انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست ونهم اردیبهشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ترازنامه رشد 29 اردیبهشت

«عملکرد گذشته و رفتار کنونی خود را مرور میکنیم تا ببینیم چه چیزهایی را میخواهیم حفظ کنیم و چه چیزهایی را میخواهیم کنار بگذاریم.»

کتاب پایه

v

در پایان هر روز، بسیاری از ما درباره بیست و چهار ساعت گذشته تعمق میکنیم و به اینکه چگونه میتوانیم در آینده به شکلی متفاوت زندگی کنیم، توجه میکنیم. افکار ما به آسانی سرگرم امور دنیا میشود: عوض کردن روغن ماشین، تمیز نگه داشتن اتاق نشیمن یا خالی کردن سطل زباله. گاهی اوقات تغییر جریان فکری خود از دستانداز امور روزمره و خستهکننده به مسیری روانتر، تلاش خاصی را میطلبد.

پرسشی ساده میتواند ما را در روانترین مسیر قرار دهد. فکر میکنیم فردا نیروی برتر برای ما چه میخواهد؟ شاید لازم است ارتباط آگاهانه سست خود را با خداوندی که درک میکنیم، تقویت کنیم. شاید با شغل یا رابطه خود راحت نبوده و تنها از روی ترس آنها را تحمل میکنیم. شاید برخی از نواقص شخصیتی آزاردهنده خود را پنهان میکنیم و از مشارکت کردن آن با راهنمای خود واهمه داریم. پرسش این است: واقعاً در چه بخشهایی از زندگی خود تمایل به پیشرفت داریم؟

در پایان هر روز، صرف اوقاتی را با نیروی برتر خود مفید مییابیم. میتوانیم درباره آنچه برای برنامه رشد روحانی ما در روز بعد فایده بیشتری دارد، تعمق کنیم. درباره زمینههایی که اخیراً در آنها پیشرفت داشتهایم، فکر میکنیم و زمینههایی را هدف میگیریم که هنوز مستلزم کار و تلاش است.

v

فقط برای امروز: در پایان هر روز وقتی را به برقراری ارتباط با نیروی برتر خود اختصاص میدهم. روز گذشته را مرور میکنم و درباره آنچه میان من و اراده نیروی برتر برای زندگی من فاصله انداخته، تعمق میکنم.
سه کار باید هر روز انجام دهید:
نام خدارا ذکر کنید.
هر آن چه را که پیش می آید بپذیرید واز آن لذت ببرید.
به تهیدستان کمک کنید وبه پرندگان غذا دهید.
آنگاه متبرک خواهید شد.
29 اردیبهشت از کتاب اندیشه امروز a day at a time
فقط‌ براي‌ امروز من‌ از چيزي‌ وحشت‌ نخواهم‌ داشت‌. هنگاميكه‌ ذهن‌ من‌ با ترسهاي‌مبهم‌ و بي‌دليل‌ آشفته‌ مي‌شود سعي‌ خواهم‌ كرد كه‌ با كند و كاو و پي‌ بردن‌ به‌ دليل‌واقعي‌ آنها غلبه‌ كنم‌. من‌ بخاطر خواهم‌ داشت‌ كه‌ خداوند حامي‌، راهنما و مواظب‌من‌ است‌ و تنها وظيفه‌ من‌ پذيرش‌ و قبول‌ اين‌ مراقبت‌ و محافظت‌ مي‌باشد. اتفاقات‌ديروز نبايد موجب‌ تشويش‌ و نگراني‌ من‌ در امروز گردد.آيا مي‌دانم‌ با برخوردي‌ كه‌ نسبت‌ به‌ مسائل‌ و شرايط‌ مي‌كنم‌ مي‌توانم‌ كه‌ امروز رادلپذيرر به‌ مطبوع‌ كنم‌؟من‌ امروز با تعيين‌ هدفهاي‌ خوب‌، انساني‌ و با يك‌ نگرش‌ مثبت‌ به‌ مسايل‌ و اتفاقات‌سعي‌ در داشتن‌ يك‌ روز خوب‌ خواهم‌ كرد.من‌ اجازه‌ نخواهم‌ داد كه‌ رويدادهاي‌ ديروز و نگرانيهاي‌ فردا امروز مرا تحت‌ تأثيرقرار دهد.خداوندا از تو درخواست‌ مي‌كنم‌ كه‌ در تمام‌ طول‌ امروز مرا شامل‌ لطف‌ و حمايت‌خود بفرما.
روز خود را خوب‌ شروع‌ كن‌»