انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 12-· آیا موانعی بر سر راه من وجود دارد که ایمان آوردن را برایم مشکل می سازد؟ آنها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
· آیا موانعی بر سر راه من وجود دارد که ایمان آوردن را برایم مشکل می سازد؟ آنها چه هستند؟
تری یکی از موانع بزرگ است ترس اساس و ریشه ی بیماری اعتیاد است که هزار و یک ضعف را به دنبال دارد که همگی روند ایمان اوری را با مشکل موجه می کند موانعی دیگری هم وجود دارند که فرایند ایمان اوری را برای ما مشکل می کننند که عبارتند از نداشتن امید و باور تجربه ی کذشته و باورهای قدیمی توقع زود حل شدن مشکلات خود خواهی کوته نظری نا اگاهی عدم اعتماد به خداوند و دیگران خود محوری قضاوت عدم اعتماد به خداوند و دیگران خود محوری قضاوت عدم پذیرش غرور لذت جویی و ......
میل و اراده شخصی سد راه ومانع ایمان آوری من است.استفاده مکرر از نواقص ،توهم وفکر

قدرتمندرا با خود دارم واز باورهای گذشته پیروی میکنم ...
تصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gifتصویر: images/smilies/heart.gif    
روند ایمان آوری ( باور کردن ) نیازمند تغییری در افکار ما می باشد . مهمترین مانع در این راه ترس از این است که پس از تغییر چه اتفاقی قرار است برای ما بیفتد . عموما ما بخاطر تجارب اعتیادیمان به هیچ کس و هیچ چیز  جز خودمان اعتماد نمیکردیم. همین موضوع باعث ایجاد تجربیاتی -عموما درد آور- برای ما شد که امروز از آن ترس داریم که اگر باور کنیم همان تجربیات تلخ برایمان تکرار خواهد شد . اما باید به یاد داشته باشیم که تجربیات ما نشات گرفته از فرهنگ اعتیادیمان بود که میخواستیم همه چیز را به سرعت بدست بیاوریم . امروز گذر از فکر کردن به این تجربیات نیازمند تغییر باور هایمان است .

از مهمترین موانع دیگر در سر راه ایمان آوری  ؛ خودمحوری ها و خودکامگی ما در حل مسایل بود . ما عموما سعی میکردیم اختیار زندگی امان را خودمان در دست بگیریم و امروز که قرار است باور کنیم که نیرویی برتر از ما نیز وجود دارد برایمان سخت است که این  انتخاب  را از دست بدهیم ناخوداگاه دچار ترس می شویم .

عموما یک معتاد از دریچه بد بینی به مسایل نگاه می کند و بقول معروف نیمکه خالی لیوان را در نظر میگیرد . این بدبینی ها نیز از موانع روند ایمان آوری ماست . ترس از دست دادن هر انچه امروز داریم از دیگر موانع بر سر راه روند باور کردن ما می باشد
12-بله یکی از مهمترین موانع خودترس است وبعد سه خصلت اصلی بیماری اعتیادلذت طلبی زیاده خواهی وافراط وتفریط وغرورخشم شهوترانی طمع حسادت تنبلی بدبینی احساسات وافکار بیمارگونه ترس از خود به باور رسیدن واعتماد کردن احساس دانایی وتوانایی خودم عجول بودن ومقایسه وکنترل کردن خودخواهی وخودمحوری خودبزرگ بینی وتایید طلبی خودمدعی بودن بی اعتمادی نسبت به اعتقادات جدید چشم امید به دیگران داشتن متوقع بودن حرام خواری ودرآمد ناسالم ورعایت نکردن اصول داشتن هوای نفس ونواقصمان ناامیدی ومنفی نگری وباورهای اشتباه در مورد خداوند بسته بودن دریچه افکار ودر انکار بودن ونداشتن صبر وتحمل وباری بهرجهت زندگی کردن وداشتن باورهای قدیمی که باایمان آوردن وبه باور رسیدن لذت هایم را از دست بدهم.?