انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست ودوم اردیبهشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

22 اردیبهشت زندگی با تجربیات روحانی

«برای اینکه مراقبه ارزشمند باشد، نتایج آن باید در زندگی روزانه نمایان شود.»

کتاب پایه

v

طی انجام برنامه، نشانههای غیر مستقیم بسیاری از حضور نیرویی برتر در زندگی به ما داده شده است: احساس پاکی که در بسیاری از ما از طریق برداشتن قدم پنجم ایجاد میشود؛ احساسی که در هنگام جبران خسارت به ما میگوید سرانجام در مسیر درستی قرار گرفتهایم؛ احساس رضایتی که در نتیجه کمک به معتادی دیگر به دست میآوریم. اما مراقبه هر از گاهی نشانههای فوقالعادهای از حضور نیروی برتر در زندگی ما به دنبال دارد. این تجربیات بدین معنا نیست که ما کامل شدهایم یا "معالجه" شدهایم. بلکه نمونههایی است که از سوی منبع بهبودی پیش روی ما گذاشته شده است و ماهیت واقعی چیزی را که در معتادان گمنام جستجو میکنیم، به ما یادآور میشود و ما را به ادامه مسیر روحانی نیز تشویق میکند.

این تجربیات بیتردید نشان میدهند که ما وجود نیرویی بسیار برتر از خود را احساس کردهایم. اما چگونه این نیروی فوقالعاده را در زندگی عادی خود ممزوج میکنیم؟ دوستان NA، راهنما و افراد دیگر در جامعه ممکن است در موضوعات روحانی بسیار آبدیدهتر از ما باشند. اگر از آنها بخواهیم، میتوانند به ما در به کار بردن متناسب تجربیات روحانی در الگوی طبیعی بهبودی و رشد روحانی کمک کنند.

v

فقط برای امروز: همه راهکارهای مورد نیاز برای درک تجربیات روحانی خود و ممزوج کردن آنها در زندگی روزمره خود را جستجو میکنم.
هنگام دعا،آن قدرباخدا حرف می زنیم که نمی توانیم پاسخ «او»را بشنویم.
خاموش بودن را بیاموزیم تا بشنویم.
تا زمانی که ندای «او»را نشنیده ایم،به ارتباط کامل با «او»نرسیده ایم.
22 اردیبهشت از کتاب اندیشه امروز a day at a time
در برنامه‌ و در ميان‌ افرادي‌ كه‌ در گروه‌ بودند براي‌ اولين‌ بار با افرادي‌ روبرو شدم‌ كه‌احساس‌ كردم‌ زمانيكه‌ ازترسهايم‌ صحبت‌ مي‌كنم‌ منظور مرا كاملاً درك‌ مي‌كنند.بنظر مي‌رسد كه‌ آنها نيز تجربياتي‌ شبيه‌ به‌ من‌ و ترسهاي‌ مشابهاي‌ را داشته‌اند. پس‌ ازباز كردن‌ سفره‌ دل‌ و حرف‌ زدن‌ درباره‌ اين‌ ترسها بود كه‌ پي‌ بردم‌ براي‌ بسياري‌ از اين‌ترس‌ها هيچ‌ دليل‌ موجهي‌ وجود ندارد و فقط‌ در ذهن‌ من‌ وجود داشته‌اند و به‌ مجردجاري‌ شدن‌ بر زبان‌ ناپديد شده‌اند. گاهي‌ ترس‌ از دست‌ دادن‌ شخصي‌ را كه‌ دوست‌داريم‌ چنان‌ بر فكر و ذهن‌ ما رسوخ‌ مي‌كند كه‌ روابط‌ ما با فرد مورد نظر را با مشكلات‌جدي‌ روبرو مي‌نمايد. در برنامه‌ آموخته‌ام‌ براي‌ سلامتي‌ خود به‌ ترسهايي‌ كه‌هيچگونه‌ دليل‌ خارجي‌ براي‌ آن‌ وجود ندارد، بهايي‌ ندهم‌ و وقعي‌ نگذارم‌.خداوندا، بمن‌ كمك‌ كن‌ تا بار رهايي‌ از ترسها و افكار نگران‌ كننده‌ كه‌ بيشتر مربوط‌ به‌آينده‌ مي‌باشد و هيچگونه‌ كاربردي‌ در زندگي‌ امروز من‌ ندارد، در آرامش‌ زندگي‌كنم‌.آيا من‌ قادر خواهم‌ بود كه‌ بدون‌ توجه‌ به‌ اضطرابها و نگراني‌ها كه‌ هيچگونه‌ ضرورتي‌در زمان‌ حال‌ ندارند تمام‌ انرژي‌ خود را جهت‌ رويارويي‌ با مشكلات‌ امروز به‌ كاربندم‌ و سعي‌ در بزرگ‌ كردن‌ اتفاقات‌ نامعلوم‌ آينده‌ نمايم‌؟
«ترسها در ذهن‌ ما مانند سايه‌ بزرگتر از اندازه‌ طبيعي‌ خود مي‌باشند».