انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: پزشکی در کشور ترکیه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سلام دوستان پزشکی در ترکیه چه شرایطی داره؟
(2021-09-14، 07:16 )samirasohrabi' نوشته است: [ -> ]سلام دوستان پزشکی در ترکیه چه شرایطی داره؟

 
شرایط ورود به رشته پزشکی در ترکیهبرای تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه شرایط خاصی مورد نیاز است. متقاضی برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی این کشور باید در ]آزمون یوس (YOS) [/]شرکت کند. البته برخی از دانشگاه های پزشکی ترکیه به جای آزمون یوس آزمون ست(SAT) را مبنای پذیرش خود قرار می دهند. بیشتر دانشگاه های پزشکی ترکیه نتیجه آزمون یوس را برای پذیرش می پذیرند.با این حال شرایط به دانشگاه ها نیز بستگی دارد. برخی از دانشگاه ها شهریه رایگان را به کسانی که در آزمون بین المللی دانشجویی (YÖS) و آزمون TOEFL IBT یا IELTS موفق شده اند ارائه می دهند. همچنین برای اخذ پذیرش در مدارس پزشکی دولتی، معدل و GRE بالا نیز لازم است. از طرف دیگر، مدارس خصوصی پزشکی معمولاً متقاضیان را مجبور به گذراندن آزمون بین المللی دانشجویی نمی کنند.تحصیل بدون کنکور و آزمون ورودی در رشته پزشکیتحصیل در رشته پزشکی ترکیه بدون آزمون ورودی و کنکور در دانشگاه های دولتی و خصوصی انجام می شود. در دانشگاه های دولتی می توانید بدون نیاز به پرداخت شهریه های گزاف و با شرط معدل به تحصیل بپردازید.یکی از مهم ترین شرایط پزشکی ترکیه بدون آزمون ورودی] دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی رشته ریاضی یا علوم تجربی( معدل ۱۸تا۲۰)و همچنین دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۶ یا تافل با نمره ۸۰ می باشد.شرط معدل برای تحصیل پزشکیبرای ]تحصیل پزشکی در ترکیه] شرط معدل نیز اهمیت دارد. خصوصا متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه را را دارند، باید با معدل مناسب اقدام نمایند. به طور مثال دانشجویان ایرانی برای تحصیل پزشکی در دانگاه حاجت تپه آنکارا باید معدل بالای ۱۸ را در دوره پیش دانشگاهی داشته باشند.
تحصیل رایگان در آلمان
رشته پزشکی در آلمانشرایط سنی تحصیل پزشکییکی از اصلی ترین گزینه هایی که برای متقاضیان تجربه تحصیل پزشکی در ترکیه] مهم است، شرایط سنی می باشد. به طور کلی تحصیل پزشکی در این کشور، از نظر سنی محدودیتی نخواهد داشت. با این حال یکی از نکات مهم این است که اگر متقاضیانی با سنین مختلف نکرات مشابهی در آزمون های SAT داشته باشند، فرد با سن کم تر موقعیت پذیرش کم تری خواهد داشت.
مهاجرت به فرانسه
هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه
با توجه به بررسی نکات مربوط به تحصیل پزشکی در ترکیه و اطلاعات دانشجویان پزشکی ایرانی در ترکیه، هزینه های تحصیل اهمیت بسیاری خواهد داشت. هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی دولتی این کشور سالانه در حدود ۱۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار می باشد. هزینه تحصیل در مدارس پزشکی خصوصی از 15000 تا 25000 دلار در سال است. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که شهریه دانشگاه های خصوصی توسط خود دانشگاه مشخص می شود. توجه کنید که در دانشگاه های دولتی، شهریه رشته های پزشکی به زبان انگلیسی اساسا گران تر می باشد.