انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 7) در صورتی که به خداوند متکّی نباشیم، چگونه می‌توانیم نیـازهای خـود را در این دنیـا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
7) در صورتی که به خداوند متکّی نباشیم، چگونه می‌توانیم نیـازهای خـود را در این دنیـا برآورده کنیـم؟ آیا ما مجبـور نیستیم مطابق عادتناسالم به دیگـران وابسته باشیـم؟
«بسیاری از ما زماني كه كتاب اصول خودیاری را مطالعه ميكنيم و به سؤالات آن پاسخ ميدهيم، متوجه میشویم به دليل نداشتن رابطه و شناخت کافی از خداوند، گرایش وابستهگونه به مردم، به روابط یا مسائل دنیوی که در ابتدا به نظرمان مثبت است، پيدا كرده‌ايم، امّا به مرور مشکلات و مسائلی را که به ما لطمه میزند را تجربه میکنیـم»
کودک از همان ابتدا والدین خودش را بعنوان نیروی برتر انتخاب میکند و باور دارد که این دو از هر لحاظ حامی وپشتیبان وی هستند. والدین نرمال و سالم بمرو (در عرض 8 سال) کودک را به سمت خداوند راهنمایی میکنند اما والدین آنرمال و آشفته بخاطر تأمین ترس خود کودک را می ترسانند که به خودشان هموابسته میکنند و چون خودشان با خدا نیستند توانایی راهنمایی فرزند خود را ندارند و کودک تا مدتی والدینی میشود و بعد از مدتی چون به انرژی معنوی نمیرسند برای تأمین انرژی و قدرت به سمت سایر انسانها جذب میشوند و در این میان به بیماری بی خدایی و خلاء معنوی گرفتار میشوند و در اثر بی انرژی بودن به سمت موادها و روابط هیجانی و ناسالم کشیده میشوند و همان درد و بلایی که ما کشیدیم و میکشیم انها هم میکشند!