انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-بیست وششم فروردین
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

به شرکت در جلسات ادامه دهید 26 فروردین

«آمدهایم از پاک ماندن لذت ببریم و خواهان میزان بیشتری از چیزهای خوبی هستیم که انجمن NA برای ما در بر دارد.»

کتاب پایه

v

زمانی را به خاطر دارید که به معتادان در حال بهبودی در NA نگاه میکردید و تعجب میکردید که «اگر آنها مواد مصرف نمیکنند، پس در این دنیا چه تفریحی دارند؟» آیا معتقد بودید با قطع مصرف، تفریح به پایان میرسد؟ بسیاری از ما این چنین تصور میکردیم؛ مطمئن بودیم "زندگی خوب" را پشت سر میگذاریم. امروز، بسیاری از ما میتوانیم به این تصور اشتباه بخندیم، زیرا میدانیم زندگی ما در دوران بهبودی می‌تواند چقدر کامل باشد.

خیلی از چیزهایی که در دوران بهبودی بسیار از آن لذت میبریم، از طریق شرکت فعال در انجمن NA حاصل میشود. به تدریج روابط دوستی واقعی و دوستانی را پیدا میکنیم که فقط برای خودمان ما را درک میکنند و برای ما اهمیت قائل هستند. جایی را پیدا میکنیم که در آن میتوانیم برای دیگران مفید باشیم. جلسات بهبودی، فعالیتهای خدماتی و همایشهای انجمن برای پر کردن وقت و بهرهگیری از علایق ماست. انجمن میتواند مانند آینه، تصویر دقیقتری از آنچه هستیم به ما منعکس کند. به معلم، یاریرسان، دوست، عشق، توجه و حمایت دست مییابیم. تا وقتی شرکت در جلسات را ادامه میدهیم، انجمن همواره از چیزهای بیشتری برای عرضه به ما برخوردار است.

v

فقط برای امروز: میدانم "زندگی خوب" کجاست. شرکت در جلسات را ادامه میدهم.
26 فروردین
بیست و ششم فروردین
قبل از اینکه روی قدمهای 12 گانه کار کنم آنرا چندین بار خوانده بودم . اما مهم این بود "که نتیجه این قدمها داشتن یک بیداری معنوی است ".....چه وعده ای] اگر روی قدمها کار میکردم این بیداری معنوی در من پیدا میشد . این امید وجود داشت . حتی برای من . اولین بار به خاطر این موضوع به الانان نیامدم . مثل بقیه آدمها تا بدانم چطور میتوانم یک الکلی را از نوشیدن الکل باز دارم . بعد ها فهمیدم در زندگیم مسیری گم شده بود که فقط یک قدرت برتر میتوانست آنرا بمن نشان دهد . کلمات قدمهای 12 گانه شهامت خارق العاده ای که احتیاج داشتم بمن بخشید تا از ابتدا, شروع کنم . به آرامی و گاهی دردناک ،راهم را از میان قدمها پیدا کردم . وقتش که رسید چیزی جالب اتفاق افتاد . وجودم با احساس وجود خداوند و عشق او بمن پرشده بود . من آنرا کاملا احساس میکردم ،می دانستم که هرگز دوباره مثل گذشته نخواهم ماند .
یاد آوری امروز
قدمها به من نقشه مسیری برای زندگی کردن را میدهد که مرا به سمت یک بیداری معنوی و چیزی فراتر از آن راهنمایی میکند . نمیتوانم به انتهای این جاده که گاهی میتواند سفر سختی باشد . بپرم . اما میتوانم یک قدم فراتر از قدم دیگر بردارم و جهت هایی را که بمن داده شدهدنبال کنم . چون میدانم کسانی که قبل از من این راه را رفته اند خیلی بیشتر از آنچه فکر می کرده اند نصیبشان شده است . ..."اولین بار که قدمهای 12 گانه را که در یک جلسه خوانده میشد شنیدم مبهوت شدم . احساس میکردم نفس نمی کشم ....فقط با تمام وجود گوش میکردم ....در اعماق وجودم می دانستم که به پناهگاهی رسیده ام ؟"
26 فروردین  a day at a time   از کتاب اندیشه امروز
من‌ امروز آزادي‌ خود را گرامي‌ مي‌دارم‌. بدون‌ توجه‌ به‌ نقش‌ و موقعيت‌ افراد، دوستان‌و خانواده‌، هميشه‌ بخاطر خواهم‌ داشت‌ كه‌ من‌ فردي‌ هستم‌ ازاد كه‌ حق‌ دارم‌ درآرامش‌ و خوشحالي‌ زندگي‌ كنم‌.امروز آزادي‌ شاد زيستن‌ و رهايي‌ از تمام‌ قيد و بندهايي‌ را كه‌ مرا جهت‌ خوشنودي‌ديگران‌ به‌ انجام‌ كارهايي‌ وادار مي‌ساخت‌ كه‌ بر خلاف‌ خواسته‌هاي‌ قلبي‌ من‌ بود،سپاس‌ مي‌گويم‌ و محترم‌ مي‌شمارم‌. برنامه‌ به‌ من‌ آموخته‌ است‌ كه‌ چگونه‌ نكات‌مثبت‌ شخصيت‌ وجوديم‌ را بيابم‌ و تقويت‌ كنم‌.آيا من‌ با آزاد گذاشتن‌ ديگران‌ در انتخاب‌ شيوه‌ زندگي‌ درصدد تقويت‌ و تثبيت‌ آزادي‌خويش‌ مي‌باشم‌؟آيا من‌ از آزادي‌ خود جهت‌ ارزيابي‌ مجدد دوستان‌ و برنامه‌ ريزي‌ جديد جهت‌ يك‌زندگي‌ آرام‌، شاد و كسب‌ احترام‌ از دست‌ رفته‌ بهره‌ خواهم‌ گرفت‌؟آيا من‌ فرصت‌ كافي‌ به‌ ديگران‌ خواهم‌ داد تا در كمال‌ آزادي‌، از آزادي‌ خود جهت‌پي‌ريزي‌ زندگي خود استفاده‌ نمايند؟آيا من‌ توانسته‌ام‌ كه‌ بر وسوسه‌ تسلط‌ جويي‌ و اداره‌ كردن‌ ديگران‌ مطابق‌ خواسته‌هايم‌ غلبه كنم‌؟
«آزادي‌ من‌........ آزادي‌ تو....... آزادي‌ همه‌»