2020-01-22، 07:56
(2016-01-09، 05:12 )Atlas' نوشته است:لارشفوگوله:
«اگر میخواهی خوشبخت باشی جز آنکه برایت مهیّاست آرزو مکن»
برخی چنین میگویند که خبر خوب، خبری است که توسط مخاطب دیده شود، و بعد از خودنمایی، تأثیرگذار باشد. برای دیده شدن باید به فرم توجه کرد و برای تأثیرگذاری باید محتوا داشت. برای دیده شدن میتوان به مواردی همچون یک تیتر جذاب یک شروع طلایی، یکو ساختار حرفهای، یک تصویر مناسب و یک پایان مؤثر اشاره کرد.
گرایش به اخبار خوب روز به روز در حال افزایش است، خبر خوب یا به انگلیسی goodnews خبری است که حس مثبت به مخاطب را انتقال دهد . برخی ها معتقدند حتی در دل بدترین خبرها می توان رد پای خبر خوب را یافت بطور مثال بعد از حوادث طبیعی و خرابی هایی که بوجود می اید اخبار مربوط به امداد رسانی و کمک به مصدومین به نوعی خبر خوب است و این خبرنگار است که باید از دل تاریکی ها خبر خوب را پیدا کند و نشر دهد. در اکثر کشورهای دنیا پایگاههای خبر خوب به نام good news وجود دارد در ایران نیز با مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تولید و نشر خبرهای خوب می پردازد. از جمله رسانههای مشهور آمریکایی است که یک بخش ویژه را به «خبر خوب» اختصاص داده است. موسس این رسانه، «آریانا هافینگتون»، گفته است اخبار خوبی که بر روی خروجی آنها قرار میگیرد، با احتمال بالایی و به میزان دوبرابر یک مقاله معمولی هافپست، توسط مخاطبین با دیگران به اشتراک گذاشته میشود. «جسیکا پرویس» که مدیر بخش «خبر خوب» این پایگاه خبری تحلیلی است میگوید:« مخاطب یک مطلب بخش خبر خوب، نسبت به یک مطلب معمولی وبسایت، بیشتر احتمال دارد برای آن کامنت بگذارد یا آن را با دیگر به اشتراک بگذارد. علت چنین موضوعی این است که به اشتراک گذاشتنِ گزارشهایی که طبق منطق خبر خوب، راهحلمحور هستند، جنبشی از مخاطبین را شکل میدهد که بهطور ضمنی به هم این پیام را میدهند که همه آنها بر روی این راهحل متفقالقول هستند؛ بهویژه در دورهای که پژوهشهای بیشمار حاکی از آن است که تکنولوژی و شبکههای اجتماعی باعث شده که ما بیشتر احساس انزوا و تنهایی کنیم
چند خبر گذاری :
https://corianplate.ir/
http://tenoo1.ir/
https://www.shahrekhabar.com/
https://pulsemusic.ir/
https://mashhadarchitecture.ir/
https://www.tasnimnews.com/
mathsbu.ir
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AE%D8%A8%D8%B1