انجمن بانیان بهبودی

نسخه‌ی کامل: 7· آیا معتادان در حال بهبود دیگری ، می توانند به من کمک کنند تا راهی مناسب برای در
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
· آیا معتادان در حال بهبود دیگری ، می توانند به من کمک کنند تا راهی مناسب برای درخواست پیدا کنم ؟ آیا از آنها خواسته ام که تجربه ، نیرو و امیدشان را با من به مشارکت بگذارند ؟ آیا از راهنمای خود درخواست کمک کرده اند ؟
بله انها میتوانند به من کمک کنند که چگونه از نواقصشان رفع شر کرده اند و چکونه به این خاطر زندگیشان زیباتر شده است.نواقص شخصیتی من با تمام انسانها مشترک میباشد اما به دلیل خودمحوری و مصرف مواد مخدر در من بیشتر شده است.

خیلی اوقات خواسته ام وانها وانها نیز نیرو وامید شان را با من تقسیم نمودهاند معمولا از راهنما در خواست کمکئ وراهنمای دارم وهمواره دعا می کنم تا از تمام تجربیات دوستان بهبودی استفاده کنم وبتوانم قدم ها را در زندگی به اجرا عمل گذارم وخود را تنها به یک راه محدود نکنم واز راه وتجربیات متنوع دیگران هم بهرمند باشم
بله همیشه با مشارکت با آنها که قدم 7 را چگونه کار کرده اند و برای آنها به شکل بوده است با گوش دادن به تجربه آنها جان کلام آنها را درک و سعی در بدست آوردن خمیره آن و اجرای آن در دعا و درخواست خودم و چگونگی اجرای دقیق آن باشد که خداوند مرا نیز هدایت نماید تا آن شوم که او میخواهد

بیماری اعتیاد مجموعه ای از عجز ناتوانی و جهل نادانی است که وقتی وارد برنامه بهبودی شدم جهل نادانی از بین رفت و تبدیل به آگاهی روشن بینی شد .اما عجز ناتوانی نه ،
کمک یک معتاد به معتاد دیگر گرفتن تجربه عشق امید از همدیگر است . وقتی احساس کنم به کمک راهنما و دوستان بهبودی احتیاج ندارم . این یعنی اول گرفتاری . همیشه باید در حال کمک دادن ،وگرفتن کمک باشم چون عاجز و ناتوانم در برابر بیماری اعتیاد . حال این کمک می توانم گوش دادن به حرفهای یک تازه وارد باشد .و مشورت با راهنما ویا یک عضو قدیمی.
7_بله،معتادان درحال بهبودی بیشتربه صورت غیرارادی وناخودآگاه بامشارکتهایی که کرده اند وتجربه هایی که داده اند که باگوش کردن به آنهااین اتفاق برایم افتاده است.
قبلامتوجه بعضی ازحرفهای آنهانمیشدم ولی الان باتوجه به ماهیت قدمهای 6و7 متوجه تجربه ها ومشارکتهاوپرسش وپاسخهای آنهامیشوم وبادیدن تغییر در رفتاروگفتارو خدمت کردن آنهاوآرامشی که ازکارکردن قدم هفت پیداکرده اند ازتجربه آنها استفاده میکنم.
بله،ازبیشترکسانیکه این مسیر راطی کرده اندوبحال خوبی هم رسیده اند ویا آنهاکه دچارلغزش وگاهادوری ازبرنامه شده اند تجربه میگیرم وبه حرفهایشان گوش میدهم وازطرف دیگرمیبینم که دوستان درحال بهبودی به چه حال خوبی رسیده اند وزندگی آرام و رابطه خوب وزیبایی باخداوند پیداکرده اند وبااین رابطه روحانیت خاصی هم درزندگی بدست آورده اندومن هم سعی کرده ام ازآنهادراین مسیراستفاده و الگوبرداری کنم و بخصوص ازآرامشی که راهنمایم دراین مسیرپیداکرده کمال استفاده راکرده ام وتااین لحظه وباکارکردن این قدم آرامشی نسبی وتعادلی خوب،در زندگی پیداکرده ام.?