انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 13· کدامیک از موارد در فهرست قدم هشتم من ، طبق مثالهای فوق پیچیده هستند ؟ آن موارد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
· کدامیک از موارد در فهرست قدم هشتم من ، طبق مثالهای فوق پیچیده هستند ؟ آن موارد دقیقاً چه هستند ؟

بعضی شرایط پیچده تر از ان هستند که در نگاه اول به نظر می ایند مثال ممکن است به کسی یه کسانی صدمه زده ایم که خود از این امر با خبر نباشد یا کسی دیگری در مظان اتهام قرار گرفته باشد . یا از ارگانها وادارات دولتی سرقت کرده باشیم بهتر است با راهنمایمان در میان بگذاریم
یک مسئله ای که برای اکثر ما مشکل ساز است این است که جبران خسارتهای بدهکار هستیم که اگر انجام دهیم ، به احتمال قوی منجر به از دست دادن کارمان ، به زندان افتادن ، یا پی آمدهای جدی دیگری خواهد شد . برای مثال اگر بخاطر جرمی که در گذشته انجام داده ایم خود را به مقامات تحویل دهیم ، به احتمال قوی زندانی خواهیم شد . این مسئله چه اثری بر روی زندگی ما خواهد گذاشت ؟ آیا ممکن است که کار خود را از دست بدهیم ؟ ایا امنیت شخص دیگری غیر خود ما – مثلاً خانواده مان نیز به خطر خواهد افتاد ؟ از طرف دیگر اگر از دست قانون فراری هستیم و به یکباره و ناگهانی دستگیر شویم آن موقع این مسئله چگونه بر روی زندگی ما وخانواده مان تأثیر خواهد گذاشت ؟ در اینگونه شرایط احتمالاًبهترین کار مشورت ب یک حقوقدان و بررسی جوانب مختلف موضوع است . بهر حال لازم است ما پیامد رفتارمان را بپذیریم . اما باید بخاطر داشته باشیم که خانواده ما ممکن است به راحتی در این مقوله از قدم نهم که می گوید (( مگر در مواردی که اجرای این امر به ایشان یا دیگران لطمه بزند )) بگنجد . ما باید این شرایط را به دقت ارزیابی کنیم . با کمک راهنمای مان در می یابیم که چگونه جبران خسارت کنیم .
13_خسارتهایی که به یک گروه زده ام واینکه ندانم به چه کسی وچقدرخسارت زده ام وهمچنین آگاه نبودن از اینکه چه نوع خسارتی زده ام،ویا جبران خسارت از ادارات وارگانهایی که به نوعی با آنها در رابطه بودم ،جبران خسارت رابرایم پیچیده ترمیکند.مواردی که به صلاح امنیت جانی وحیثیتی خودم،خانواده ام ودیگران نیست مثل جبران خسارت ازرابطه هایی که خلاف شرع وعرف وقانون جامعه بوده است.
جبران خسارت از طبیعت،حیوانات، خیلی ازنزدیکان واقوام ودوستانم که دراین لیست قرارمیگیرندکه اگربخواهم جبران خسارت مستقیم انجام بدهم، تمام باورها واعتمادشان نسبت به دیگران هم خراب شده وحتی ممکن است خسارات سنگینتروجدیدی بباربیاوردکه دیگرامکان جبران آن به هیچ وجهی وجودنداشته باشدمثل اینکه به همسرم بگویم من درطول زندگی مشترکمان بارها بتوخیانت کرده ام ویابه دوستم ویا دیگران بگویم که من با همسرتان چندین باررابطه نامشروع داشته ام ویاخسارتی زده ام وطوری رفتارکرده ام تا آدم بیگناهی مقصرشناخته شودویا به کسی خسارت زده ام که دیگردراین دنیانیست ویا ارگانهایی که درآنهاشاغل بودم بگویم که سالها داشتم ازآنجادزدی میکردم وحال میخواهم جبران خسارت کنم ویا اینکه خسارت سالهاقبل را باچه معیاری باید بسنجم وپرداخت کنم،درکلیه موارد پیچیده باکمک خداوندو صلاحدید راهنمایم بصورت غیرمستقیم جبران خسارت خواهم کرد.?