انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وششم اردیبهشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

26 اردیبهشت اراده نیروی برتر ما

«اراده خداوند برای ما تبدیل به اراده واقعی ما

برای خود میشود.»

کتاب پایه

v

قدمهای دوازدهگانه مسیری به سوی بیداری روحانی است. این بیداری شکل رابطهای در حال تکوین با نیرویی برتر و مهربان را به خود میگیرد. هر یک از قدمهای پیدرپی، این رابطه را مستحکم‌تر میکند. وقتی به کارکرد قدمها ادامه میدهیم، این رابطه رشد میکند و حتی در زندگی ما اهمیت بیشتری پیدا میکند.

در طول کارکرد قدمها، شخصاً تصمیم میگیریم بگذاریم نیرویی برتر و مهربان ما را هدایت کند. این راهنمایی همواره در دسترس است؛ برای یافتن آن فقط به صبر نیاز داریم. این راهنمایی اغلب در خرد درونی ما که آن را وجدان مینامیم، آشکار میشود.

وقتی قلب خود را به قدر کافی میگشاییم تا راهنمایی نیروی برتر را حس کنیم، آرامش ملایمی را احساس میکنیم. این آرامش، چراغ هشداری است که ما را در میان احساسات آشفته خود هدایت میکند و وقتی ذهن ما آشفته و مشغول است، راهنمایی روشنی را به ما ارائه میدهد. وقتی اراده خداوند را در زندگی خود جستجو و دنبال میکنیم، احساس شادمانی و رضایتی به ما دست میدهد که وقتی به تنهایی شکست میخوریم، در اکثر موارد از ما گریزان است. وقتی میخواهیم اراده نیروی برتر خود را اجرا کنیم، شاید ترس یا تردید، ما را آزار دهد، اما آموختهایم به لحظه روشنی اعتماد کنیم. بزرگترین خوشبختی ما در پیروی از اراده خداوند مهربان نهفته است.

v

فقط برای امروز: برای تحکیم رابطه خود با نیروی برتر تلاش میکنم. طبق تجربه میدانم آگاهی از اراده نیروی برتر احساسی حاکی از روشنی، راهنمایی و آرامش به وجود میآورد.
اگر آن چه برای خویش می خواهم،
با خواست خدا ناسازگار باشد،
یاری ام کن تا خواست خدارا بخواهم،
آن گاه در آرامش خواهم بود.
26 اردیبهشت a day at a time  از کتاب اندیشه امروز
بطور مكرر از زبان‌ تازه‌ واردين‌ به‌ برنامه‌ مي‌شنويم‌ كه‌ مي‌گويند: «اگر كارم‌ را از دست‌بدهم‌ چه‌ مي‌شود»؟، «اگر ماشينم‌ خراب‌ شود....» «اگر پسرم‌ معتاد شود....»،«اگر....؟»، «اگر همسرم‌ مرا ترك‌ كند چه‌....»؟ و سوالهايي‌ از اين‌ قبيل‌ كه‌ ذهن‌ ما قادربه‌ تصور و مشغول‌ بودن‌ با آنها مي‌باشد. با كمي‌ دقت‌ و تأمل‌ در پشت‌ تمام‌ اين‌ اگرها وچه‌ كنم‌ها شايد دو كلمه‌ را بيابيم‌ كه‌ توجيه‌ كننده‌ تمام‌ اين‌ دل‌ مشغولي‌ مي‌باشد:ترس‌ و نگراني‌.پاسخ‌ به‌ تمام‌ اين‌ سوالها كه‌ از ذهن‌ ما تراوش‌ مي‌كند بسيار ساده‌ است‌: پيش‌ داوري‌نكن‌ و مسايل‌ زندگي‌ خود را در صورت‌ اتفاق‌ حل‌ كن‌ و مشكلات‌ هر روز را در همان‌روز مورد بررسي‌ قرار ده‌.آيا من‌ مسائل‌ را با ديدي‌ مثبت‌ نگاه‌ مي‌كنم‌؟آيا من‌ قادرم‌ كه‌ بدون‌ توجه‌ به‌ نگرانيها و ترسها بيشترين‌ فعاليت‌ را در جهت‌ بهبودزندگي‌ خود بنمايم‌؟آيا من‌ با تحكيم‌ پيوندهايم‌ با خداوند مي‌توانم‌ مانع‌ از رشد ترس‌ در وجودم‌ گردم‌؟آيا گسترش‌ و شدت‌ ترس‌ مانعي‌ در سرراه‌ ايمان‌ من‌ به‌ خداوند نيست‌؟
«نرخ‌ بهره‌ ترس‌ بسيار بالاست‌»