انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 17) من چه کاری انجام داده ام که نمی خواستم انجام دهم؟ من با چه کسانی معاشرت کرده ام ک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.






17) من چه کاری انجام داده ام که نمی خواستم انجام دهم؟ من با چه کسانی معاشرت کرده ام که در غیر اینصورت اینکار را نمی کردم؟ من به چه مکانی رفته ام که در غیر اینصورت نمی رفتم؟ آیا شهوت زندگی مرا اداره می کند؟





.
وقتی شهوت کنترل زندگی ما را بدست میگیرد دیگر قدرت تصمیم از من سلب میشود. خیلی فاجعه بار است که ما بر خلاف میلمان زندگی میکردیم و از در دست گرفتن کنترل زندگی عاجز و ناتوان بودیم. ما از اینکه هدف داشته باشیم و کارهای دلخواهمان را انجام دهیم عاجز بودیم. ما در معاشرت با دیگران که در حالت عادی آنها را قابل معاشرت با خودمان نمیدانستیم عاجز بودیم. در یک کلام شهوت صاحب من بود.
قدم در عمل:
آگاهی از مشکل مان بسیار اساسی تر از تلاشهای ما برای بدست آوردن پاکی می باشد. یکی از موانعی که سد راه تلاشهای ما برای پاک شدن و پاک ماندن می شود ، ناتوانی ما در قبال درک کامل، پذیرش و اقرار عجزمان در برابر شهوت است. اقرار ما به عاجز بودن در برابر شهوت مسیر آزادی جسمی ، روانی و روحانی ما می باشد.
این ماهیت عجز برای معتادان جنسی می باشد. ما یک عمل شهوانی انجام می دهیم و نتیجه ای منفی می گیریم ، ولی با این حال با امیدی بیهوده نسبت به یک نتیجه متفاوت این عمل را دوباره انجام می دهیم. در چنین وضعیتی است که زندگی ما غیر قابل اداره می شود
من به خاطر پاسخ دادن به وسوسه از جاهایی سر در می آوردم که خیلی احتمال داشت دستگیر شوم. هر بار به خودم می گفتم که دیگر به چنین جای پر خطری بر نمی گردم ولی وقتش که می شد دوباره چشم باز می کردم و خودم را همان جا می دیدم. نیرویی که مرا آنجا می کشید فرای قدرت اراده من بود.شریک جنسی ام ادم مطمئنی نبود و ممکن بود بخواهد از من شکایت کند و باجگیری کند. من چیزی در خودم کم داشتم و محتاج چیزی بودم که احساس مرا خوب کند و نیرویی مرا به این سمت می کشید و چشم و گوش مرا می بست. الان هم وقتی حالم خوب نیست باز آن نیرو مرا به این ور و اون ور می کشد. باز وسوسه و باز من که قدرت اراده ام کافی نیست. تو این مواقع خودم نیستم که بخوام زندگی ای داشته باشم که کنترلی داشته باشد.