انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: فقط برای امروز-نوزدهم اردیبهشت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

درباره آن بنویس! 19 اردیبهشت

«با دفترچه یادداشتی در دست مینشینیم، درخواست راهنمایی میکنیم، قلم خود را برمیداریم و شروع به نوشتن میکنیم.»

کتاب پایه

v

وقتی سردرگم و در عذاب هستیم، راهنما گاهی اوقات به ما میگوید: «درباره آن بنویس.» گرچه شاید هنگام بیرون آوردن دفترچه یادداشت گلایه کنیم، اما به خود این فرصت را میدهیم به آنچه ما را آزار میدهد، سر و سامان دهیم. وقتی قلم روی کاغذ میآوریم، میدانیم قادر به پایان دادن به سردرگمی خود هستیم و متوجه علت واقعی رنج خود میشویم.

نوشتن به خصوص در هنگام کارکرد قدمها میتواند ارزشمند باشد. بسیاری از اعضاء دفتر رویدادهای روزانه نگه میدارند. فکر کردن درباره قدمها، تعمق درباره معانی آنها و تجزیه تحلیل اثر آنها به تنهایی برای اکثر ما کافی نیست. خاصیتی در عمل فیزیکی نوشتن وجود دارد که در حفظ اصول بهبودی در ذهن و قلب، به ما کمک میکند.

مزایایی که از طریق عمل ساده نوشتن به دست میآوریم، بسیار است. روشنی فکر، بازگشایی قفلهای درونی ما و ندای وجدان تنها چند نمونه از این مزایاست. نوشتن به ما کمک میکند با خود صادق باشیم. مینشینیم، افکار خود را آرام میکنیم و به قلب خود گوش میدهیم. چیزهایی که در سکوت میشنویم حقایقی است که بر روی کاغذ میآوریم.

v

فقط برای امروز: یکی از راههایی که از طریق آن میتوانم حقیقت را در بهبودی جستجو کنم، نوشتن است. امروز درباره بهبودی خود مینویسم.
اگر می خواهید که جاودانه شوید
ترک کردن را بیاموزید
ترک کردن حقیقی شعله ای است که درقلب فروزان است.
19 اردیبهشت
به‌طور یقین درک کرده‌ام که رفتار دیگران هرقدر آزار دهنده و غیرمنطقی هم باشد، نقش من در این میان تعیین‌کننده است. اگر میل داشته باشم که مظلوم نمایی کنم همان نقش را هم به‌خوبی بازی خواهم کرد و مسلماً خودم از درون متأثر و پشیمان خواهم شد. اگر بخواهم واکنش منفی نشان دهم باز هم خودآزاری کرده‌ام. آیا در هنگام مواجه شدن با رفتار شریرانه و آزار دهنده افراد، آیا قادر هستم که ابتدا آنها را درک کنم سپس بپذیرم؟ آیا بهتر نیست که لااقل به‌خاطر بهبودی خودم مطابق با اصول خودیاری قدمها به آرامی از این افراد کناره‌گیری کنم؟آیا می‌دانم که رهایی از درگیری‌ها و تنش‌ها و نشان ندادن واکنش‌های زیانبار اولویت اوّل من در مسیر رهایی از وابستگی‌ها و زندگی جدید است؟ امروز به‌طور یقین می‌دانم که بهبودی من در رأس امور و هرچیز دیگری قرار دارد. می‌خواهم به خودم اهمیت بدهم. من آنقدر به خودم ارزش قائل هستم که حالم را بد نکنم. همزمان با دوری جستن از افراد آزار دهنده، از مکان‌ها و شرایطی که موجب ناراحتی می‌شوند، اجتناب کنم. چون این شرایط من را در حالت واکنش نشان‌دادن و انتقام گرفتن و بحرانی نگه‌می‌دارد.
بطور یقین خودم دردسر خودم هستم!
اندیشه امروز 19 اردیبهشت a day at a time

زمانيکه شخصی حرکت زشتي مي کند و یا " حرفهای " موهنی را بر زبان می آورد ، ما گاهی می گوییم " خود را فراموش کرده است " بدين معنی که شخص مذکور تحت تاثير شرايط از کنترل خارج شده و اعمالی از او سر زده که شایسته او نيست .
اگر من بخاطر داشته باشم که چه هدفی دارم و چگونه انسانی هستم بدون شک خود را فراموش نخواهم کرد و اجازه نخواهم داد که شرایط کنترل را از دست من خارج سازد . من باور دارم که خوبیها سرانجام بر زشتیها غلبه خواهند کرد و در نهایت عشق بر نفرت ، شهامت بر ترس ، صبر بر خشم و تحریک پذیری چیره خواهد شد .
آیا من برای پیشرفت تلاش می کنم ؟
من امروز از خداوند بزرگ که قادر به انجام تمام کارهاست درخواست می کنم که به من کمک کند تا در رفع نواقص خود بکوشم تا بتوانم نقاط منفی را به مثبت تغییر دهم . آیا من قادرم که با مرور زندگی خود به تاثیرات این تغییر و دگرگونی در رهایی از اعتیاد توجه کنم ؟
آیا رهایی من از اعتیاد نمونه ای از این تغییر نیست که مرا از زندگی ویرانگر و رو به نابودی گذشته به شرایط سازنده و امیدوار کننده امروز رسانده است ؟
" منفی ها را به مثبت تبدیل کن "

کپی از این مطلب فقط با ذکر نام سایت www.forum.banianbehboodi.ir مجاز می باشد.