستم ، یکی از همسایگانم وارد شد و کنار من نشست در آن هنگام چه کاری می توانستم انجام دهم ؟ در اواسط سرا سیمگی ام متوجه نوشته ای شدم که بر روی میز قرار داشت و میگفت : انچه در اینجا میبینید و انچه را که در اینجا می شنوید هنگامیکه اینجا را ترک میکنید ، در همین مکان گذاشته و رها کنید . و برروی دیوار پارچه ای نصب شده بود که در آن سنتها نوشته شده بود ، یکی از آنها میگفت که گمنامی اساس معنوی الانان است . در جلسه ماندم هنوز هم نگران بودم . همسایه ام حتی یک کلمه به هیچ کس نگفت . در این هنگام بود که من اعتماد کردم تا بدون هیچ نا امنی کمکی را که نومیدانه نیاز داشتم ، دریافت کنم ، چون تنها کسی که هرگز نام خود را عنوان نمی کرد ، من بودم .در این روز ، مطمئن شدم که گمنامی من همیشه حفظ خواهد شد و حق شناسی من بیش از اندازه بود .
یاد آوری امروز
اگر من گمنامی همه اعضاء را حفظ نکنم ، الانان مکان امنی برای هیچ یک از ما نخواهد بود اظهارات آزادانه ما _ که برای بهبودیمان بسیار مهم است _ حس امنیت را بجا گذاشته و می دانیم که انچه ما در جلساتمان مشارکت می کنیم در مکان محفوظی نگه داشته میشود .
ا