انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وچهارم اردیبهشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
24 اردیبهشت اوه!

«عدم سلامت عقل، تکرار یک اشتباه و انتظار نتیجه متفاوت است.»

کتاب پایه

v

اشتباهات! همه ما میدانیم مرتکب شدن آنها چه احساسی دارد. بسیاری از ما احساس میکنیم کل زندگی ما یک اشتباه بوده است. اغلب به اشتباهات خود با احساس شرمندگی و گناه و دستکم با ناکامی و بیصبری نگاه میکنیم. تمایل داریم اشتباهات را گواه بر این بدانیم که هنوز مریض، بیعقل، کودن هستیم یا آنقدر صدمه دیدهایم که نمیتوانیم بهبود پیدا کنیم.

در حقیقت، اشتباهات بخش بسیار حیاتی و مهم انسانیت هستند. در مورد افرادی که به طور خاصی لجوج هستند (مانند معتادان)، اشتباهات اغلب بهترین معلمین ما هستند. اشتباه کردن شرم نیست. در واقع، اشتباهات جدید، در اکثر مواقع تمایل ما به ریسکپذیری و رشد را نشان میدهد.

با این حال، درس گرفتن از اشتباهات سودمند است؛ تکرار اشتباهات مشابه شاید نشان از این باشد که سردرگم شدهایم. انتظار نتایج متفاوت از اشتباهات مشابه قدیمی—خب، همان چیزی است که آن را "عدم سلامت عقل" مینامیم. این کار قطعاً مؤثر نیست.



v

فقط برای امروز: اشتباهات، داستانهای غمانگیز نیستند. اما ای نیروی برتر، لطفاً کمکم کن از آنها درس بگیرم.
او دانشمندی بود که سرانجام به عابد خدا تبدیل شد .
می گفت :« سال ها به دنبال حقیقت بودم.وجستجویم مرا به آغوش خداوند رهنمون کرد.زیرا که حقیقت عشق است وعشق خداست.»
قلبم نیایش می کند:
«خدایا مرا با عشق جاودانه،با خودت یکی کن.»
24 اردیبهشت از کتاب اندیشه امروز a day at a time
با درك‌ حقيقت‌ ما قادر خواهيم‌ بود كه‌ ترس‌ را از خود دور كنيم‌. آيا من‌ از اينكه‌ تنهابمانم‌ وحشت‌ دارم‌؟ ترس‌ از تنهايي‌ اب‌ درك‌ اينكه‌ خداوند در همه‌ احوال‌ و در همه‌جاها با ماست‌ و ما هيچ‌ وقت‌ تنها نخواهيم‌ بود از بين‌ مي‌رود. آيا عدم‌ امنيت‌اقتصادي‌ موجب‌ نگراني‌ من‌ شده‌ است‌؟ اين‌ ترس‌ نيز با تكيه‌ بر خداوند و آگاهي‌ به‌اين‌ حقيقت‌ كه‌ او تنها منبع‌ تغذيه‌ من‌ در تمام‌ طول‌ زندگي‌ بوده‌ است‌ محو خواهد شد.امروز من‌ قدرت‌ آنرا يافته‌ام‌ كه‌ ترس‌ خود را به‌ ايمان‌ تغيير دهم‌.آيا من‌ مي‌توانم‌ با اعتماد كامل‌ بگويم‌: «من‌ اعتماد خواهم‌ كرد و نخواهم‌ ترسيد؟»امروز من‌ جهت‌ غلبه‌ بر ترسهايم‌ به‌ خداوند متوسل‌ مي‌شوم‌ و مي‌دانم‌ با اعتماد به‌خداوند و ايمان‌ داشتن‌ به‌ اينكه‌ او هيچ‌ وقت‌ مرا تنها نخواهد گذشت‌ دليلي‌ براي‌وحشت‌ كردن‌ ندارم‌.آيا من‌ به‌ اعتماد آنچه‌ كه‌ خداوند براي‌ من‌ معين‌ كرده‌ است‌ قادرم‌ كه‌ بر ترسهايم‌ پيروزشوم‌؟آيا ترس‌ و وحشت‌ قادر است‌ كه‌ چون‌ گذشته‌ شهامت‌ مرا تحت‌ تأثير قرار دهد؟
«ترس‌ را به‌ ايمان‌ تبديل‌ كن‌»